Ik had even een uurtje of twee geen internetverbinding, dus ik ben even mooi OS X gaan opschonen 
Ik weet dat OS X een onderhoudsvrij OS is, maar toch heb ik de volgende taken alsnog gedaan:
-Het verwijderen van applicaties die ik zelden tot niet gebruik
-Het verwijderen van ongebruikte Widgets
Daarna nog even door de Library gezoeft:
-Het handmatig verwijderen van de settings van verwijderde programma's
-Het verwijderen van logfiles
-Wat losse individueele files weggedaan
En ten slotte nog even de Disk Utility gedraaid:
-Het repairen van de disk-permissions (PureFTPD had er een zooitje van gemaakt)
-Voor de zekerheid een checkdisk er overheen gegooid.
Hierbij heb ik toch mooi een gigabyte geruimd, en ik heb tot nu toe nog geen gekke dingen gemerkt. OS X reboot nog steeds prima!
Mijn vraag is nu, is er nog iets dat ik kan doen? Zijn er nog andere kleine dingetjes die mijn blik nodig hebben? Zou ik in principe mijn cache folder leeg kunnen gooien?
Mijn tweede vraag is of ik deze twee onbekende bestanden weg kan gooien (klikbaar):

Alvast bedankt!
Ik weet dat OS X een onderhoudsvrij OS is, maar toch heb ik de volgende taken alsnog gedaan:
-Het verwijderen van applicaties die ik zelden tot niet gebruik
-Het verwijderen van ongebruikte Widgets
Daarna nog even door de Library gezoeft:
-Het handmatig verwijderen van de settings van verwijderde programma's
-Het verwijderen van logfiles
-Wat losse individueele files weggedaan
En ten slotte nog even de Disk Utility gedraaid:
-Het repairen van de disk-permissions (PureFTPD had er een zooitje van gemaakt)
-Voor de zekerheid een checkdisk er overheen gegooid.
Hierbij heb ik toch mooi een gigabyte geruimd, en ik heb tot nu toe nog geen gekke dingen gemerkt. OS X reboot nog steeds prima!
Mijn vraag is nu, is er nog iets dat ik kan doen? Zijn er nog andere kleine dingetjes die mijn blik nodig hebben? Zou ik in principe mijn cache folder leeg kunnen gooien?
Mijn tweede vraag is of ik deze twee onbekende bestanden weg kan gooien (klikbaar):

Alvast bedankt!