Toon posts:

Ervaringen Asus P5LD2

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn jullie ervaringen met dit moederbord, qua overklokken?

Ik lees dat veel tweakers gebruik maken van de P5B (Deluxe) maar echte ervaringen met mijn moederbord heb ik helaas nog niet gelezen.

Ik gebruik deze i.c.m. 2GB intern (667 Mhz) en een E6600.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:51

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wederom een Asus bord. Met dit bordje is ook goed over te klokken. Dit ligt hem niet aan het feit dat het de P5LD2 is, maar aan het feit dat dit bord is uitgerust met de i945P/G chipset. Het MSI bord uit het vorige deel kan dus theoretisch even ver overclocken. De 945P/G chipset is samen met de dualcore processoren uitgebracht en ze voelen zich op deze chipset echt thuis. Alles wordt ondersteund en fabrikanten hoeven geen foefjes uit te halen om het werkend te krijgen. Borden met een i945P/G chipset staan garant voor moeiteloos dualcore computerplezier en kunnen ook allemaal heel behoorlijk overgeklokt worden.
De Pentium D 805, de nieuwe overklokkoning? Deel 4

Het is gewoon een beetje zoeken hoor, de antwoorden staan er wel tussen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Outerspace op 01-12-2006 13:25 ]

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
dank voor de informatie.

ik had deze link niet gevonden!

Verwijderd

Misschien juist interessant om te beginnen met vertellen wat jouw resultaten zijn? Dan kunnen andere mensen ook wat over jóuw ervaringen lezen :)

Verwijderd

Topicstarter
ik draai hem op 2,4 Ghz, dus normaal. Standaard koeler, wordt bij volle belasting ongeveer 33 graden.
Wanneer ik hem overklok slaat ie vaak vast en dan moet ik de batterij eruit halen (hij laat dan in de bios zien: USB Mass Storage Device.... en start dan niet verder) Dus het echte overklokken heb ik nog niet gedaan. (in de bios staan standaard een aantal voorbeelden (+10%, +15%, etc.)

Aan voltages en andere dingen waag ik me nog niet zo goed.....
Wanneer iemand dit moederbord heeft, en ook goede resultaten met het overklokken van deze processor, dan hoor ik dat graag! (de instellingen)

Geheugen is van A-Data, 2 x 1GB Dual. 667 Mhz. Timings 5-5-5-15

Echter een ander probleem (heb ik ook in een ander topic gepost) is de RAID config.

Hieronder de post:

Onboard SATA RAID controller geactiveerd met 2x Raptor 74GB in RAID 0.
HDD IDE: 320 GB MAXTOR

Nu draai ik in windows HD Tune. Als RAID opstelling haal ik 'slechts' 102 MB als maximum. Met de Maxtor schijf haal ik al 70 MB als max!

Hoe kan dit zo weinig verschillen? Ik dacht juist dat RAID 0 enorm veel sneller was en helemaal met 2 raptors in RAID 0!!!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Vragen over overclocken kan je beter in Tweaking stellen :)

Aangezien je topicstart imho te mager is en er al een topic is waar jouw vraag in staat gaat dit topic op slot :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.