Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Sommigen noemen het troep, andere goedkope aftreksels van de 'echte' telefoons, een feit is wel: ze zijn een stuk goedkoper! Net als de rage: de nep-ipod nano uit China (zie: www.uxcell.com) komen er op ebay ook steeds meer van dit soort goedkope 'nep' telefoons in de omloop. Neem nou de volgende 2 advertenties:

http://cgi.ebay.nl/GSM-GP...geNameZWD1VQQcmdZViewItem
Een gave telefoon, tenminste als je een orginele Samsung E900 een beetje te duur vind! Geen spam overigens!

http://cgi.ebay.nl/Mobiel...geNameZWD1VQQcmdZViewItem
Of deze toch wel heel erg veel lijkend op een huidig portable spelcomputertje, waar je dus nu ook mee kunt bellen en je hebt tevens nog eens een touchscreen ook!

Heeft iemand al ervaring met deze 'nep' telefoons of weet iemand waar je ze nog meer kunt halen zonder hiervoor je eerst aan te melden op ebay (een site net zoals uxcell.com dus ongeveer). Ben benieuwd wat jullie er van vinden. Toch leuk speelgoed voor een zacht prijsje dacht ik zo....

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Lijkt me echte crap!

Ziet er leuk uit, heeft leuke functies maar valt na 1 maand uit elkaar.
Daar komt nog eens bij dat geen een provider die telefoons ondersteund en dus moet je gaan klootviolen met reguliere GPRS-settings en dergelijke wat soms erg lastig kan zijn.

Ten derde: Ik weet 't niet maar ik ken geen Japans/ Chinees --> taal vd 'telefoon'

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Vraag me trouwens ook af of je na betaling geen doos thuisgestuurd krijgt met enkel een dummy, of nog erger..... met helemaal niets erin.

Verwijderd

Voor zover ik het even snel gezien heb heeft de verkoper van die eerste telefoon een goede waardering. Dus misschien toch geen dummy. Als het tamelijke kwaliteit is is dat misschien erg aantrekkelijk. Maar het lijkt mij een te grote gok om dat te proberen, ivm instellingen van NL providers etc.

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 14:25:
Vraag me trouwens ook af of je na betaling geen doos thuisgestuurd krijgt met enkel een dummy, of nog erger..... met helemaal niets erin.
Hmm dat zal waarschijnlijk wel meevallen gezien de feedback van de verkoper...
CLB schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 14:07:
Daar komt nog eens bij dat geen een provider die telefoons ondersteund en dus moet je gaan klootviolen met reguliere GPRS-settings en dergelijke wat soms erg lastig kan zijn.

Ten derde: Ik weet 't niet maar ik ken geen Japans/ Chinees --> taal vd 'telefoon'
Waarom zou het niet een kwestie zijn van simmetje dr in en klaar ?

Ik zie trouwens ook nergens staan dat de software enkel in het chinees is (of ik ben blind...), gok dat dit waarschijnlijk gewoon in het engels zal zijn? Wel lastig met T9...

Verder lijkt de bouwkwaliteit mij ook echt drie keer niks...denk dat het wel ongeveer te vergelijken zal zijn met die nep-nano's. Daar waren ook redelijk wat klachten over...

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

kingrichard47 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 14:38:
Waarom zou het niet een kwestie zijn van simmetje dr in en klaar ?
Nee ;)

Die 2e link uit de TS wijst op 'n Japanse/ Chinees onzin-toestel!
Ik ben er vanuit gegaan dat dat ook die taal was van 't toestel! Hoeft idd niet!

Opzich zal 't wel te vertrouwen zijn hoor zo'n verkoper maar zo'n 'telefoon' is gewoon crap!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:32

weebl

YARR!

Ik geloof dat je zelfs strafbaar bent als je met zulke telefoons hier gezien wordt door bijv. de douane. Het schendt immers de rechten van (in dit geval Samsung en Sony) de fabrikanten van het originele product. Dit zijn namelijk de dingen waar de douane het strengst op controleert (op drugs en bommen en dat soort dingen na natuurlijk), zowel bij passagiers als bij de post. Dus grote kans dat je een boete kan verwachten als het pakje eruit gepikt wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door weebl op 01-12-2006 14:59 ]

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Over het algemeen doen ze hier niet zo moeilijk over omdat alleen het design overeenkomt, anders zouden winkel ketens ook die nep nano's neit kunnen verkopen wat juist erg veel gebeurd de laatste tijd. Dingen die wel erg zwaar worden aangepakt zijn dingen die nep zijn, maar WEL voorzien van de gewone naam, dus als hier SONY en Samsung op gestaan had. Zelfde voor kleding, als het design "geleend" is is het niet zo erg, maar als er dan NIKE of Adidas op staat is het erger. Trouwens maken ze van enkele artikelen meestal(in het overgrote deel van de gevallen) geen probleem, als je partijen overhaald wordt het een ander verhaal...

Breek je nek voorzichtig

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

Hebben we het hier nou gewoon over de Landwinds onder de mobiele telefoons?

Ik zou m'n vingers er niet aan branden. Er zijn genoeg merk-telefoons die het al niet lang genoeg uithouden. En hoe zit het met support en garantie?

Overigens is de eerste link "Made in Korea".

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Verwijderd

gewoon die rotzooi kopen met nagemaakt chinees geld. Boontje komt om zijn loontje.
Pagina: 1