Na installatie van Nvidia drivers geen geluid meer in FC6

Pagina: 1
Acties:

• -Elmer-
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-01 21:49
Om te beginnen, ik ben nog maar een leek wat Linux betreft dus het kan best zijn dat mijn probleem heel simpel is maar ik kan het zo snel niet oplossen...

Gisteren heb ik FC6_x86-64 geinstalleerd, installatie ging vlekkeloos (eerdere Linux instalaties heb ik nog nooit zo goed doorlopen) Echt alles werkte.
Mijn Audigy II Platinum eX werkte goed en tot mijn verbazing werkte zelfs mijn TV kaart (CCX881). Nu heb ik de nieuwste NVidia driver geinstalleerd (inclusief een kernel update..) en werkt ook OpenGL prima en alle grafische dingen gaan ook prima maaar nu is mijn geluid verdwenen.
Linux herkent de Audigy nog wel (ik kijjk bij beheer --> geluidkaartdetectie) maar ziet geen PCM apparaat meer. De TV kaart is helemaal verdwenen....
Ook heb ik bij mijn bootmanager een extra optie gekregen (twee kernel versies volgens mij maar geen enkele werkt mijn geluid... bij de oudste is NVidia niet ingeschakeld..)
Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Alvast bedankt!

• -Elmer-
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-01 21:49
Ik ben er inmiddels achter dan wanneer ik mijn pc opstart (en geen geluid heb) en dan herstart het geluid weer terug is... maar als ik de pc daarna uitzet is de volgende keer opstarten het geluid weer verdwenen... herstarten en het is weer terug.... :-(