Dag medetweakers, ik heb op mijn kamer een server staan. Voor internet heeft deze server een wireless connectie. Hier download hij zijn dingen van. Vervolgens wil ik dan de gedownloade dvd op mijn gewone computer zetten. Hiervoor heb ik een directe utp kabel in de server en mijn pc gestoken. Echter heeft mijn pc ook een wireless verbinding en dus bedraad als draadloos contact met de server. Het vervelende is dat wanneer ik data kopieer van de server naar mijn pc, dat hij soms over de kabel gaat, maar soms over wireless, wat zo'n beetje 5 keer slomer is. Windows lijkt dit random te kiezen. Ik wil graag dat de connectie tussen de server en mijn pc via de kabel gaat, maar beiden pc's moeten internet via wireless nemen. Hoe kan ik dit regelen?
Als extra informatie de huidige ip instellingen:
De computers hebben beide een vast ip met de router als gateway voor de wireless verbinding.
Op de kabel heb ik de server 168.192.2.2, mijn pc op 192.168.2.1
Ik heb al wat gezocht op internet, maar kan niet veel vinden. Misschien is er een programma nodig om dit te regelen, of legt windows een prioriteit in lager beginnende ip-adressen? Dit zou op zich kunnen, maar waarom doet windows dan @random kabel of wireless.
De pc's draaien verder op XP PRO
Als extra informatie de huidige ip instellingen:
De computers hebben beide een vast ip met de router als gateway voor de wireless verbinding.
Op de kabel heb ik de server 168.192.2.2, mijn pc op 192.168.2.1
Ik heb al wat gezocht op internet, maar kan niet veel vinden. Misschien is er een programma nodig om dit te regelen, of legt windows een prioriteit in lager beginnende ip-adressen? Dit zou op zich kunnen, maar waarom doet windows dan @random kabel of wireless.
De pc's draaien verder op XP PRO