Een tijdje geleden hebben we een enquête gehouden, en ondertussen werd mij steeds vaker vriendelijk toch zeer dringend verzocht om de uitslagen bekend te maken
. Dus we beginnen meteen maar met vraag 1:
1. Voel je je betrokken bij DPC ?:
Er bleken toch 3 mensen verdwaald op het DPC forum te zitten, of ze wisten gewoon echt niet dat DPC voor Dutch Power Cows staat
. 30 Mensen durven op te scheppen en de MegaFlush standen uit hun hoofd te kennen, ik denk eerder dat ze gewoon http://www.tweakers.net/reviews.dsp?Document=136&Page=2 standaard gebookmarked hebben 
A. Ja, ik ken alle MegaFlush standen uit mijn hoofd. (30)
B. Behoorlijk, ik check mijn stats 20x per dag. (194)
C. Een beetje, ik weet wat een blokje en grazen betekent. (49)
D. DPC? wasda? (3)

2. Wat is het belangrijkste aan DPC ?:
Het is vrij duidelijk, de meeste DPC leden zijn er voor de competitie en de gezelligheid. Voor mensen waar dit niet belangrijk is geldt toch nog het patriottisme en zijn lid vanwege onze driekleur. Een enkeling is overdondert door ons graasgeweld en heeft zich daarom bij DPC aangemeld.
17 Leden hadden een andere reden, dit varieerde van combinatie van antwoorden tot enkele variaties hierop. De opmerkingen staan ook hieronder.
A. De gezelligheid. (74)
B. De competitie. (161)
C. Mwah, het is een Nederlands team. (35)
D. Mwah, het is het grootste team! if you can't beat them, join them. (7)
E. DPC is niet belangrijk. (1)
F. Anders, nl.: (17)

Commentaar bij vraag 2 (Wat is het belangrijkste aan DPC ?):
- Het enthousiasme waarmee DPC’ers elkaar en newbies helpen.
- De teamgeest en samenwerking.
- De saamhorigheid.
- De gezelligheid en onderlinge competitie die leidt tot verbetering van de gehele DPC-output.
- Om zoveel mogelijk wu's/dag te halen.
- De vele cijfertjes.
- Het meehelpen van kleine(re) flushes van subteams.
- De gezelligheid van mijn subteam.
- Het is het Tweakers team.
- De eer om aan een groot Nederlands en gezellig team als DPC mee te doen.
- Ik vind het leuk om die Amerikanen ervan langs te geven met een Nederlands team
3. Hoeveel uur per dag besteed je nu aan DPC ?:
Na enig rekenwerk komt de gemiddelde DPC’er op 3,84 uur/dag dat hij besteed aan het gehele graasgeweld. Uitgaan van 8 uur slaap per etmaal komt dit neer op 26% van de wakkere dag
.
A. Geen, ik doe niet mee. (1)
B. 0 - 2 uur, ff stats checken. (98)
C. 2 - 4 uur, ik lees GoT ff door. (105)
D. 4 - 6 uur, ik check alles de hele dag. (45)
E. 6 - 8 uur, ik beantwoord elke vraag die ik tegenkom op GoT. (6)
F. Meer, ik zit de hele dag in #DPC. (21)

4. Waar haal jij je DPC informatie regelmatig ? (meerdere antwoorden mogelijk):
Het is duidelijk dat GoT als grootste informatiebron dient, bijna 90% van de ondervraagde komt hier. Verrassend (vind ik) staat Tweakers.net 2de met een score van 75%. Met minder dan 50% komt wdo op een 3de plaats. Dit zou meer moeten zijn. Dat #KeyServer de minste bezoekers trekt is vrij logisch aangezien dit kanaal dient voor de DPC-Crew (en de mensen die gezellig een glaasje melk komen drinken
).
A. GoT. (247)
B. #DPC. (79)
C. #KeyServer. (21)
D. Tweakers.net. (210)
E. www.DutchPowerCows.org (122)

5. Ik vind dat de naam van DPC in de stats op D.net:
Heel verrasend is het dat er niemand voor gekozen heeft dat de naam van DPC vervangen zou moeten worden door zijn of haar naam, wat een team spirit!
. Bijna iedereen is het erover eens dat DPC alleen met bijzondere gebeurtenissen een toepasselijke naam moet hebben.
A. Elke dag hetzelfde moet zijn. (40)
B. Elke week een ander thema moet hebben. (23)
C. Elke maand een ander thema moet hebben. (4)
D. Alleen bij bijzondere gebeurtenissen anders moet zijn. (209)
E. Vervangen moet worden door mijn naam. (0)

6. Ben je tevreden over de huidige aanbod van informatie omtrent DPC ?:
Gelukkig kan ruim 90% van de leden vinden wat hij/zij wil weten. De dingen die nog gemist worden staan eronder. Commentaar op de verschillende punten zal na de enquête gegeven worden.
A. Ja, alles wat ik wil weten kan ik zo vinden. (106)
B. Ja, als ik iets niet kan vinden krijg ik snel antwoord (GoT, #DPC, etc). (140)
C. Nee, ik mis toch wel belangrijke punten, nl.: (27)
D. Nee, ik heb nog nooit gevonden wat ik zocht, onder andere: (3)
Commentaar bij vraag 6 (Ben je tevreden over de huidige aanbod van informatie omtrent DPC ?):

- Een Emergency mailinglist.
- OGR hitparade op Tweakers.net.
- Meer headlines op Tweakers.net.
- Dynamische stats met geschiedenis en dynamische grafieken.
- Dutchpowercows.org vaker updaten en daar meer informatie hierop.
- Top 50.
- Info over wat o.a. al die afkortingen allemaal betekenen.
- Doorzichtigheid organisatiestructuur
- Een goede up-to-date FAQ over RC5 en OGR
- Gedetailleerdere documentatie over opzetten ppstats, het tweaken en customizen ervan.
- Een duidelijk verzicht subteams, d.w.z. beter dan het overzicht bijvoorbeeld via GoT te bereiken.
- Ik kon niets vinden toen ik nog een newbie was.
7. Zou je willen helpen in de organisatie van DPC ?:
Gelukkig voor die 63 rekenwonders zijn we AT ondertussen al voorbij
. Het is goed te zien dat ruim 40% al tevreden is op dit moment over hoe de organisatie achter DPC nu werkt, al is een groter percentage natuurlijk nog veel beter.
A. Ja, al zou ik elk blokje moeten narekenen om AT te verslaan. (63)
B. Ja, maar alleen bij bijzondere gebeurtenissen (MegaFlushes, etc). (52)
C. Mwah, ik help nu al genoeg. (35)
D. Mwah, het gaat nu wel goed. (117)
E. DPC, no way ! (9)

8. Zou je het nodig vinden dat de DPC-Crew wordt uitgebreid met eventueel 'gekozen' leden ?:
Iets meer dan 20% is van mening dat DPC best zonder sturing kan. Meer dan 50% is van mening dat de DPC-Crew groter zou moeten worden. Daarbij maakt het voor de meerderheid niet uit of de nieuwe leden gekozen of geselecteerd worden. 25% Is tevreden met de huidige grootte van de Crew of vind de huidige leden goed genoeg.
A. Ja, gekozen leden zorgen voor een betere democratie binnen DPC. (54)
B. Ja, gekozen of geselecteerd, dat maakt me niet uit. (92)
C. Nee, ik zou alleen mensen kiezen die nu al in de crew zitten. (20)
D. Nee, De huidige crew is groot genoeg. (51)
E. De DPC-Crew boeit me niet echt. (59)

9. Zou je mee willen doen aan de eerste OGR-MegaFlush (OMF) ?:
Veel leden blijven trouw aan RC5 maar toch is 30% enthousiast. Dat is genoeg voor een degelijke MF.
A. Ja, DPC staat voor MegaFlush. (84)
B. Misschien, weet ik nog niet. (87)
C. Nee, Ik blijf lekker RC5 doen. (105)

10. Zie jij DPC als onderdeel van Tweakers.net ?:
De ruime meerderheid vind dat DPC niet zonder Tweakers.net kan. Een kleine 30% denkt dat DPC ook zonder Tweakers.net kan voortbestaan.
A. Ja, Tweakers.net == DPC. (197)
B. Mwah, DPC is groot genoeg om zelfstandig te zijn. (53)
C. Nee, DPC staat op zichzelf. (26)

Conclusie:
Sommige punten die zijn aangekaart in de enquête hebben reeds gevolg gevonden in de praktijk. Zo is de DPC Crew uitgebreid met enkele leden. Er is een duidelijke, doorzichtige, structuur aangebracht. Dit organisatie schema zal binnenkort ook publiek worden. De nieuwe leden zijn Ikarus, OezieWoezie, [0of9] (Loonez) en Crisp. Meer over de nieuwe organisatie zal later bekend gemaakt worden.
Ook is de vraag over OGR MF1 al achterhaald aangezien we ondertussen met OGR MF2 bezig zijn
.
Als eerder beloofd zal ik ook nog even de verschillende punten bij vraag 6 behandelen:
Is reeds in gebruik genomen.
Chaos heeft reeds een dynamisch stats systeem. Ikzelf ben bezig met real-time ppstats. Het is een mogelijkheid om meer geschiedenis plots te maken. Hierover zal nog overleg zijn.
- Top 50.
Hier is al vaker op gereageerd, het is technisch niet mogelijk.
- Doorzichtigheid organisatiestructuur.
Binnenkort zal dit geplaatst worden. Structuur is ondertussen al wel duidelijk maar moet nog even een mooi verhaal en pagina omheen geschreven worden.
Hier wordt nog gekeken wat de mogelijkheden zijn, wel is er elke dag al een link naar de OGR DPCH in de RC5 DPCH
- Een goede up-to-date FAQ over RC5 en OGR.
Er wordt gewerkt aan een grote FAQ die ook op GoT zal worden geplaatst, waarin deze dingen opgenomen zullen worden.
- Gedetailleerdere documentatie over opzetten ppstats, het tweaken en customizen ervan.
- Een duidelijk overzicht subteams, d.w.z. beter dan het overzicht bijvoorbeeld via GoT te bereiken.
WDO wordt op dit moment verbouwd. Informatie zal beter toegankelijk worden, en er zal gekeken worden of de uitleg over ppstats ook uitgebreid moet worden. Ook zal er gekeken worden naar de andere secties.
Zo.. dat was mijn bijdrage voor dit moment,
Greetinx [eNeRGy] – DPC Crew
Met dank aan Chaos voor het maken van de enquete engine
1. Voel je je betrokken bij DPC ?:
Er bleken toch 3 mensen verdwaald op het DPC forum te zitten, of ze wisten gewoon echt niet dat DPC voor Dutch Power Cows staat
A. Ja, ik ken alle MegaFlush standen uit mijn hoofd. (30)
B. Behoorlijk, ik check mijn stats 20x per dag. (194)
C. Een beetje, ik weet wat een blokje en grazen betekent. (49)
D. DPC? wasda? (3)

2. Wat is het belangrijkste aan DPC ?:
Het is vrij duidelijk, de meeste DPC leden zijn er voor de competitie en de gezelligheid. Voor mensen waar dit niet belangrijk is geldt toch nog het patriottisme en zijn lid vanwege onze driekleur. Een enkeling is overdondert door ons graasgeweld en heeft zich daarom bij DPC aangemeld.
17 Leden hadden een andere reden, dit varieerde van combinatie van antwoorden tot enkele variaties hierop. De opmerkingen staan ook hieronder.
A. De gezelligheid. (74)
B. De competitie. (161)
C. Mwah, het is een Nederlands team. (35)
D. Mwah, het is het grootste team! if you can't beat them, join them. (7)
E. DPC is niet belangrijk. (1)
F. Anders, nl.: (17)

Commentaar bij vraag 2 (Wat is het belangrijkste aan DPC ?):
- Het enthousiasme waarmee DPC’ers elkaar en newbies helpen.
- De teamgeest en samenwerking.
- De saamhorigheid.
- De gezelligheid en onderlinge competitie die leidt tot verbetering van de gehele DPC-output.
- Om zoveel mogelijk wu's/dag te halen.
- De vele cijfertjes.
- Het meehelpen van kleine(re) flushes van subteams.
- De gezelligheid van mijn subteam.
- Het is het Tweakers team.
- De eer om aan een groot Nederlands en gezellig team als DPC mee te doen.
- Ik vind het leuk om die Amerikanen ervan langs te geven met een Nederlands team
3. Hoeveel uur per dag besteed je nu aan DPC ?:
Na enig rekenwerk komt de gemiddelde DPC’er op 3,84 uur/dag dat hij besteed aan het gehele graasgeweld. Uitgaan van 8 uur slaap per etmaal komt dit neer op 26% van de wakkere dag
A. Geen, ik doe niet mee. (1)
B. 0 - 2 uur, ff stats checken. (98)
C. 2 - 4 uur, ik lees GoT ff door. (105)
D. 4 - 6 uur, ik check alles de hele dag. (45)
E. 6 - 8 uur, ik beantwoord elke vraag die ik tegenkom op GoT. (6)
F. Meer, ik zit de hele dag in #DPC. (21)

4. Waar haal jij je DPC informatie regelmatig ? (meerdere antwoorden mogelijk):
Het is duidelijk dat GoT als grootste informatiebron dient, bijna 90% van de ondervraagde komt hier. Verrassend (vind ik) staat Tweakers.net 2de met een score van 75%. Met minder dan 50% komt wdo op een 3de plaats. Dit zou meer moeten zijn. Dat #KeyServer de minste bezoekers trekt is vrij logisch aangezien dit kanaal dient voor de DPC-Crew (en de mensen die gezellig een glaasje melk komen drinken
A. GoT. (247)
B. #DPC. (79)
C. #KeyServer. (21)
D. Tweakers.net. (210)
E. www.DutchPowerCows.org (122)

5. Ik vind dat de naam van DPC in de stats op D.net:
Heel verrasend is het dat er niemand voor gekozen heeft dat de naam van DPC vervangen zou moeten worden door zijn of haar naam, wat een team spirit!
A. Elke dag hetzelfde moet zijn. (40)
B. Elke week een ander thema moet hebben. (23)
C. Elke maand een ander thema moet hebben. (4)
D. Alleen bij bijzondere gebeurtenissen anders moet zijn. (209)
E. Vervangen moet worden door mijn naam. (0)

6. Ben je tevreden over de huidige aanbod van informatie omtrent DPC ?:
Gelukkig kan ruim 90% van de leden vinden wat hij/zij wil weten. De dingen die nog gemist worden staan eronder. Commentaar op de verschillende punten zal na de enquête gegeven worden.
A. Ja, alles wat ik wil weten kan ik zo vinden. (106)
B. Ja, als ik iets niet kan vinden krijg ik snel antwoord (GoT, #DPC, etc). (140)
C. Nee, ik mis toch wel belangrijke punten, nl.: (27)
D. Nee, ik heb nog nooit gevonden wat ik zocht, onder andere: (3)
Commentaar bij vraag 6 (Ben je tevreden over de huidige aanbod van informatie omtrent DPC ?):

- Top 50.
- Doorzichtigheid organisatiestructuur
- Een goede up-to-date FAQ over RC5 en OGR
- Een duidelijk verzicht subteams, d.w.z. beter dan het overzicht bijvoorbeeld via GoT te bereiken.
7. Zou je willen helpen in de organisatie van DPC ?:
Gelukkig voor die 63 rekenwonders zijn we AT ondertussen al voorbij
A. Ja, al zou ik elk blokje moeten narekenen om AT te verslaan. (63)
B. Ja, maar alleen bij bijzondere gebeurtenissen (MegaFlushes, etc). (52)
C. Mwah, ik help nu al genoeg. (35)
D. Mwah, het gaat nu wel goed. (117)
E. DPC, no way ! (9)

8. Zou je het nodig vinden dat de DPC-Crew wordt uitgebreid met eventueel 'gekozen' leden ?:
Iets meer dan 20% is van mening dat DPC best zonder sturing kan. Meer dan 50% is van mening dat de DPC-Crew groter zou moeten worden. Daarbij maakt het voor de meerderheid niet uit of de nieuwe leden gekozen of geselecteerd worden. 25% Is tevreden met de huidige grootte van de Crew of vind de huidige leden goed genoeg.
A. Ja, gekozen leden zorgen voor een betere democratie binnen DPC. (54)
B. Ja, gekozen of geselecteerd, dat maakt me niet uit. (92)
C. Nee, ik zou alleen mensen kiezen die nu al in de crew zitten. (20)
D. Nee, De huidige crew is groot genoeg. (51)
E. De DPC-Crew boeit me niet echt. (59)

9. Zou je mee willen doen aan de eerste OGR-MegaFlush (OMF) ?:
Veel leden blijven trouw aan RC5 maar toch is 30% enthousiast. Dat is genoeg voor een degelijke MF.
A. Ja, DPC staat voor MegaFlush. (84)
B. Misschien, weet ik nog niet. (87)
C. Nee, Ik blijf lekker RC5 doen. (105)

10. Zie jij DPC als onderdeel van Tweakers.net ?:
De ruime meerderheid vind dat DPC niet zonder Tweakers.net kan. Een kleine 30% denkt dat DPC ook zonder Tweakers.net kan voortbestaan.
A. Ja, Tweakers.net == DPC. (197)
B. Mwah, DPC is groot genoeg om zelfstandig te zijn. (53)
C. Nee, DPC staat op zichzelf. (26)

Conclusie:
Sommige punten die zijn aangekaart in de enquête hebben reeds gevolg gevonden in de praktijk. Zo is de DPC Crew uitgebreid met enkele leden. Er is een duidelijke, doorzichtige, structuur aangebracht. Dit organisatie schema zal binnenkort ook publiek worden. De nieuwe leden zijn Ikarus, OezieWoezie, [0of9] (Loonez) en Crisp. Meer over de nieuwe organisatie zal later bekend gemaakt worden.
Ook is de vraag over OGR MF1 al achterhaald aangezien we ondertussen met OGR MF2 bezig zijn
Als eerder beloofd zal ik ook nog even de verschillende punten bij vraag 6 behandelen:
Is reeds in gebruik genomen.
Chaos heeft reeds een dynamisch stats systeem. Ikzelf ben bezig met real-time ppstats. Het is een mogelijkheid om meer geschiedenis plots te maken. Hierover zal nog overleg zijn.
- Top 50.
Hier is al vaker op gereageerd, het is technisch niet mogelijk.
- Doorzichtigheid organisatiestructuur.
Binnenkort zal dit geplaatst worden. Structuur is ondertussen al wel duidelijk maar moet nog even een mooi verhaal en pagina omheen geschreven worden.
Hier wordt nog gekeken wat de mogelijkheden zijn, wel is er elke dag al een link naar de OGR DPCH in de RC5 DPCH
- Een goede up-to-date FAQ over RC5 en OGR.
Er wordt gewerkt aan een grote FAQ die ook op GoT zal worden geplaatst, waarin deze dingen opgenomen zullen worden.
- Een duidelijk overzicht subteams, d.w.z. beter dan het overzicht bijvoorbeeld via GoT te bereiken.
WDO wordt op dit moment verbouwd. Informatie zal beter toegankelijk worden, en er zal gekeken worden of de uitleg over ppstats ook uitgebreid moet worden. Ook zal er gekeken worden naar de andere secties.
Zo.. dat was mijn bijdrage voor dit moment,
Greetinx [eNeRGy] – DPC Crew
Met dank aan Chaos voor het maken van de enquete engine