Toon posts:

ST510+WRT54GL+DHCP spoof wil niet werken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al weer een flinke tijd bezig om de volgende configuratie werkend te krijgen. Ik ben flink wat fora doorgegaan, veel dezelfde problemen gezien alleen nog geen oplossing gevonden die ook bij mij werkt.

Ik heb een SpeedTouch 510 (met 4.2 firmware) waarmee ik tot nu toe het internet ben op gegaan. Nou wil ik een netwerkje aanleggen, waar ook wireless internet zit en goede routerfunctionaliteit. Ik heb daarom gekozen voor een Linksys WRT54GL. De configuratie die ik dus wil hebben is als volgt:

Speedtouch -> Linksys router -> computer1, computer2, etc.

De speedtouch heb ik na enige moeite gezet in een DHCP spoof mode. Dat werkt ook gewoon goed, computer krijgt mijn vaste IP adres en ik kan er mee het internet op zonder problemen. Zodra ik daar echter de linksys router tussen zet gaat het mis.

De Linksys (ingesteld op automatic krijgt het goede ip adres van de speedtouch, al die gegevens komen overeen met de gegevens van mijn provider. De computer die er achter hangt kan echter niet het internet op. Er zit dus ergens een probleem in de router, die de juiste gegevens niet doorsluist naar de computers die er achter hangen. De routing table die ik uit de linksys heb gevist ziet er zo uit: Afbeeldingslocatie: http://img377.imageshack.us/img377/1034/routingtablewn0.jpg

Op de fora die ik heb bezocht heb ik een aantal oplossingen ervoor gezien, maar die zijn echter allemaal niet geschikt. Een veel genoemde oplossing is SIP spoof, dat wil ik echter niet omdat je dan een apart firmware versie (en die hoef ik liever niet) in de linksys moet uploaden aangezien deze niet standaard een subnet mask toelaat van 255.255.255.255. Een andere oplossing die ik veel tegenkwam was het idee om van de Linksys een simpele switch te maken en dan de speedtouch weer te laten werken als router. Dat wil liever ook niet, aangezien ik de routerfuncties van de speedtouch niet erg prettig vind en ik juist daarom deze linksys router gekocht heb.

Kunnen jullie mij hier mee helpen? Alvast hartelijk bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oplossing gevonden, maar het is slechts een gedeeltelijke oplossing. Ik heb in mijn router een nieuw ip adres aangemaakt. Ik heb mijn volledige internet adres genomen (62.13x.xxx.xxx) en van de laatste drie cijfers een één gemaakt. Vervolgens heb ik in mijn router de optie Static IP geselecteerd, mijn volledige IP adres opgegeven met juiste subnet mask en als gateway heb ik dat nieuw aangemaakte adres opgegeven.

Hoewel het niet een erg mooie oplossing is, kan ik weer het internet op. Alleen één website werkt niet: google.nl. Andere varianten van Google (bv google.co.uk, google.de, etc) werken wel. Ik heb werkelijk geen idee hoe dit kan, iemand een oplossing ervoor? Misschien heeft iemand een betere oplossing om op het internet te komen zodat google.nl wel werkt?

Bedankt!