Toon posts:

HTTP verkeer doorsturen via proxy server

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag over het doorsturen van webserver verkeer (http) door een VPN tunnel via een proxy server. De situatie is als volgt:

De onderstaande punten A B en C zijn op verschillende locaties in het land die via een ADSL VPN verkeer lopen:

A: clients die via een vpn verbinding een server kunnen benaderen naar punt B (geen restricties)
B: een serverpark met clients die een webserver kunnen benaderen via een vpn naar C (geen restricties)
C: Een webserver in C die bereikbaar is alleen voor clients en servers in B

Schematisch overzicht:
A (ip adres 172.16.x.x) ---vpn--- B (ip adres 192.168.120.10 ---vpn--- C (ip adres 10.10.30.120)

Het probleem is dat verkeer van punt A niet rechtstreeks een webserver kan benaderen in C omdat de VPN tunnel hier geen route naar heeft. Nu wil ik op punt B een proxy configureren met Squid (op windows 2003) zodat webverkeer wel van punt A naar B kan en die vervolgens doorsturen naar punt C.

De vraag is of dit mogelijk is? Kan ik op B een Squid proxy server configureren zodat webverkeer eigenlijk van A naar B gaat en de proxy het webverkeer door kan sluisen naar C? Ik ben aan het lezen over een reversed proxy server alleen moet ik dan perse een routering hebben van A naar C?

Uiteraard is er wel een route van A naar B en van B naar C. Iemand een tip :)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je kunt een gewone proxy (alle bekende http servers hebben daar wel een module voor) op B, maar je moet de browser op A wel vertellen dat die gebruikt moet worden, en dan moet hij browsen naar C

Je zou op B ook een reverse proxy naar C kunnen zetten, maar dan lijkt de server voor de browser op adres B te zitten, en niet op C.

Was dat je vraag?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is ook wat ik ga doen voor de clients in A. Ze moeten een proxy server instellen in de browser. Zodat ze de applicatie kunnen benaderen van C via B. De vraag is alleen of reverse proxying het gene is waar ik naar moet zoeken.
Zijn er ook andere technieken die ik even mis :?
En precies leuk_he dat het niet uitmaakt of de server voor de browser op B is. Als de clients maar worden doorgestuurd naar C :)