Toon posts:

[XP] "stopfout" & nog een probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik had alleen firefox en itunes aan staan, en opeens herstartte mijn computer....Toen hij herstart was, stuurde ik het error rapport naar microsoft en dit kreeg ik geopend in firefox:

De fout wordt veroorzaakt door een apparaatstuurprogramma

Hartelijk dank dat u dit foutenrapport naar Microsoft hebt verzonden.

Samenvatting foutenrapport

Type fout : Windows-stopfout (er wordt een bericht weergegeven op een blauw scherm met informatie over de foutcode)
Is er een oplossing beschikbaar? : Nee (zie Volgende stappen)
Wat betekent deze fout? : Er heeft zich een fout voorgedaan in Windows die niet kan worden opgelost. U dient opnieuw op te starten
Oorzaak : Onbekend apparaatstuurprogramma
Computersymptomen : Er wordt een bericht weergegeven op een blauw scherm met informatie over de foutcode (bijvoorbeeld: 0x0000001E, KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED)
Wat kunt u nog meer doen? : Belangrijk: Blijf doorgaan met het verzenden van foutenrapporten zodat analytici bij Microsoft deze kunnen bestuderen en kunnen proberen de problemen zo snel mogelijk op te lossen

Informatie over deze fout

U hebt dit bericht ontvangen omdat een apparaatstuurprogramma op uw computer heeft veroorzaakt dat het besturingssysteem van Windows ineens niet meer werkt. Dit fouttype wordt een "stopfout" genoemd. Als een stopfout zich voordoet, moet de computer opnieuw worden opgestart.

Volgende stappen

Wij hebben uw foutenrapport geanalyseerd en op dit moment kunnen we de exacte oorzaak van de fout niet vaststellen. Microsoft zet de analyse van dit foutenrapport echter voort om vast te stellen wat de specifieke oorzaak van de fout is. Als we de oorzaak kunnen vinden en corrigeren, en u nogmaals met hetzelfde probleem te maken krijgt, ontvangt u een bijgewerkte respons met instructies voor het oplossen van het probleem.

Iemand enig idee? Dit ligt aan een driver ofzo?

Wat ik eigenlijk ook heb gehad (ja het is echt tijd voor ene nieuwe computer), is dat toen ik mijn computer opstartte hij opeens uitviel. Toen ik hem weer opstartte begin hij te tuuten en krijg ik de melding "The computer was previously shut down due to overheating". Hoe kan dit nu als ik de computer pas aanzette?

Mijn computer:
CPU Type Intel Pentium 4A, 2000 MHz (5 x 400)
Moederbordnaam Intel Ashland D845GLAD (4 PCI, 2 DIMM, Audio, Video)
Moederbord Chipset Intel Brookdale-G i845GL
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional
Systeemgeheugen 509 MB (PC2100 DDR SDRAM)
Video kaart Intel(R) 82845G/GL/GE/PE/GV Graphics Controller (64 MB)
3D-Versneller Intel Extreme Graphics

Alvast bedankt!

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-03 20:20
Je processor wordt te heet, dit komt vaker voor bij PC's van een jaar of 3/4 oud,,,
De originele koelpad tussen proc en je koelelement is veroudert en nu heb je
geen goede warmte afvoer meer.(dit kan bij opstarten al problemen geven).
Koop wat verse koelpasta en laat iemand die weet hoe dit moet het aanbrengen...

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt. Heb ik dan een specifieke koelpasta nodig? Als ik op 4launch.nl kijk zie ik weer heel veel verschillende afkortingen enzo...
Helpt dit dan maar tijdelijk of zou ik dan voor een lange tijd geen problemen meer moeten hebben?

Nu ik de computer eens heb gestofzuigd en alle connectors heb controlleerd, is het alsof ik de computer vervloekt heb.... Hij valt nu zeker de helft van de keren uit. :'(

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ga wat koelpasta kopen. Alhoewel ik toch een nieuwe computer ga hebben, zouden mijn ouders waarschijnlijk deze oude computer nemen. Maar dan mag hij wel niet opeens uitvallen :)

Ik zou deze koelpasta kopen: http://www.coolermaster-e...R9-GE7-PTK3&other_title=0
Deze lijkt me goed qua kwaliteit/prijs?
Mag ik deze dan ook gebruiken op mijn nieuwe processor (Intel Core 2 Duo E6300)? Of is dit niet nodig aangezien er al koelpasta aan zit toen ik het kocht?

Ook kreeg ik de tip van iemand van mijn vader zijn werk mijn geheugenkaart(en) eens om te wisselen. Ik heb er echter maar eentje, maar zou het helpen moest ik hem eens in een andere slot steken?

Misschien is dit niet in het juiste deelforum, maar aangezien ik koelpasta ga kopen om overheating te verkomen waardoor die windowsfout kwam, dacht ik het hier te posten...

Ik heb deze topic nog gemaakt: [XP] programma is gedelete maar kan het niet herinstalleren
Denken jullie ook dat die fout heeft te maken met mijn systeem dat overhit geraakt?

Alvast bedankt! _/-\o_

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-03 20:05
Met een stofzuiger mag je niet een pc schoonmaken, deze is niet geaard, en ook niet met een kunstof stang.

Heb je de pasta vernieuwd, dan test je pc volledig, misschien opnieuw alles installeren, en kijk of het dan weg is.

Verwijderd

Meet je voeding eens na met een multimeter (als de pc op volle toeren draait met bv cpuburn). Kijk op je moederbord of je toevallig opgeblazen condensatoren ziet (soort van uitstekende batterijtjes, ze moeten 100% plat zijn aan de bovenkant). Kijk op je moederbord naar doorgebrande transistors (soort van zwarte blokjes met meestal 3 pootjes eraan).
Controleer de koelers van je nord en southbridge en inderdaad die van je processor.
Kijk ook even je harddisk na met hdtune en controlleer je geheugen met memtest.

Verwijderd

Topicstarter
@jan99999: hoe maak ik mijn computer dan best schoon?

@visvogelstar: bedankt voor die programmatjes, ik heb ze eens gerunt.

CPU Burn-in: heb ik eerst 1 minuut gerunt, deze gaf geen error. Daarna heb ik ze eens 20 minuten gerunt en toen gaf hij ook geen error. Kan ik hieruit afleiden dat mijn processor geen fout geeft?

HD Tune: deze gaf zowel bij de benchmark als de error scan de critical temperature van 56-57°. Ook bij de CPU Usage gaf hij mij de waarde van 100%. Bij de health tab leek alles ok en ook de error scan gaf 0% damaged blocks. Wat mag ik hieruit afleiden? Overhitting van mijn harde schijf kan een van de redenen zijn?

Straks zal ik hem eens opendoen en kijken naar de dingen die je hebt gezegd

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2006 19:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb hem nu eens opengedaan en al de condensatoren en transistors bekeken; alles zag er goed uit. Wat is mijn north en southbridge? Ik heb allesinds al mijn ventilatoren gecheckt (ik heb er maar 2? Alleen mijn koeling en processor hebben er 1) en die zagen er ok uit en werken goed.
Ook heb ik alle connectors nog eens gecontrolleerd.

Is er nog iets dat ik kan doen? Of een manier om te weten waar mijn probleem ligt?

Bedankt! :)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry om nog eens te posten, maar kan er iemand mij helpen aub?
Ik heb allesinds al koelpasta besteld, lijkt me sowieso handig om op voorraad te hebben
Pagina: 1