Toon posts:

Chello 2 PCs netwerk probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier thuis 2 pc's staan die ik met elkaar wil laten verbinden om zo samen te kunnen internetten en te gamen:

- UTP crosskabel gekocht + 2 realtek netwerkkaarten (had al een 3com van Chello in de ene). In allebei de poeters een Realtek kaart gepropt en de computers met elkaar verbonden via de utp kabel.

- Met de wizard van WinME geprobeerd op beide computers elkaar te laten herkennen -> niet gelukt ook geen internet dus.

- Heb met m'n Chello verbinding SyGate 4.1 (geloof dat deze het was) naar binnen getrokken en op 1 pc als server geïnstalleerd -> andere pc kan niet met internet verbinden.

Moet ik op de andere pc ook SyGate installen of weet ik veel?

Wat doe ik fout en wat zou ik dus anders moeten doen?

Thanks in Advance *D !

Verwijderd

heb je:

tcpip geinstalleerd op beide kaarten?
ip adressen (intern) toegekend?

je kan beter winroute gebruiken, is makkelijker.
moet je alleen in je browser een proxy server instellen, en dan kan je alles.
www.tinysoftware.com

succes.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 18:33

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

en bij sygate hoef je niks in te stellen kun je zelfs alleen een dhcp-server instellen :p

Maar laten we het even zonder dhcp-server doen...

Check eerst even of de indetificatie goed staat ... dus de zelfde werkgroep... tweede alles installeren..:

Netwerkadapter, Client Microsoft netwerken, tcp-ip, ipx-spx (for the games), bestandverdeling..blabla..

Nu iedere computer een ip nummer geven... dns staat eral als het goed is.. word automatisch over genomen van de tcp/ip instellingen van chello-3com kaartje...

Nu alleen even iets extra's bij de client..even een gateway in voeren..dit is het ip-adres van de server... niet van chello!!... hier ook de dns-invoeren..

ps: geef de server dus niet deze gateway..hier hoef je niks in tevullen..!

Nog geen sygate installeren...eerst checken of het netwerk het doet..?.. dus start- run - ping [ip-adres server] ... doet ie het?..nou dan sygate installeren op de server...standaard installeren...ook evenop de client..DIT HOEFT NIET!...maar is makkelijk als je hem es een keer wil resetten..(sygate dan dus!)...

Nou en dan tada..is er internet!.. :)

Verder regelt sygate alles!..en met Quake kun je zelf met meerdere te gelijk multiplayeren over internet!..

Ciao!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Topicstarter
Check eerst even of de indetificatie goed staat ... dus de zelfde werkgroep... tweede alles installeren..:

Netwerkadapter, Client Microsoft netwerken, tcp-ip, ipx-spx (for the games), bestandverdeling..blabla..

Nu iedere computer een ip nummer geven... dns staat eral als het goed is.. word automatisch over genomen van de tcp/ip instellingen van chello-3com kaartje...

Nu alleen even iets extra's bij de client..even een gateway in voeren..dit is het ip-adres van de server... niet van chello!!... hier ook de dns-invoeren..

ps: geef de server dus niet deze gateway..hier hoef je niks in tevullen..!

Nog geen sygate installeren...eerst checken of het netwerk het doet..?.. dus start- run - ping [ip-adres server] ... doet ie het?..nou dan sygate installeren op de server...standaard installeren...ook evenop de client..DIT HOEFT NIET!...maar is makkelijk als je hem es een keer wil resetten..(sygate dan dus!)...

Nou en dan tada..is er internet!..

Verder regelt sygate alles!..en met Quake kun je zelf met meerdere te gelijk multiplayeren over internet!..
Heb echt 0,0 procent verstand van Netwerkjes dus:

1. Waar kan ik de identificatie en dezelfde netwerkgroep instellen?

2. Waar kan ik de Netwerkadapter, Client Microsoft netwerken, tcp-ip, ipx-spx instellen?

3. Hoe geef ik ze een ip-adres bij configuratie scherm | netwerk | realtek bla | eigenschappen ?

4. Waar kan ik een gateway en dns invoeren?

Sorry voor de moeite mensen maar ik ben echt een netwerk newbie :'(

Verwijderd

Topicstarter
Damn, I'm in trouble. Please kan iemand me zeggen hoe ik dit moeten doen :Y)