Toon posts:

[PHP] phpESP, meerdere stemmen per ip-adres niet toestaan

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op dit moment phpESP draaien (een enquetetool) en wil voorkomen dat mensen meerdere keren per ip kunnen stemmen (later misschien met tijdsinterval erbij). Maar ik heb absoluut geen idee waar ik dat in moet bouwen. Ik moet dus op een of andere manier IP adres in een SQL database krijgen, die uit de database uitlezen, en submitten voorkomen als Ip adres al voorkomt.

Ik heb al door de code zitten lezen maar snap er weinig van. Iemand ervaring met phpESP die weet waar ik dit zou moeten plaatsen?

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Ga eerst eens PHP/SQL leren, als je de basis kent weet je precies hoe dit soort dingen werken. Bovendien is alleen een IP filter niet genoeg lijkt me, is niet bepaald waterdicht

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

mcdronkz schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 14:30:
Bovendien is alleen een IP filter niet genoeg lijkt me, is niet bepaald waterdicht
offtopic:
Noem eens iets wat wel bepaald waterdicht is ?

Dat is er NIET.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 09:40

GX

Nee.

k8skaaay schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 14:33:
[...]

offtopic:
Noem eens iets wat wel bepaald waterdicht is ?

Dat is er NIET.
offtopic:
Voorafgaand persoonsonderzoek, navolgend real-life contract tekenen met daaraan gekoppelde useraccounts

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:33
GX schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 14:39:
[...]

offtopic:
Voorafgaand persoonsonderzoek, navolgend real-life contract tekenen met daaraan gekoppelde useraccounts
offtopic:
Ook daar valt te sjoemelen ;)
Wat in dit geval ook kan is het gebruik van user accounts, controle op ip adres en een cookie. Waterdicht zal het niet zijn, maar de resultaten aan de hand van gesjoemel zullen te verwaarlozen zijn.

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Je kunt ook een link e-mailen met daarin een uniek ID wat ge-deactiveerd wordt als iemand die link met dat ID gebruikt.
Natuurlijk is dit ook te omzeilen met meerdere e-mail adressen maar dat zou je dan ook weer kunnen koppelen aan een persoonsonderzoek.

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Verwijderd

Topicstarter
mcdronkz schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 14:30:
Ga eerst eens PHP/SQL leren, als je de basis kent weet je precies hoe dit soort dingen werken. Bovendien is alleen een IP filter niet genoeg lijkt me, is niet bepaald waterdicht
Ik weet de basis, of kan ik zo opzoeken, maar het probleem is "waar plemp ik het neer". Er zijn bij phpESP zeker een stuk of 10 files waar het in zou kunnen.

En natuurlijk is een ipadres niet waterdicht (proxies etc, en je sluit ook mensen uit die met zn alleen op 1 verbinding zitten), maar daar gaat het nu even niet om.

(edit; de documentation van phpESP is down dus daar heb ik ook niets aan. Er wordt gewoon veel uit andere files aangeroepen en ik probeer uit te vogelen waar ik precies de check moet inbouwen. )

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2006 14:49 ]

• Hellsystem
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-11 17:36
<?php include ("jou script") ?>

en dan op elke pagina?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:25

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ondanks dat blijkbaar de docs van phpESP down is zul je toch echt bij de makers van phpESP moeten zijn voor dit soort zaken. Hier in PRG draait het om eigen geschreven software en phpESP heb je niet zelf geschreven. Support voor 3rd party software leveren we hier niet.

Daarnaast vond ik dit nog op de mailinglist: Lijkt me dat je dit kan uitbreiden tot een IP check: http://sourceforge.net/ma...id=30959181&forum_id=2343

[ Voor 25% gewijzigd door Creepy op 01-12-2006 15:08 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.