Toon posts:

Hoe ga ik alles aansluiten, tips?

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb de 37" LCD TV van Dell gekocht. Ik ga werkelijk alles aansluiten op dit ding namelijk:

- Digitale tv van kpn (scart)
- Playstation 2 (op termijn 3)
- PC (DVI)
- Sony DAVS500 5.1 systeem

Maar hoe!?!

De TV komt met 2 speakers die je ook weg kunt laten. 30Watt, met TrueSurround sound voor wat dat waard is. Die DAVS500 set heeft 5 speakers en een subwoofer, totaal 280 watt.

Mijn opties voor het aansluiten zijn:
A. PS2, TV en PC direct op de TV aansluiten. Het geluid van de PC gaat dan via een pc-audiokabeltje direct de TV in, geen idee wat voor kwaliteit oplevert.

B. PS2, TV en PC-geluid op de Sony DAVS500 aansluiten, het beeld van de PC wel direct op de TV. Nu moet theoretisch gezien het geluid altijd over de 5.1 lopen, zelfs het pc geluid (als ik het voor elkaar krijg om zowel beeld en geluid van de pc tegelijk te krijgen.
Wat zal het verschil in geluid zijn? Is dit alle moeite (o.a. het ophangen van alle boxen) waard?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:38

lier

MikroTik nerd

Beeld via tv, geluid via audio.

Denk dat de je delay (verschil in dit geval tussen beeld en geluid) verwaarloosbaar is.

Kan je je het geluid niet in stereo weergeven op deze audio set ?

[ Voor 22% gewijzigd door lier op 01-12-2006 10:04 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Je bedoelt zo'n kabel van pc-audio naar tulp zwart-rood? ja dat moet kunnen.

• iglesiasdelsol
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik denk dat ik voor optie B zou kiezen. Dat geluid zal via het Sony DAV systeem veel beter zijn dan via de TV. Ook het geluid van de PS2 is dan veel beter. Gamen wordt dan een stuk leuker.

Verwijderd

Topicstarter
PS, jij zegt dus eigenlijk dat ik het best het beeld van PS2, Digitale TV en PC allemaal direct op de tv moet aansluiten en alle audio via de audioset?

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:25
eigenlijk lijkt me dat de beste oplossing, eventueel (als mogelijk) je pc via digitaal (coax) aansluiten op je Sony DAV.

Verwijderd

Topicstarter
dan heb ik nog 1 vraag. De DAVS500 heeft qua standen 1xtuner (radio) 1xdvd(de dvdspeler) en 2x video. ik heb dus 2 kanalen voor externe apparaten, maar 3 apparaten om aan te sluiten (TV, PS2, PC) hoe doe ik dat??

• lier

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 12:13:
dan heb ik nog 1 vraag. De DAVS500 heeft qua standen 1xtuner (radio) 1xdvd(de dvdspeler) en 2x video. ik heb dus 2 kanalen voor externe apparaten, maar 3 apparaten om aan te sluiten (TV, PS2, PC) hoe doe ik dat??
Heel eenvoudig (alweer...):
Koop een D/A convertor met voldoende ingangen (in ieder geval voor pc en PS) en koppel deze output aan je versterker.

Alternatief, koop een andere versterker...

Laatste alternatief (dat ik zo snel zie), sluit (bijna) alles aan op je tv en sluit de (audio) tv-out aan op je stereo.

Verwijderd

Topicstarter
ha lier, die laatste optie is perfect!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:24

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 12:42:
ha lier, die laatste optie is perfect!
En daar was je zelf nog niet op gekomen? 8)7

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet wat er met de kwalteit van het geluid gebeurt als je met zo'n pc-audiokabel de pc aan de tv verbindt en het signaal vervolgens met tulpstekkers naar de DVD-speler omleidt.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:24

Exirion

Gadgetfetisjist

Je TV voor weergave gebruiken zou ik in ieder geval uitsluiten. Doorlussen via je TV is ook niet echt aan te raden. Alles zoveel mogelijk direct op elkaar aansluiten is het beste, dus je PC geluid naar je surround set en het TV-geluid ook. Heeft je PC geen digitale uitgang? Dan is het helemaal mooi want dan kun je met 1 tulpkabel je PC aan je surround set hangen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 09:33

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Exirion schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 14:22:
Heeft je PC geen digitale uitgang? Dan is het helemaal mooi want dan kun je met 1 tulpkabel je PC aan je surround set hangen.
;)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-02 17:05
lier schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 12:24:
[...]Laatste alternatief (dat ik zo snel zie), sluit (bijna) alles aan op je tv en sluit de (audio) tv-out aan op je stereo.
Bij de TV´s die ik tot nu toe gehad heb werkt dat niet. De audio-out van de TV gaf het audio-signaal van de tv-tuner. Als ik dan bijvoorbeeld Halo aan het spelen was op mijn Xbox dan had ik geluid van Nederland1 via mijn audio-set (via de audio-out van de TV) en geluid van Halo door de TV-speakers. Oplossing hiervoor was de audio-out van de Xbox direct op de audio-set aansluiten.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• lier

lier

MikroTik nerd

argro schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 14:46:
[...]
Bij de TV´s die ik tot nu toe gehad heb werkt dat niet. De audio-out van de TV gaf het audio-signaal van de tv-tuner. Als ik dan bijvoorbeeld Halo aan het spelen was op mijn Xbox dan had ik geluid van Nederland1 via mijn audio-set (via de audio-out van de TV) en geluid van Halo door de TV-speakers. Oplossing hiervoor was de audio-out van de Xbox direct op de audio-set aansluiten.
offtopic:
Dat zegt meer (no offence intended !) over je tv dan over de oplossing !

Laat maar weten of je oplossing voldoende naar wens is, daar gaat het uiteindelijk om !

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:56

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ik heb een visie en ik vind dat iedereen die met mij moet delen: :+

* Een TV moet beeld weergeven
* Een audioset moet geluid weergeven

Enkele maanden geleden een keer een nieuwe TV gekocht, m'n oude TV aan een collega verpatst.
Nadat ik had gecontroleerd of de speakers van die TV het uberhaubt wel deden. Zolang als ik een TV in m'n bezit heb gehad, zolang blijft het geluid van de TV 100% uit en gaat altijd over een fatsoenlijke audio set. Altijd.
En nu weet ik meteen weer waarom ik zo'n gruwelijke hekel heb aan van die alles in 1 setjes. Aansluit mogelijkheden nihil, laat staan de vermogens en klankleur van de speakers.

Alles kan stuk.

Pagina: 1