Nieuwsbrief verzenden ?

Pagina: 1
Acties:
  • 590 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-02 00:17
situatie :

elke week/maand word er bij ons wel een nieuwsbrief verzonden naar alle werknemers etc.

nu gaat dit op het moment via een distributie groep.

helaas komt hierdoor elke keer alle mail adressen van iedereen in het vakje aan.

ook is elke nieuwsbrief gericht naar ''beste allen'' nu kunnen we wel via word en samenvoegen de namen gaan veranderen maar om appart +- 100 e-mails te gaan verzenden is natuurlijk niet de bedoeling..

wie o wie heeft een oplossing om dus een nieuwsbrief te maken die gericht is aan een persoon en ook netjes gemaild word (dus afzender x en ontvanger x en niet zoals het nu is afzender x en ontvanger x;x;x;x;x;x;x;x;x;x) en waarbij de nieuwsbrief dus ook aangepast word aan de naam van de ontvanger..

als ik ga searchen hierop krijg ik meer het idee dat ik voor een spam programma aan het zoeken ben als een goed programma voor een bedrijf 8)7

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Schrijf een scriptje in PHP die uit een database de naam en email haalt en dit via de mailfunctie verstuurt :)

• AjDuLion
Terw_Dan schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 09:06:
Schrijf een scriptje in PHP die uit een database de naam en email haalt en dit via de mailfunctie verstuurt :)
dan zit ik nog steeds met het probleem dat iedereen dezelfde nieuwsbrief krijgt en geen ''persoonlijke''...

net op http://www.moshi-toshi.com/ geweest zij bieden wel een soortgelijk iets aan maar dit moet toch ook anders kunnen ?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

angel00008 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 09:09:
[...]

dan zit ik nog steeds met het probleem dat iedereen dezelfde nieuwsbrief krijgt en geen ''persoonlijke''...
Hoezo?
Je kunt toch een script schrijven dat een naam + adres uit de database halen, hier een mailtje van bouwen en versturen. dit mailtje stuur je dan naar 1 adres uit de database met de naam van die persoon.
En als je dat hebt gedaan ga je naar de volgende persoon, net zolang tot je iedereen gehad hebt :)

• AjDuLion
Terw_Dan schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 09:12:
[...]

Hoezo?
Je kunt toch een script schrijven dat een naam + adres uit de database halen, hier een mailtje van bouwen en versturen. dit mailtje stuur je dan naar 1 adres uit de database met de naam van die persoon.
En als je dat hebt gedaan ga je naar de volgende persoon, net zolang tot je iedereen gehad hebt :)
en jij hebt zin om +- 100 mensen op die manier af te gaan (en later mischien ook wel de +- 200 klanten..)

dan ben je daar wel een paar uur mee zoet vrees ik..

nogmaals ''betaalde'' pakketen zijn ook een optie maar home/self made ook.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

angel00008 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 09:15:
[...]

en jij hebt zin om +- 100 mensen op die manier af te gaan (en later mischien ook wel de +- 200 klanten..)

dan ben je daar wel een paar uur mee zoet vrees ik..

nogmaals ''betaalde'' pakketen zijn ook een optie maar home/self made ook.
Nee, je schrijft ook maar 1 keer het script en laat de pc natuurlijk het werk doen. Je gaat natuurlijk niet zelf alle mails tikken. 8)7

Dus je script komt er ongeveer zo uit te zien.
- database query die een e-mail en naam uit database haalt
- het mailtje (waarbij je het e-mail en naam als variabele invoegt)
- mail versturen dmv mail functie
- vooraan beginnen voor de volgende naam + e-mail tot alle adressen uit je database gehaald zijn :)

• AjDuLion
Terw_Dan schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 09:18:
[...]

Nee, je schrijft ook maar 1 keer het script en laat de pc natuurlijk het werk doen. Je gaat natuurlijk niet zelf alle mails tikken. 8)7

Dus je script komt er ongeveer zo uit te zien.
- database query die een e-mail en naam uit database haalt
- het mailtje (waarbij je het e-mail en naam als variabele invoegt)
- mail versturen dmv mail functie
- vooraan beginnen voor de volgende naam + e-mail tot alle adressen uit je database gehaald zijn :)
hoe blond ga ik worden als ik vertel dat ik totaal geen programmeer skills heb :'(

voorstel is excact wat ik wil.. maar nu de uitvoer nog.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

angel00008 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 09:28:
[...]

hoe blond ga ik worden als ik vertel dat ik totaal geen programmeer skills heb :'(

voorstel is excact wat ik wil.. maar nu de uitvoer nog.
Dit scriptje is best makkelijk te maken hoor, het is redelijk basic PHP en dat kan ik zelfs :P

Het enige dat je hoeft te doen is een query te maken die de database uitleest te combineren met een scriptje dat een mailtje verstuurt. en daarvoor zijn echt heel veel tutorials te vinden en natuurlijk hier: http://nl3.php.net/manual/en/function.mail.php

• AjDuLion
Terw_Dan schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 09:36:
[...]

Dit scriptje is best makkelijk te maken hoor, het is redelijk basic PHP en dat kan ik zelfs :P

Het enige dat je hoeft te doen is een query te maken die de database uitleest te combineren met een scriptje dat een mailtje verstuurt. en daarvoor zijn echt heel veel tutorials te vinden en natuurlijk hier: http://nl3.php.net/manual/en/function.mail.php
jij bent mijn held !!!

ga dit ff doornemen :)

• henk83
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:30
Ik gebruik hiervoor Worldmerge. Handig programma als je geen programmeer ervaring hebt.
Hierin kun je de mail personaliseren en html in je mailing gebruiken. De software kost $59,00 maar je kan hem ook in de gratis vorm gebruiken. Er wordt in dat geval wel een reclametekstje toegevoegd aan het einde van je mailing.

• chaos.be
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11-2024
Dit is allemaal wel vrij leuk, maar zolang je niets kent van programmeren denk ik dat deze oplossing jouw heel erg veel kopzorgen zal bezorgen.

Wat dacht je van mail merge met excel? Je steekt gewoon alle 100 contacts in een excell formulier, daarna maak je een "template" mail in word, en deze configureer je dan om automatisch op te sturen.

Alles tesamen kost het dan waarschijnlijk een 4-tal minuten voor alle mails automatisch zijn verstuurd...

een voorbeeldje: http://training.binghamto...EMG1&edufilename=EDUC-EMG
Afbeeldingslocatie: http://ttc.binghamton.edu/tutordocs/fnd/NAV-EMG1_temp_image002.jpg

Trouwens, over jouw problemen die je in je initiële post opnoemt:
helaas komt hierdoor elke keer alle mail adressen van iedereen in het vakje aan.
Mail merge lost dit dus op.
ook is elke nieuwsbrief gericht naar ''beste allen'' nu kunnen we wel via word en samenvoegen de namen gaan veranderen maar om appart +- 100 e-mails te gaan verzenden is natuurlijk niet de bedoeling..
Yep, mail merge
wie o wie heeft een oplossing om dus een nieuwsbrief te maken die gericht is aan een persoon en ook netjes gemaild word (dus afzender x en ontvanger x en niet zoals het nu is afzender x en ontvanger x;x;x;x;x;x;x;x;x;x) en waarbij de nieuwsbrief dus ook aangepast word aan de naam van de ontvanger..
Als je de nieuwsbrief nu stuurt, hoop ik dat je de ontvangers aanduid in een BCC (Blind Carbon Copy) veld? Zo krijgt de ontvanger enkel zijn adres te zien ;-). Ik haat het als ik in zo een spam lijsten terecht kom. (Je hebt steeds de keuze tss: To, CC, BCC, boven je onderwerpveld in je mailprogramma)
als ik ga searchen hierop krijg ik meer het idee dat ik voor een spam programma aan het zoeken ben als een goed programma voor een bedrijf
De oplossingen zijn oftewel:
  • mail merge via office
  • wat de anderen hier aanbieden, een soort van dynamische website die je dan ergens hoeft te hosten (net zoals php, asp, jsp, ...). Daarop draait een script, waarmee je jouw massamails kan sturen. Je bent praktisch verplicht om hierop een beveiliging te zetten, aangezien derden anders aan deze informatie kunnen, en persoonlijke gegevens moeten steeds gewaarborgd blijven. Heb je al een idee voor hoeveel werk je komt te staan? :)
  • Een of andere third party tool die hetzelfde doet als mail merge van Office, met of zonder betaling. En zelf denk ik dat je met de "microsoft way" beter af bent :)
Ik hoop dat je er wat uit geraakt :)

[ Voor 65% gewijzigd door chaos.be op 01-12-2006 09:58 ]

• jeroendevries
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03-2025
Ik gebruik voor mijn spam runs altijd caliban. Heerlijk programma en haalt tegen de 200 mails per minute verzenden.

Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced

Pagina: 1