Toon posts:

[Windows 2000 TS] Licentie mbt. geinstalleerde software.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Stel ik heb een Windows 2000 Terminal server.
Ik installeer hierop een standaard office pakket met 1 normale licentie. (zoals je normaal ook lokaal zou doen)

Op deze TS werken 10 man. Die kunnen nu op de TS alle 10 werken met de geinstalleerde office versie.
Hoe zit het in dit geval met licenties? Het lijkt me logisch dat je er 9 extra moet hebben, maar het is toch verder amper controleerbaar wie er ammal met office gaan zitten te werken, ze kunnen er allemaal bij. :?

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 01:49

Sprite_tm

Semi-Chinees

Sja, als ik op een standalone-PC ook fijn een Win2K-install illegaal zet kan ook niemand het controleren. Betekent niet dat het er minder illegaal op word :)

Ik denk dat je beter de licensievoorwaarden van Office even door kan lezen; daar zou precies in moeten staan wat je wel en niet mag.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Per gebruiker moet je een licentie hebben :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik probeer te zeggen is, hoe werkt dit in een situatie waar maar 5 mensen met office zouden mogen werken. Moet je dit dan zelf afschermen, en ben je dan wel legaal bezig met 5 licenties.

@sanfranjake > zie bovenstaand..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2006 15:04 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Op de terminal servers op m'n werk heb ik een rechtengroep APPS_MSOffice met rechten over Program Files\MSOffice :) Zet je daar max 10 users in en je kn dat heel eenvoudig handhaven.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, dit zocht ik dus.

Het kan wel, maar je moet het zelf beveiliggen.
Pagina: 1