Toon posts:

KVM-Switch switched niet

Pagina: 1
Acties:
  • 380 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een paar dagen terug is het toetsenbord en de muis hier vervangen, omdat de oude niet meer (goed) werkten. Omdat er een desktop pc en een laptop in dockingstation staan, die op 1 beeldscherm, toetsenbord en muis moeten functioneren, heb ik er destijds een kvm-switch tussen gezet om te kunnen wisselen tussen de pc's. Dat werkte allemaal als een zonnetje. Nu, met het nieuwe toetsenbord is het feest over, want in principe werkt alles (toetsenbord, muis en beeldscherm zijn normaal bruikbaar), maar het omschakelen werkt niet meer.

Dit zijn de apparaten:
KVM-switch: Een gewone 2 poorten ps/2 switch van Belkin, F1DK102Pea, http://catalog.belkin.com...process?Product_Id=144747

Toetsenbord en muis: Een Microsoft Wireless Optical Desktop Elite for Bluetooth, http://www.microsoft.com/...oductdetails.aspx?pid=033

De software is Intellitype Pro 6.02 en IntelliMouse Explorer 2.0

Iemand een idee?

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:17

SeatRider

Hips don't lie

Hoe heb je het uberhaupt aangesloten, een bluetooth keyboard komt met een USB stick, en jouw KVM switch heeft slechts een PS/2 aansluiting. Dat gaat natuurlijk nooit werken.

Het omschakelen werkt normaal via een toetsenbordcode, die wordt afgevangen door de KVM switch. Dat vereist dus wel dat je keyboard op die KVM switch zit aangesloten.

[ Voor 32% gewijzigd door SeatRider op 01-12-2006 15:05 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

• cudl0457
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-12-2024
Met een USB kvm werkt het microsoft bt toestsenborrd en muissetje. Ik heb een ATEN met dvi werkend. Aangezien de BT-set over usb werkt zou ik niet weten hoe je de zender op een ps2 port wil aansluiten. Een verloopstekkertje helpt in dit geval niet !
Of een ander gewoon wirless toestenbord kopen waarbij de zender een ps/2 aansluiting heeft
of een andere kvm switch die voor muis en toetsenbord een usb verbinding heeft.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

^^ met hen.
Bovendien is het vaak zo dat KVM-switches de ps/2 Keyboard poort gebruiken om te detecteren of er wel 2 apparaten aangesloten zijn !!! (omdat ps/2 stroom doorstuurt naar de KVM).

Verwijderd

Ik heb de USB versie van die KVM switch. Hij werkt maar matig, omschakelen gaat vaak mis (switcht even over, en gaat gelijk weer terug). Als ik beide PC's uitstaan, en ik doe er een aan dan heeft hij dat vaak niet eens door, of hij blijft switchen tussen beide pc's terwijl er maar één aanstaaat (heeft me een monitor gekost).
Het enige wat dan werkte was de stroom eraf, powerbutten van beide pc's even indrukken en weer proberen. Wat ook werkte was om de VGA-kabel van de pc die uitstond er uit te trekken. Mja daar heb je geen KVM-switch voor natuurlijk.

Herken je iets van bovenstaande? Ik bleek namelijk niet de enige te zijn. (helaas ook geen garantie meer)

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:17

SeatRider

Hips don't lie

Een USB variant gaat het in dit geval ook niet doen, aangezien de USB stick die bij dat draadloze toetsenbord zit door het systeem (en dus ook de KVM switch) wordt gezien als een bluetooth ontvanger, niet als tobo, en dus nooit in staat is de toetscombo om te switchen af te afvangen.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
Ik begin nu te twijfelen of het wel bluetooth is als ik jullie reacties zo hoor. Er staat namelijk een ontvanger op het bureau waarvan één kabel naar onder het bureau gaat en zich splits in 2en; een usb aansluiting voor de muis en een ps/2 aansluiting voor het toetsenbord. Op de usb aansluiting heb ik een converter naar ps/2 gezet, zodat die ook op de kvm switch kan. Maar het aansluiten is het probleem niet; alles werkt behalve switchen. Ik zal proberen om het hele zaakje een keer te rebooten en dergelijke, nu ik lees dat belkin niet de beste kvm switches heeft. Het is namelijk niet bij mij thuis, dit scenario.

Ik laat het weten als er nieuws is, alvast bedankt voor de reacties.
Pagina: 1