Toon posts:

[PowerPoint Viewer] Error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mogguh,

Ok here is the deal;
Op een server (win 2003 serv) in een dir staan een x aantal documenten: ppt files en een .lst file. In de .lst file staan verwijzingen naar de powerpointfiles die in dezelfde map staan.

Op de client:
Win Xp
Staat office 2003 geinstalleerd, en PowerPoint Viewer 97 (hogere versies supporten geen 'loop' commando)

In startup heb ik een vbs file gemaakt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Wscript.sleep 10000
Dim objNetwork
Set objNetwork = WScript.CreateObject("WScript.Network")
strLocalDrive = "L:"
strRemoteShare = "<Hierdedir>"
strPer = "FALSE"
strUsr = "eu\kiosk"
strPas = "<Hierhetpassword>"
objNetwork.MapNetworkDrive strLocalDrive, strRemoteShare, strPer, strUsr, strPas

Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
fso.CopyFile "l:\persinfa\*.*", "d:\persinfo\",TRUE

objNetwork.RemoveNetworkDrive "L:"

Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
WshShell.Run "D:\persinfo\playlist.lst " & WScript.ScriptFullName

simpel: het script zorgt ervoor dat bij het booten geconnect wordt naar de server dir, koppelt een virtuele drive aan, kopieert de bestanden naar lokale schijf. Verwijdert de virtuele drive, en opent de .lst file.. No biggie

Hier ligt het probleem niet. Het probleem ligt aan de foutmelding die willekeurig in scherm komt:
code:
1
Er is een fout aangetroffen die niet kan worden gecorrigeerd. Sluit PowerPoint Viewer af en start het programma opnieuw

De presentaties (die in een loop staan) stoppen en worden geforced om afgesloten te worden

Tot op heden ben ik maar tot 1 mogelijke oplossing gekomen: register files van Office deleten en opnieuw aanmaken omdat deze mogelijk beschadigd zijn. Al dus Microsoft
Dit heeft niet tot een oplossing van mijn probleem kunnen brengen.

Het vreemde is, is dat de foutmelding niet na een specifieke tijd komt, maar gewoon willekeurig verschijnt. Ene keer na 5 minuten, andere keer na 2 dagen.

Background info: Ik wil dat deze client niet afhankelijk is van users: pc start automatisch op en af, en zorgt dat de juiste bestanden gepresenteerd worden. Op de server (via virtuele drive) kunnen user de presentaties wijzigen, zonder dat de melding verschijnd: Cannot be saved because the file is already in use... ofzo...
Nu moeten de users wel wachten tot de volgende dag, maar ik wil niet dat de users de pc remote via een vbs of bat de pc zelf rebooten of iets dergelijks. (de systemen zelf zijn niet voorzien van keyboard en of mouse, alles gebeurt automatisch. Ik heb natuurlijk wel rechten om het systeem over te nemen)

Kan iemand mij plz helpen met dit probleem? *Nods head

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2006 15:07 . Reden: Information ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben toch niet met eene te vage vraag aankomen zetten hè? :P

Verwijderd

Topicstarter
mja, niet helemaal mijn keus om het als 'loop' pps file op te lossen mja:

Ik ga een pps file gebruiken zonder .lst file. zo loopt ie niet vast. Nu is het gewoon een kwestie van handleidingen wijzigen en een wat scripts changen.

Toch dank voor de eventuele ondernomen acties :)