Draadloze scart-verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 5.742 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tERRiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02-2024
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een oplossing om mijn Kiss DP-558 te verbinden met een TV in mijn slaapkamer. Hierbij dacht ik als eerste natuurlijk aan het TV-signaal wat naar buiten komt (COAX kabel ligt er namelijk al) maar de Kiss die blijkt geen TV-signaal via de COAX naar buiten te sturen.
(of heb ik het nou verkeerd?)

Nou viel mijn oog toevallig van de week op de VID-TRANS150 die aangesloten kan worden op de SCART uitgang van de Kiss en op de SCART ingang van het TV'tje in de slaapkamer.

Nu ben ik benieuwd of er mensen die bekend zijn met een vergelijkbaar systeem en of het een beetje fatsoenlijk beeld oplevert.

Wat moet het kunnen?
- Vanaf de Kiss beeld verzenden naar de TV in de slaapkamer. Maakt niet uit of het nou via COAX of "draadloos" SCART gaat
- Als het even mogelijk is ook de signalen van de zapper oversturen. Maar dit is niet strikt noodzakelijk.

De afstand tussen de Kiss en de TV is c.a. 10 meter met slechts 1 dun (houten) muurtje.

blah

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Ja hoor, wat jij wilt kan prima met zo'n setje. Ik weet niet wat die kost, maar er zijn talloze van dit soort setjes verkrijgbaar. Je ziet ze zo nu en dan ook bij Aldi's/Lidl's. Ong 30 eu. Marmitek heeft ze ook. Je stuurt beeld het geluid door de lucht, composiet beeld welliswaar, dus niet de beste kwaliteit, maar dan kan draadloos ook niet echt anders. Prima beeld om naar te kijken hoor!
Even uitkijken soms met andere soorzender (dect, wifi, buren etc.) meestal kun je 4 verschillende kanalen selecteren, dus moet lukken. Meestal voorzien deze kastjes ook in een infrarood return signaal zodat je de remote kunt (blijven) gebruiken.

Een andere oplossing zou een RF modulator zijn, dan kun je wel je bestaande coax kabel gebruiken. Dit 'kastje' sluit je aan op de uitgang van je Kiss en deze 'maakt' een RF (antenne) signaal dat je vervolgens door je coax kabel kunt sturen op een bepaalde frequentie, vervolgens op de TV op die frequentie afstemmen en klaar is kees. Deze kwaliteit is weer een stukje minder, maar kan ook werken. Hier ook een remote oplossing bij krijgen is weer wat lastiger, dan moet je met een zgn. (IR) injector werken......

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:22

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik zou iig nog even verder zoeken. Het terug sturen van de infra rood commando's is vaak redlijk standaard bij dit soort apparaten (maar zit niet op het door jou geposte product).

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• kaajee
Ik zie net in het Lidl krantje zo'n ding staan; 29,99!
Er staat niet expliciet bij dat ie IR retour geschikt is, maar zoals gezegd, de meeste zijn dat, uik verwacht het bij deze ook, zou je nog even kunnen checken op de verpakking.

[ Voor 41% gewijzigd door kaajee op 01-12-2006 11:04 ]

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 23:34
kaajee schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 11:03:
Ik zie net in het Lidl krantje zo'n ding staan; 29,99!
Er staat niet expliciet bij dat ie IR retour geschikt is, maar zoals gezegd, de meeste zijn dat, uik verwacht het bij deze ook, zou je nog even kunnen checken op de verpakking.
Gisteren gehaald maar verreweg van optimaal. Erg gevoelig in mijn situatie iig. Wellicht komt dat door de WiFi in huis...

hij is retour geschikt voor ab's ... dat werkte prima ;-)

[ Voor 5% gewijzigd door renzo4000 op 01-12-2006 11:40 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:11
uhu,

Te laat waarschijnlijk.
Ik heb veel geexpirimenteerd met draadloos geluid en beeld.
Verschillende merken en kwaliteiten.

Audio kan je met een goede kwaliteit gerust over 2,4Ghz zenden, die frequentie is zo´n beetje de standaard.
Video is not done.

Bij een geringe verlies van signaal of storing kan je al met zwart/wit beeld zitten, in het meest gunstige geval. En vaker met flikkerend of zelfs ruisend beeld.
Ik weet niet hoe, maar op een of andere manier werkt die IR functie voor je afstandbediening altijd wel.

Oplossing:

Een ouderwetse videorecorder.
Wel eentje met scart in en coax uit dan heh :)

[ Voor 8% gewijzigd door Raymond P op 02-12-2006 01:19 ]

- knip -

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-02 23:19

remco_k

een cassettebandje was genoeg

renzo4000 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 11:38:
[...]

Gisteren gehaald maar verreweg van optimaal. Erg gevoelig in mijn situatie iig. Wellicht komt dat door de WiFi in huis...

Video is inderdaad niet goed te doen - is mij nog nooit feilloos gelukt. Echter, AB retour werkt wel (omdat dat meestal via een hele andere frequentie gebeurd).
Zelf heb ik ook een videolink gekocht, in de wetenschap dat ik 'm alleen maar kocht voor m'n AB retour.

Verder laat ik het beeld via de coax naar boven toe lopen.
En dat kan jij ook doen: Heb je een (oude) video recorder? Die kan je als zgn modulator misbruiken. Scart in->coax uit ->naar boven.
Je kan ook losse modulatoren kopen, scart in->coax uit.
Resultaat: veeeeeeeeeel betrouwbaarder dan die gare 2.4Ghz wireless video linkjes - en daardoor ook beter beeld/geluid.

Alles kan stuk.

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
renzo4000 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 11:38:
[...]

Draadloos internet, telefonie, etc., kunnen het signaal inderdaad behoorlijk verpesten. Ik verwacht ook niet dat dit met de toekomst verbeterd wordt, gezien er steeds meer 2.4GHz apparatuur op de makt komt. Dan zou ieder apparaat op zijn eigen freq. moeten werken, maar dat wil je ook niet ;)

Hoe is de bouw van het huis eigenlijk? Gewapend beton vormt een kooi van Faraday en laat het draadloze videosignaal compleet inzakken.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• tERRiON
Mmmmm... Erg bemoedigend is dit allemaal niet, als ik dit zo lees.

Ik ben afgelopen vrijdag even wezen rondneuzen wat er in de stad zoal te krijgen is. De reacties zijn erg wisselend. Van "geen probleem" tot "we verkopen het niet i.v.m. slechte ervaringen".

Eén winkel vertelde me dat alleen het systeem van Philips goed werkt met verzenden van audio + video. Maar ja, dat systeem kost weer dermate veel dat je er 3 DVD-spelers voor kan kopen. (helaas geen HDD-recorder)

De situatie:
In m'n huis (flat) is alles gelijkvloers. De wanden zijn van beton, op 1 muur na. En dat is (gelukkig) net de wand waar het signaal doorheen moet. M'n slaap- en woonkamer zijn gescheiden door deze houten wand.

Al met al denk ik dat ik optie van de modulator (scart in > coax uit) eens ga uitpluizen. Ik ben van mezelf al niet zo'n liefhebber van wireless, dus als het hiermee op te lossen is, héél graag!

Is er iemand die me kan vertellen waar ik een dergelijke modulator vinden kan?

In elk geval alvast heel erg bedankt voor de interessante feedback!

blah

• kaajee
tERRiON schreef op maandag 04 december 2006 @ 11:00:
Mmmmm... Erg bemoedigend is dit allemaal niet, als ik dit zo lees.

Ik ben afgelopen vrijdag even wezen rondneuzen wat er in de stad zoal te krijgen is. De reacties zijn erg wisselend. Van "geen probleem" tot "we verkopen het niet i.v.m. slechte ervaringen".

Eén winkel vertelde me dat alleen het systeem van Philips goed werkt met verzenden van audio + video. Maar ja, dat systeem kost weer dermate veel dat je er 3 DVD-spelers voor kan kopen. (helaas geen HDD-recorder)

De situatie:
In m'n huis (flat) is alles gelijkvloers. De wanden zijn van beton, op 1 muur na. En dat is (gelukkig) net de wand waar het signaal doorheen moet. M'n slaap- en woonkamer zijn gescheiden door deze houten wand.

Al met al denk ik dat ik optie van de modulator (scart in > coax uit) eens ga uitpluizen. Ik ben van mezelf al niet zo'n liefhebber van wireless, dus als het hiermee op te lossen is, héél graag!

Is er iemand die me kan vertellen waar ik een dergelijke modulator vinden kan?

In elk geval alvast heel erg bedankt voor de interessante feedback!
Zo'n RF modulator koop je bij elke electronica winkel, denk erom; ze zijn (ook) niet goedkoop. Zoals reeds eerder gezegd: een (oude) VCR heeft ook zo'n zelfde modulator in zich. Rommelmarktje?

En anders: waarom koop je niet gewoon zo'n audio-video zender/ontvanger? Probeer je het toch? Ruilen kan altijd, de Gamma verkoopt ze ook, kun je 30 dagen proberen......
Die systeempjes hebben wel altijd de mogelijkheid tot het kiezen uit meerdere kanalen (4>) dus daar kan je altijd mee expreimenteren....
Als je ook je dvd speler wilt kunnen bedienen (soms zelfs vereiste om een film te starten) wil je ook het infrarood signaal retour krijgen, daar voorzien deze kastjes in.
Bij een modulator is dit weer veel lastiger......

Edit: hier staan ook zulke modulatoren:
stereo
mono

[ Voor 4% gewijzigd door kaajee op 04-12-2006 11:09 ]

• tERRiON
Die RF modulator heeft me op een idee gebracht. Marmitek heeft de MegaVideo 55 (rond de 60 euro) en deze doet dus wat volgens mij precies wat ik wil. En ik heb geen gelazer met storingen a.g.v. WiFi, DECT of mijn magnetron. Verder doet ie ook dienst IR verlenging (erg handig).

Ik heb em inmiddels besteld en als ie binnen is en geinstalleerd is laat ik hier wel even weten hoe het bevalt. :)

Nogmaals bedankt voor de feedback. :)

blah

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:11
Ja laat zeker even weten..
Ben nieuwsgierig..

Ennuhm, als je toevallig de mogelijkheid hebt om S-Video te testen op dat apperaatje, wil je dat even doen?

- knip -

• kaajee
Raymond P schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 10:26:
Ja laat zeker even weten..
Ben nieuwsgierig..

Ennuhm, als je toevallig de mogelijkheid hebt om S-Video te testen op dat apperaatje, wil je dat even doen?
Die MegaVideo 55 was ik idd even vergeten, da's een goeie! Ben benieuwd.....

enne....s-video....zal niet gaan werken, hij heeft alleen maar een composiet video ingang....

• tERRiON
Ik heb de bestelling binnen. Helaas een verkeerde levering, dus ik hoop komende week alsnog de goeie te krijgen.

blah

• tERRiON
Het is nog steeds wachten op het laatste stukje wat nog ontbreekt... Hopelijk kan ik dan tijdens die geweldige kerstdagen de dingetjes aansluiten. :) Heb ik toch nog wat zinnigs te doen. hehe

blah

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Ik heb ook zo'n Marmitek setje gekocht omdat ik geen zin had om coax dwars door de woonkamer, gang en slaapkamer van m'n huurwoning te leggen.
Eenmaal goed afgesteld (klooien met kanalen en het richten van antennes) is het beeld prima. Wel krijg je storing als iemand tussen de zenders doorloopt en als je de magnetron aan zet. Ook kunnen er problemen met je wifi netwerk optreden, maar die verhelp je door van kanaal te veranderen. Het doorzenden van IR werkt probleemloos, tenminste zodra het oogje op de UPC digital ontvanger er niet afdondert.

Groetjes, FaceDown.

• _PM
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-02 11:12

_PM

Over scart kan je composite, svideo, RGB en component sturen (naast geluid).
Meestal sturen die setjes alleen composite (de gele enkele stekker) over dat is de slechtste beeldkwaliteit, svideo en RGB/component zijn een stuk beter.
Ik weet niet wat voor TV je hebt maar het is behoorlijk zonde om een goede tv met composite te voeden.

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:56
tERRiON schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 01:36:
Die RF modulator heeft me op een idee gebracht. Marmitek heeft de MegaVideo 55 (rond de 60 euro) en deze doet dus wat volgens mij precies wat ik wil. En ik heb geen gelazer met storingen a.g.v. WiFi, DECT of mijn magnetron. Verder doet ie ook dienst IR verlenging (erg handig).
Deze oplossing gebruik al bijna 2 jaar naar alle tevredenheid, met 2 extra setjes voor de AB
voor PC met VDR / MYTH-TV, HD-signaal (720p-1080i) gaat bij mij via LAN-kabel (VLC-VLS)naar client PC.
Let wel op als je een versterker gebruikt dat deze retourgeschikt is en bij de eerste gebruiken
het kleine schakelaartje aan de onderkant van de IR-ontvanger op aan zetten.

Daarvoor gebruikte ik de draadloze videolinks op 2,4 Ghz en dat werkte uitstekend tot de buren een draadloze deurbel/intercom met video kregen en er meerdere wifi verbindingen te ontvangen waren. Hiervan zijn ook 5Ghz setjes te krijgen, maar deze oplossing was voor mij duurder dan die van marmitek.

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

• kaajee
_PM schreef op maandag 18 december 2006 @ 16:26:
Over scart kan je composite, svideo, RGB en component sturen (naast geluid).
Meestal sturen die setjes alleen composite (de gele enkele stekker) over dat is de slechtste beeldkwaliteit, svideo en RGB/component zijn een stuk beter.
Ik weet niet wat voor TV je hebt maar het is behoorlijk zonde om een goede tv met composite te voeden.
Component over SCART gaat niet hoor......
Die 'setjes die alleen compsiet' aankunnen zullen nooit iets anders aankunnen; RGB e/o s-video kun je niet echt draadloos door de lucht sturen.
Die Marmitek MegaVideo 55 moduleert, maakt dus van een video signaal een RF signaal (nog slechter dan composiet btw) en dat zal ie altijd doen, ook al zou je er s-video of rgb in kunnen stoppen. Dus in deze (draadloze) oplossingen zul je echt niet onder composiet als hoogst haalbare kwaliteit uitkomen......

Verwijderd

Ik zag op een X10 shop in Belgie de scart200 en 300, mischien is dat wat voor je

Ron

• _PM
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-02 11:12

_PM

kaajee schreef op maandag 18 december 2006 @ 20:25:
[...]
Component over SCART gaat niet hoor......
...
Een Topfield PVR5000 kan dat bijvoorbeeld (veel appraten kunnen het niet, dat klopt). Met een Scart->component kabel kan je dit gebruiken

• kaajee
_PM schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 10:19:
[...]

Een Topfield PVR5000 kan dat bijvoorbeeld (veel appraten kunnen het niet, dat klopt). Met een Scart->component kabel kan je dit gebruiken
Je hebt gelijk, ik was een beetje kort door de bocht. Component over SCART kan idd wel, maar is niet volgens de scart standaard en zowel 'uitsturend' device (PVR/DVD oid) als ontvangend device (scherm/tv/etc.) moeten die ondersteunen en dat is meestal niet het geval.
SCART cannot officially carry non-RGB (e.g. YPbPr) component video signals, which are gaining ground as an improvement over S-Video in markets where SCART is not used. However, some manufacturers of set-top-boxes and DVD players are known to provide optional (menu-selectable), non-standard YPbPr output through the pins that are officially reserved for RGB color components

Verwijderd

2

Verwijderd

Ik heb ook de Megavideo55, op zich werkt het prima en geeft het signaal heel scherp door. Ik gebruik hem o.a. voor digitale ontvanger (Samsung/@home) en PC. Probleem kan echter zijn een vrije frequentie te vinden. Als ik ook het analoge signaal mee zend, zoals het eigenlijk bedoeld is, wordt het "nieuwe" kanaal ernstig verstoord. Ik heb het wel even voor elkaar gehad, misschien is er wat veranderd bij ons met frequenties. Een en ander is natuurlijk ook afhankelijk van de kabelexploitant.
Ben benieuwd hoe tERRION het straks bevalt.....

• tERRiON
Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 14:31:
Ben benieuwd hoe tERRION het straks bevalt.....
Laten we eerst eens beginnen met het binnen krijgen van de MegaVideo. Na verschillende toezeggingen (ruim voor de kerst) dat dat ding opgestuurd zou worden heb ik em nog steeds niet ontvangen. Elektroshop gister geprobeerd te bellen, blijken ze gesloten te zijn. :(

Dusse... Testresultaten blijven wachten tot in het nieuwe jaar.

blah

• tERRiON
Het heeft "even" geduurd, maar ik heb dan nu toch alles compleet. (volgens elektroshop bestaat de Megavideo 55 uit 2 pakketjes. Volgens mij dus niet. ;))

Na veel geworstel heb ik het nu eindelijk voor elkaar. Een slechte kabel en een versterker die niet geschikt is voor retourverkeer zat in de weg.

Anyway, het beeld is om de 1 of andere reden ronduit om te huilen. Ik moet alleen nog zien uit te vinden waarom het beeld zo slecht is. Ik heb het vermoeden dat het iets met de antenneversterker te maken heeft.

Een volgende update is dus nog onderweg. hehe

blah

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02 10:44
Afbeeldingslocatie: http://www.randall.nl/files/coaxschema.jpg

Ik wil de TV out van mijn Computer nu overal ontvangen.....
Op voorwaarde dat de splitters en de versterker retour geschikt zijn, moet dat dus kunnen met die MegaVideo 55? Of moet het apparaat zo dicht mogelijk bij de hoofdaansluiting zitten?

• tERRiON
Ik heb nu een versterker die retourverkeer geschikt is, en alles aangesloten zoals het in de handleiding staat, maar het maakt geen zak uit. Het beeld is en blijft slecht.

In de handleiding staat dat je een kanaal moet kiezen in een "gat" van 3 kanalen. Van dat gat moet je de middelste pakken. (stel dat kanaal 1 t/m 3 vrij is, dan moet je kanaal 2 pakken) Bij mij zit er een gat van 7 kanalen waarvan ik de middelste gepakt heb, ik heb de signaalsterkte op hoog en laag geprobeerd, geen van allen lijkt te werken.

Op dit moment lijkt de enige oplossing voor een fatsoenlijk beeld het volgende te zijn: Uitsluitend TV via de DVD speler kijken en dus het analoge CAI-signaal te schrappen. Maar ik ga eens contact met Marmitek zoeken, want dit lijkt me niet de bedoeling.

blah

• Domba
tERRiON schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:26:
Ik heb nu een versterker die retourverkeer geschikt is, en alles aangesloten zoals het in de handleiding staat, maar het maakt geen zak uit. Het beeld is en blijft slecht.
Wat voor beeld krijg je als je even geen CAI signaal aansluit op je lokale coax netje,
en wat als je modulator achter je versterker plaatst als dat mogelijk is een overstuurt signaal ziet er ook niet uit.

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

• tERRiON
Dat heb ik al geprobeerd. Als ik de cai eruit trek heb ik goed beeld van de DVD.

De modulator achter de versterker kan ook. Als ik dan de versterking van de versterker terugdraai tot minimaal heb ik goed beeld van de DVD maar slecht beeld van de TV. Draai ik de versterking op, wordt het beeld van de TV weer goed maar van de DVD weer slecht.

blah

• Domba
tERRiON schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 10:56:
Dat heb ik al geprobeerd. Als ik de cai eruit trek heb ik goed beeld van de DVD.

De modulator achter de versterker kan ook. Als ik dan de versterking van de versterker terugdraai tot minimaal heb ik goed beeld van de DVD maar slecht beeld van de TV. Draai ik de versterking op, wordt het beeld van de TV weer goed maar van de DVD weer slecht.
De meeste CAi's reserveren een apart kanaal voor de videorecorder weergave kanaal die kun je proberen, staat meestal in de kanalenlijst van woonplaats opgenomen
Ik verwonder mij dat je 7 aan één gesloten vrije kanalen zou hebben, in veel gevallen is het al moeilijk om 3 aan één gesloten kanalen te vinden. In het verleden zaten op die plaats analoge gecodeerde kanalen.

• tERRiON
Dat van die videokanaal (36 in "mijn" geval) is trouwens een goeie. ik heb em nog niet geprobeerd om em daar op te zetten omdat 35 bezet is. Maar ik ga gewoon eens ondeugend doen. ;)

Hier zie je trouwens een overzicht van de kanalen (gesorteerd op kanaal). Tussen 12 en 21 zit ook niks, maar als ik em daar op instel krijg ik helemaal niks...

Anyway, ik ga weer ff stoeien...

blah

• tERRiON
Mmmmm, dat van het videokanaal was een goeie. Het beeld is nu zoals het zijn moet, zowel op TV als DVD :)

Stom dat ik het zelf niet beacht heb, maar thnx!

blah

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:03

phemelrijk

Wat is dat dan ?

tERRiON schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 20:50:
Mmmmm, dat van het videokanaal was een goeie. Het beeld is nu zoals het zijn moet, zowel op TV als DVD :)

Stom dat ik het zelf niet beacht heb, maar thnx!
Ik heb dezelfde, op kanaal 21 doet ie het bij mij perfect. Beeld is echt mooi en geluid is ook goed. Heb boven in de slaapkamer een lcd scherm staan. Maar de upc bediening via IR werkt niet goed. Bij mij springt de box steeds naar kanaal 5 toe of reageert niet goed... Oogje zit goed bij IR ontvanger bij de mediabox.

Ik gebruik een hirschmann versterker met 1 retour kanaal en 4 overige uitgangen. Ik heb hoofd antenne signaal in megavideo, die uitgang in hirschmann versterker welke de boel verdeelt. Heb 1 tv in de tuin, 1 boven en 1 beneden bij upc. ALle analoge kanalen zijn super van kwaliteit op alle tv's, dus die versterker doet goed zijn werk.

Kan het zijn dat de slecht IR overdracht komt omdat het retoursignaal niet goed werkt? Moet je dan een versterker hebben waarbij alle kanalen retour geschikt zijn? Want de tv boven staat op een ander uitgaand kanaal van de versterker dan de retour geschikte uitgang voor upc.

Of moet ik het retour geschikte kanaal splitten? Of gaat dat ten koste van de beeldkwaliteit?

[ Voor 9% gewijzigd door phemelrijk op 28-01-2007 13:06 ]

• tERRiON
Mmmmm, dat is een goeie... Dat zou ik zo niet precies weten.

Heb je de LCD van de slaapkamer wel op dat retour geschikte kanaal zitten?

Omdat ik geen retour geschikte versterker heb, heb ik de volgende situatie:
antenne (CAI) gaat naar versterker. Vanaf versterker vertakt het zich naar TV-woonkamer, HDD recorder en naar megavideo 55 IN. Megavideo 55 UIT gaat naar de TV in de slaapkamer. En dat werkt bij mij als een zonnetje.

Ik heb ook een (met 1 kanaal) retourgeschikte versterker geprobeerd, en de TV in de slaapkamer op het retourgeschikte kanaal gezet (CAI > Megavideo IN; Megavideo UIT > Versterker), en dat werkte bij mij probleemloos. Dat was gewoon een 15-euro versterkertje van de Gamma.

Je zou eens kunnen kijken wat er gebeurt als je de megavideo tussen de versterker en de LCD van de slaapkamer zet. Dan zit de versterker er niet tussen. Als het dan werkt, zit er dus *iets* niet goed in die versterker. Werkt het niet, zit het dus niet in de versterker...

blah

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Ok, dat is wel een handige tip ja. Ik zal morgen even de boel omleggen en zorgen dat de megavideo tussen de lcd boven en versterker beneden komt. Dus idd , hoofdantenne in versterker, 1 retourgeschikt kanaal naar de upc box beneden, 1 naar de tuin, 1 naar megavideo en de uitgang hiervan naar de lcd boven toe.

Het lijkt er idd op dat het komt door de versterker dat deze het terugkomende signaal niet goed verwerkt. Stom dat ik daar niet zelf aan heb gedacht.

Je leest het straks of het heeft geholpen :)

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Ik heb even gekeken, maar het is er niet beter en ook niet slechter op geworden. Misschien dat toch het oogje op de mediabox niet goed het signaal ontvangt. UPDATE, heb oogje nog wat beter gepositioneerd en dan werkt het wel.

De reden dat ik als eerste de megavideo gebruikte was dat ik dan overal op alle tv's via de mediabox kan meekijken :) Nu kan dat alleen met de lcd boven :)

Wat alleen nu een probleem is is het volgende. Dichtbij het oogje werkt de afstandbediening snel en goed. Alleen vanuit mijn bed, zo een 3 meter verder werkt het amper nog. Wat kan hier de oorzaak van zijn?

[ Voor 63% gewijzigd door phemelrijk op 29-01-2007 15:23 ]

• tERRiON
phemelrijk schreef op maandag 29 januari 2007 @ 13:58:
UPDATE, heb oogje nog wat beter gepositioneerd en dan werkt het wel.

De reden dat ik als eerste de megavideo gebruikte was dat ik dan overal op alle tv's via de mediabox kan meekijken :) Nu kan dat alleen met de lcd boven :)

Wat alleen nu een probleem is is het volgende. Dichtbij het oogje werkt de afstandbediening snel en goed. Alleen vanuit mijn bed, zo een 3 meter verder werkt het amper nog. Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Dat oogje plaatsen luistert vrij precies. Dat heb ik ook al ondervonden. Ik heb van een stukje plastic een beugeltje "gebogen" en dat voor de HD recorder geplaatst. Na veel gepuzzel heb ik een plekje gevonden waarop hij werkt maar toch niet in de weg zit voor de werking van de AB in de woonkamer.

Als de kwaliteit niet verbeterd of verslechterd is, kun je de megavideo toch weer voor de versterker zetten? Dan kun je weer overal kijken. :)

Ik had ook al het idee dat er blijkbaar nogal wat "verlies" optreedt in het signaal voor de AB. Maar vanuit mijn bed doet ie het gelukkig wel. Kun je de sensor niet ergens anders plaatsen?

blah

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

tERRiON schreef op maandag 29 januari 2007 @ 22:46:
[...]

Dat oogje plaatsen luistert vrij precies. Dat heb ik ook al ondervonden. Ik heb van een stukje plastic een beugeltje "gebogen" en dat voor de HD recorder geplaatst. Na veel gepuzzel heb ik een plekje gevonden waarop hij werkt maar toch niet in de weg zit voor de werking van de AB in de woonkamer.

Als de kwaliteit niet verbeterd of verslechterd is, kun je de megavideo toch weer voor de versterker zetten? Dan kun je weer overal kijken. :)

Ik had ook al het idee dat er blijkbaar nogal wat "verlies" optreedt in het signaal voor de AB. Maar vanuit mijn bed doet ie het gelukkig wel. Kun je de sensor niet ergens anders plaatsen?
Idd, dat het nauw luistert. Ik heb opnieuw de kabels aangesloten zoals eerst. Dus antenne in MegaVideo en dan naar versterker. Via versterker alle tv's aangesloten. Tevens de ontvanger beneden heel klein beetje verplaatst.

En wat wil.. het werkt ineens wel. Ik heb het oogje bij de mediabox beneden met een stukje tape geplakt. Volgens de beschrijving zou hij zelfplakkend moeten zijn, maar dat is niet zo. Zo kan het ook en is het niet storend.

Zappen gaat boven ietsje trager dan beneden, maar heel snel toch wel. Heel soms gaat hij twee zender tegelijk vooruit, maar hij doet het nu dus wel. Ik heb mazzel dat ik zo een klein toetsenbordje erbij heb, dus die gebruik ik dan boven.

Beeld kwali is erg goed vind ik zelf. Kan ik toch lekker o.a. film 1 kijken boven >:)

Maar wat je zegt...er treedt idd iets van verlies op wb het IR...het signaal gaat echter wel door de versterker heen, dus daar lag het gelukkig niet aan.
Pagina: 1