Toon posts:

Memory card error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
3 jr geleden hebben we een digitale camera voor onze dochter gekocht, Panasonic DMC-LC33. Als je de camera aanzet komt er een melding "memory card error, format this card yes or no"
Het ligt niet aan de kaart, want de kaart doet het op een andere camera wel gewoon. Hebben jullie dit ook wel eens gehad, enig idee wat reparatiekosten hiervoor zouden zijn?

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-01 20:15

Barrycade

Through the...

Reparatie zal waarschijnlijk niet rendabel zijn. Dit loopt waarschijnlijk al snel richting de 100 euro. Maar wat gebeurt er als je de kaart formatteerd? Werkt het dan wel? Het kan namelijk aan de bestandstabellen liggen, indien de kaart bv op FAT 16 is geformatteerd (door een nieuwe camera, of met een kaartlezer op de pc)zal hij misschien wel werken op een nieuwere camera, maar niet met een oude camera. Aangezien die werken met FAT.

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:54

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

denk ook gewoon dat je de kaart moet formatteren, zodat de camera zijn eigen indeling erop zet die hij snapt, grote kans dat je camera niet stuk is. Precies zoals hierboven gezegd wordt dus.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Verwijderd

Topicstarter
De kaart is al gebruikt in de camera, er staan ook al foto's op door de camera gemaakt. In een andere camera werkt hij wel en een andere kaart, die in een andere camera wel werkt geeft bij deze camera dezelfde error. Als ik druk op ja om te formatteren blijft er staan memory card error en dan kan ik er niks meer mee doen, dan reageert hij nergens meer op. Als ik de camera uitzet en weer aan, komt er weer de 1e melding. Dus ik denk echt dat het aan de kaartlezer van de camera ligt.
Dan zal ik toch maar de rekening opzoeken en effe de winkel bellen of ze kunnen zeggen wat het ongeveer kost. De camera is verder nog hardstikke goed, misschien valt het mee :S
Thanks voor jullie reacties.