[UPS] APC start niet met lege accu`s?

Pagina: 1
Acties:
  • 666 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dj_dysaster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:21
Beste medegotters,

Ik heb hier een APC smartups 700va (die van campzone :P ) waar ik nu nieuwe accu`s bij heb. Deze accu`s geven, zoals ik ze gekregen heb, ongeveer 5 volt af. Ze zijn dus hartsikke leeg.

Ik wou ze aan mn ups hangen om ze op te laden. Zo gezegd zo gedaan, accutjes eraan, stekker erin en aanzetten.......
Maar aangaan ho maar. Het enige wat er gebeurt is een kort, flauw piepjes en vervolgens valt de ups weer uit.

Kunnen APC`s niet starten met compleet lege accu`s? Of is er iets anders mis?

De lichtste accu lader die ik hier heb is voor 12V 24A/h accu`s, ik durf ze er niet zo maar ff aan te hangen.

Iemand die hier misschien meer informatie over heeft?

• dj_dysaster
*KICK >:)

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Ja, een APC zal ook starten met nieuwe accu's. Is het een orginele APC accu of iets wat er op moet lijken? Orgineel is het 1 accu pack wat je vervangt.

Kijk anders eens hier. http://sturgeon.apcc.com/...0-7042A/$FILE/D7042A2.pdf

En als je gewoon even een tijdje wacht, begint de UPS dan niet te laden?

Volgens mij komen orginele accupacks ook (vrijwel) ongeladen aan, iets met risico ivm transport enzo. Polariteit is toch wel ok he?

[ Voor 45% gewijzigd door Saab op 02-12-2006 21:11 ]

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 18:20
wat is het het type van je ups?
wat voor accu's zitten erin?

als het 12V/72aH accus zijn, kun je er gerust een 24aH accu aan hangen... (heb ik nog nooit problemen mee gehad)

gang is alles

• dj_dysaster
Saab schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 19:34:
Ja, een APC zal ook starten met nieuwe accu's. Is het een orginele APC accu of iets wat er op moet lijken? Orgineel is het 1 accu pack wat je vervangt.

Kijk anders eens hier. http://sturgeon.apcc.com/...0-7042A/$FILE/D7042A2.pdf

En als je gewoon even een tijdje wacht, begint de UPS dan niet te laden?
Het zijn APC kloon accu`s, 12V 7,2A en zijn inderdaad een "pack".

Ik zal ze is een nacht aan de ups die onder stroom staat laten hangen, kijken wat er gebeurt.

Verwijderd

dj_dysaster schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 12:09:

Kunnen APC`s niet starten met compleet lege accu`s? Of is er iets anders mis?
Mijn apc 3000va ups kan iig niet starten met lege accu's, ik vermoed dat die 700va dat dus ook niet kan.
Hij zou wel gewoon de accu's op moeten laden, dus even een uurtje laten staan, dan zou er genoeg vermogen in moeten zitten om iig aan te slaan.

• dj_dysaster
Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 22:26:
[...]

Mijn apc 3000va ups kan iig niet starten met lege accu's, ik vermoed dat die 700va dat dus ook niet kan.
Hij zou wel gewoon de accu's op moeten laden, dus even een uurtje laten staan, dan zou er genoeg vermogen in moeten zitten om iig aan te slaan.
Helaas, Ik heb de ups de hele nacht aan de stroom gehad (zonder dat er ook maar iets brande op de leds) maar hij gaat absoluut niet aan. Zou ik ze dan toch eerst met een externe lader moeten laden?

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-02 11:46
De meeste APC UPSen kunnen prima starten zonder of met lege accu's. Je moet wel de aan-knop een korte tijd inhouden voordat deze aanslaat. Dat is in ieder geval bij de 2200va en 3000va modellen zo.

Druk 1 keer op de aan-knop en je hoort de UPS aanslaan in een soort van stand-by/laad modus. Er gaat een lampje knipperen en de UPS zal een paar keer piepen. Omdat dat accu's leegzijn zal de UPS ook heel snel weer uitvallen. Hou nu de aan-knop een seconde of 5 a 10 ingedrukt en laat los. De UPS moet nu gewoon z'n start cylus doen (netspanning check, batterij check etc).

Werkt het dan nog niet dan is er mischien iets mis met één van de batterijen, of je ups is stuk :P
dj_dysaster schreef op zondag 03 december 2006 @ 10:59:
[...]

Helaas, Ik heb de ups de hele nacht aan de stroom gehad (zonder dat er ook maar iets brande op de leds) maar hij gaat absoluut niet aan. Zou ik ze dan toch eerst met een externe lader moeten laden?
Dat hoef je alleen te doen als de accu's zo erg ontladen zijn dat ze met een normale laadspanning niet meer op gang geholpen kunnen worden. Aangezien ze nieuw zijn is dat bij jouw accu's niet het geval :)

Verwijderd

dj_dysaster schreef op zondag 03 december 2006 @ 10:59:
[...]

Vreemd, hij zou ze gewoon op moeten laden. Je kan ze met je externe lader eens proberen te laden, maar de lader in de ups (naja, die van mij dan) is vrij dom en zou ze gewoon moeten laden.
De accu's zijn toch wel goed aangesloten eh?
Overigens vind ik 5v per accu toch wel erg laag voor een 12v accu. Naar mijn weten mag een 12v accu nooit onder de 9v komen.
Pagina: 1