Toon posts:

P5B-deluxe en Antec Sonata versie 1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, iemand toevallig bekend met het aansluiten van een MB met 24pins power connector en een 'oude' voeding met een 20pins connector.
Het gaat om het aansluiten van:

1x Antec Sonata kast voeding van 420w en een 20 pins connector.(dd.2003)
1x Asus P5B-deluxe (zonder wifi) met een 24 pins power-connector.

Er komt nog geen Conroe processor in maar een P4 3ghz(type 530) en een Leadtek 6600GT videokaart.

De vraag is is bovenstaand mogelijk met correcte werking van alles of is een kast/voeding upgrade perse nodig?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:40

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Nee, is niet nodig. Gaat gewoon passen. (en stabiel)

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Prutz0r schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 09:17:
Nee, is niet nodig. Gaat gewoon passen. (en stabiel)
Bedankt voor de geruststelling 8)

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik dacht juist dat dit niet ging werken, van v2 naar v1 kon wel dacht ik.
Mischien is er een derde persoon die bevestigt dat het wel kan?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Verwijderd

Topicstarter
battler schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 10:12:
Ik dacht juist dat dit niet ging werken, van v2 naar v1 kon wel dacht ik.
Mischien is er een derde persoon die bevestigt dat het wel kan?
De originele voeding 380watt is via RMA omgezet naar een Antec 420 watt model maar deze is nog wel voorzien van een 20 pins connector.

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
20 pins ATX stekker op een 24 pins aansluiting: fysiek gezien past dit uitstekend. Maar qua stabiliteit kun je erop achteruit gaan. De 24 pins aansluiting zit niet voor de sier op het moederbord, de extra voltage lijnen zijn weldegelijk broodnodig, al is het maar in bepaalde stress situaties. Wanneer je instabiliteit verneemt, dan heb je reden om de voeding te verdenken. Je kunt ook gewoon een 20 pins naar 24 pins converter kabel gebruiken. Maar hierbij moet je nog steeds rekening houden met de stabiliteit, zeker wanneer de capaciteit van je voeding niet is berekend op de extra voltage lijnen.
Stond gewoon in de FAQ; Op google gezocht op 24 pins atx backwards compatible.

[ Voor 6% gewijzigd door battler op 01-12-2006 10:27 ]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Verwijderd

Topicstarter
battler schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 10:26:
20 pins ATX stekker op een 24 pins aansluiting: fysiek gezien past dit uitstekend. Maar qua stabiliteit kun je erop achteruit gaan. De 24 pins aansluiting zit niet voor de sier op het moederbord, de extra voltage lijnen zijn weldegelijk broodnodig, al is het maar in bepaalde stress situaties. Wanneer je instabiliteit verneemt, dan heb je reden om de voeding te verdenken. Je kunt ook gewoon een 20 pins naar 24 pins converter kabel gebruiken. Maar hierbij moet je nog steeds rekening houden met de stabiliteit, zeker wanneer de capaciteit van je voeding niet is berekend op de extra voltage lijnen.
Stond gewoon in de FAQ; Op google gezocht op 24 pins atx backwards compatible.
Thanks ;) Maar ik moet erbij zeggen dat het wel gewerkt heeft zonder problemen in combi. met een MSI 915p moerderbord

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2006 11:45 ]

Pagina: 1