Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

KPN Mobile connect card 710 in het buitenland

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier op het werk hebben we onlangs 6 mobile connect (model 710) kaarten van KPN aangeschaft zodat onze medewerkers in het buitenland via gprs/umts online kunnen werken.

Nu hebben we regelmatig het probleem dat de datakaart niet kan verbinden met een gsm provider in het buitenland, de enigste oplossing die we hebben is dat we met KPN moeten bellen en een reset van onze sim-kaart moeten laten doen in ??de europese centrale?? (waarin internationale gespreken naar toe gerouteerd worden)

Over het algemeen lost zo'n reset dit probleem wel op, maar het is natuurlijk niet handig als dit iedere keer moet gebeuren. KPN geeft ook niet echt een oplossing, buiten het resetten natuurlijk.

Mijn vraag nu: Zijn er meer mensen die dit soort problemen hebben gehad met KPN en een mobile connect kaart in het buitenland. of mensen met juiste goede ervaringen met zo'n kaart in het buitenland

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-11 09:14
Toevallig had een klant van mij hetzelfde probleem!
Abonnement afgesloten voor de klant en ter plekke in zijn bedrijf de connect card geconfigureerd.
In NL werkte het perfect. De beste man ging naar Frankrijk en het werkte niet meer. Ik KPN bellen, kreeg als vraag: Weet u zeker dat uw klant in Frankrijk zit?
Bleek dat KPN nog steeds de klant alszijnde in NL op het netwerk zat. Na een reset inderdaad, kwam het goed.....Totdat de man weer in NL kwam! zelfde probleem.

Let er wel op dat de laatste versie van Mobile Dashboard aanwezig is!

Dat mag dus ook niet baten. Ik had daarom KPn opdracht gegeven het abonnement te annuleren. Bleek dat er daarna snel door KPN contact was opgenomen met de klant. Nu draait er een japans/chinees programma voor de connect card en alles werkt als een zonnetje.
De klant weet niet goed uit te leggen hoe het programma heet (a-techneut!). Ik denk dat ik pas eind volgende week weer in zijn buurt ben...dus je kan beter KPN nog even bellen ;)

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• Alexandraatje
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-05-2024
Ik heb een vergelijkbaar iets: ik wil nu een nieuwe gsm kopen en ga volgend jaar in Frankrijk wonen. Weet iemand of je er altijd van uit kunt gaan dat (bv een Apple) dan ook met een Franse simkaart gewoon werkt op het Franse netwerk (dus niet roamen met de NL simkaart)

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-11 11:22
Hoewel het probleem misschien op het eerste gezicht vergelijkbaar is gaat je vraag toch echt over iets heel anders. Het probleem van TS heeft te maken met apparaten die tegenwoordig niet meer verkocht worden omdat ze in de laptops van tegenwoordig niet meer aangesloten kunnen worden. Daarnaast gaat het om een abonnement van KPN in het buitenland, niet om een simkaart van een andere provider.

De oplossing (een chinees programmatje op je laptop installeren) zal daardoor waarschijnlijk niet als bevredigend antwoord gezien worden.