Toon posts:

Spanned GZIP-archive mergen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met het pakket BackupPC dat geïnstalleerd is op een CentOS server back ik 's nachts een aantal Linux servers up. Nu wil ik van deze backups periodiek een exemplaar op DVD branden en gebruik dus de 'archiveer' optie, waarmee ik een backup naar een andere computer in het netwerk laat kopiëren.

Ik laat BackupPC de files splitten op 200 MB zodat ik netjes m'n DVD's vol kan krijgen. Ik krijg dan een berg files: servernaam.tar.gz.aa, servernaam.tar.gz.ab, etc... Ik kan deze op een Windows machine niet uitpakken met WinRAR. Dus ik heb ze met het commando 'copy /b' gemerged, maar ook dat werkt niet: de archive is corrupt.

Heeft iemand een idee hoe ik deze archive toch werkend kan krijgen op een Windows machine?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Probeer de gzip voor Windows-executable? Al is 't wel een 'gecombineerd' archief hè.. TAR zorgt volgens mij het spanning-gedeelte zonder compressie en gzip zorgt voor de compressie pér tarretje, dus heeft niets te maken met spanning. Probeer anders ook Tar for Windows :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, Osiris, voor je reactie. Het is me inmiddels gelukt, maar dan wel via de Linux machine.

code:
1
2
cat machine_naam.tar.gz.* > machine_naam_merged.tar.gz
tar xvzf machine_naam_merged.tar.gz

Eerst de files samenvoegen en daarna uitpakken. Vervolgens kan ik de bestanden op de Windows machine openen etc. via een Samba share. Easy does it.

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Werkt ook onder Windows:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

G:\>echo blaat > bestand.1

G:\>echo blaat2 > bestand.2

G:\>echo blaat3 > bestand.4

G:\>dir bestand.*
 De volumenaam van station G is Homes201
 Het volumenummer is 42E9-B4EB

Map van G:\

01-12-2006  20:07                 8 bestand.1
01-12-2006  20:07                 9 bestand.2
01-12-2006  20:07                 9 bestand.4
               3 bestand(en)               26 bytes
               0 map(pen)  112.791.961.600 bytes beschikbaar

G:\>type bestand.* > bestand_samen

bestand.1

bestand.2

bestand.4

G:\>type bestand_samen
blaat
blaat2
blaat3

G:\>

Let op dat je "samenvoeg" bestand niet binnen de regex valt, anders heb je alles dubbel (bijvoorbeeld bestand.samen).

Geen idee op dit ook met binaire bestanden werkt

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:55
als je in windows een aantal bestanden wilt mergen is dit vrij simpel:
code:
1
copy /b file.a+file.b+file.c samen.dat

let er wel op dat op een FAT32 partitie je maar bestanden van 4 GiB kan maken :)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Allemaal leuk en aardig, maar dat wist de topicstarter al :+ Daar kon WinRAR echter niets mee...

Vind het trouwens ook 'grappig' dat de TS om een Windows-oplossing vraagt om vervolgens zelf met een Linux-oplossing te komen die ik hem ook allang had kunnen vertellen 8)7

• Joghert
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-01 16:44
Als je het dan toch onder windows wil, moet je het eens proberen met "Total Commander", die kan er vaak wel wat mee.

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Osiris schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 21:08:
Allemaal leuk en aardig, maar dat wist de topicstarter al :+ Daar kon WinRAR echter niets mee...
Mijn type * en redirect is anders... Weet niet of het werkt, maar je kan t proberen...

Kan winrar trouwens wel omgaan met tar.gz? Laatste keer dat ik dat probeerde lukte het ook niet... Ik weet dat ie het "officieel" wel kan, maar ik heb er nog geen enkele tar.gz mee kunnen uitpakken...

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Pagina: 1