[PHP] PEAR(HTML quickform) gebruiken zonder PEAR installatie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSilence
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-07 20:28

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik ben bezig met een grote website waarbij ik gebruik wil maken van (PEAR) HTML Quickforms. Ik heb deze techniek onderzocht en ben nu erg enthosiast.

Nu wil ik dit gebruiken, echter is er een probleem, waar ik de website heb onder gebracht zijn de PEAR packages niet geïnstalleerd. Nu is mijn vraag of ik de code/classes van HTML quickform zonder PEAR ondersteuning van het hostings bedrijf kan gaan gebruiken.

Hoe moet ik dan mijn wwwroot inrichten om deze package op te nemen. uit welke bestand kan ik de code halen etc...

Heeft iemand ervaring met het op deze manier gebruiken van PEAR packages in het algemeen en in hetr bijzonder voor HTML Quickforms. Is het überhaupt mogelijk?

Alvast bedankt voor jullie medewerking

W3designer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 16:23

ReseTTim

Chocolate addicted

vaak zit er ook een manual bij die je kunt lezen ;)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Gewoon hier downloaden. Op die pagina staan ook de dependencies (dat wat je ook nodig hebt om het te laten draaien). Dat dus ook allemaal downloaden, en daar weer de evt. dependencies van ook. Allemaal uitpakken en uitpakken in directory die je toevoegt aan je include_path. That's it...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBrunekreeft
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:29

BBrunekreeft

Dus...

Misschien een beetje laat, maar je kunt ook een lokale installetie met een web frontend doen.
Zie http://pear.php.net/manual/en/installation.getting.php (onderaan bij "PEAR in hosting environments")
Je krijgt dan een web interface waarmee je de diverse pear packages kunt installeren en updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Het makkelijkst vind ik nog altijd om de lokale pear installatie gewoon te uploaden en het pad hiernaartoe toe te voegen aan je include path. De laatste keer dat ik een pear installatie probeerde te doen via de web frontend ging dat k*t. Traag en totaal niet responsief.

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSilence
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-07 20:28

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
Brakkie schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 16:38:
Het makkelijkst vind ik nog altijd om de lokale pear installatie gewoon te uploaden en het pad hiernaartoe toe te voegen aan je include path. De laatste keer dat ik een pear installatie probeerde te doen via de web frontend ging dat k*t. Traag en totaal niet responsief.
Ja de online installatie is echt bagger. Ik heb uiteindelijk een archiefbestand van de PEAR website gedownload met de packages. Ik hiervoor de benodigde packages eruit gehaald wat HTML_Quickform vereist. Dit zijn maar paar bestandjes. Van de HTML lib heb je alleen Common.php en natuurlijk HTML_Quickform zelf nodig.

Ik vind het erg makkelijker werken om de formulieren te valideren. Aangezien in deze topic nieuw leven is geblazen kan ik mooi naar jullie ervaringen vragen. Dus barst los en vertel wat jullie er van vinden.

Ik wil namelijk voor mijn CMS gaan kijken of ik de lijstjes met alle gebruikers, pagina's of andere entries ook deels kan aanpakken met HTML Quickform. De lijsten bestaan uit 1 veld dit is checkbox, het betreft hierbij wel een checkbox array. Nu wil ik met HTML Quickform valideren of de objecten waarvan de id's gepost zijn wel betaan, verwijderd mogen worden etc. Aardig wat checks die ik uitvoer. Dit wil ik makkerlijker maken met HTML_quickform, is het mogelijk dat ik een checkbox array daarmee maak?

Alvast bedankt!!!

W3designer.nl

Pagina: 1