Artikel overname UPC Belgie door Telenet fout?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De Belgische telecomprovider Telenet gaat concurrent UPC België overnemen.
...
UPC België-eigenaar Liberty Global versterkt door de overname zijn positie op de Belgische markt: de investeerdersgroep vergrootte onlangs zijn belang in Telenet tot naar schatting dertig procent.
Huh? Liberty Global *versterkt* zijn positie door een onderdeel te verkopen aan een partij waar ze zelf 30% belang in hebben? Je zou zeggen dat ze juist hun positie verzwakken omdat ze van 100% belang naar 30% gaan.. of klopt hier iets niet in dit artikel?

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:41

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Telenet is vele malen groter dan UPC Belgie.... je levert 100% belang (twv 1 miljoen) in en versterkt je 30% belang (twv 10 miljoen) in Telenet omdat er een boel klanten bijkomen
Daarnaast lijkt het me niet onwaarschijnlijk dan UPC Belgie miss niet erg rendabel was...

1 of 10 miljoen...of 100, het gaat om voorbeelden ;)

An Explanation of l33t Speak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Aw fuck.

Ik vraag me af wanneer de internet markt een beetje vrijkomt hier in Belgie, wanneer FUP komt enzo, want met een 15 gig limietje kom ik echt mijn maand niet door.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ik kan d'r ook nog altijd niks anders van maken: LG verkoopt UPC B, LG vergroot zijn aandeel in Telenet, en Telenet is de koper van UPC B.

Buzz_Lightyear geeft een goed rekenvoorbeeld van hoe dit voordelig zou kunnen zijn, en verder is het natuurlijk in het belang van LG om geen twee dochters te hebben die mekaar beconcurreren: één grote partij levert meer op dan twee kleintjes, zou ik denken.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Buzz_Lightyear schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 11:53:
Telenet is vele malen groter dan UPC Belgie.... je levert 100% belang (twv 1 miljoen) in en versterkt je 30% belang (twv 10 miljoen) in Telenet omdat er een boel klanten bijkomen
Daarnaast lijkt het me niet onwaarschijnlijk dan UPC Belgie miss niet erg rendabel was...

1 of 10 miljoen...of 100, het gaat om voorbeelden ;)
Maar dan vergroot je je belang niet door die overname (wat hier gesuggereerd wordt), maar door het vergroten van het aandeel in Telenet. Dat was dus ook al gebeurd zonder die overname natuurlijk.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Nee, want 30% van een groot Telenet is meer dan 30% van een klein Telenet :)

Uiteraard is 30% van de meerwaarde wel minder dan 100% van UPC België, maar ik heb zo het idee dat de overnamesom die LG voor UPC opstrijkt hun nieuwe extra investering in Telenet niet ver zal ontlopen. Bovendien laat je dan nog schaalgroottevoordelen en verminderde concurrentie buiten beschouwing, waarmee de ambitie van LG op de Belgische markt in mijn ogen duidelijk is :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1