Adobe Illustrator Alt+Shift = bug?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-03 21:31

Patriek

edit koning

Topicstarter
Edited, nadat ik er achter kwam dat het niet aan Illustrator ligt.
Misschien kan iemand de topic wijzigen naar "Logitech Internet Navigator SE ALT+SHIFT probleem" ? Hmm, tzou nu eiglijk ook onder `t 'Windows Clients' board moeten komen.

Probleem is als ik op de rechter ALT+SHIFT van m`n toetsenbord druk, de hele computer input verward word, klopt niks meer van. Ik kan niet meer typen en toetsen krijgen andere toewijzingen ofzo; W = afsluiten bijv. En ook de muis input word anders begrepen; als ik naast een tekstregel klik word gelijk de hele regel geselecteerd.

Het betreft een Logitech Internet Navigator SE, alias Elite Keyboard.

Deze heb ik ook op een andere computer gehangen; zelfde probleem. Het is zelfs zo dat als ik daarna (zonder reboot) een ander USB-keyboard er aan hang, deze dezelfde proberen opleverd. Dit terwijl het anders geen probleem geeft. Kortom; mijn toetsenbord kan Windows helemaal verwarren.

Eigenlijk ben ik er dus al min of meer uit; mijn toetsenbord is gewoon niet goed. Maar mocht iemand toch een uitgebreidere verklaring weten, of mogelijk nog een oplossing, dan heb ik daar zeker oren naar.

[ Voor 120% gewijzigd door Patriek op 01-12-2006 17:53 ]

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
iemand?

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-07 11:39

SeatRider

Hips don't lie

De linker en rechter als/control/shift toetsen hebben andere scancodes en kunnen dus, afhankelijk van driver en software, een andere betekenis hebben. Het lijkt me dat in jouw geval dus een bepaalde aktie gekoppeld is aan die toetscombinatie. Aan jouw omschrijvingen te horen lijkt me dat je systeem in een soort screencapture/screendump modus komt bij die toetscombo. Kun je dat in Illustrator instellen, of heb je misschien andere software die zoiets kan?

En niet kicken binnen 24 uur!

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
Krijg nou wat.... is me serieus nooit opgevallen, maar ook buiten Illustrator geeft die toetsencombo me problemen. Niks met Illustrator te maken dus....

[ Voor 41% gewijzigd door Patriek op 01-12-2006 17:53 ]

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
toetsenbord is gewoon goed, is een windows instelling.

je kan die sneltoets ook uitzetten, heb ik ook gedaan, dat doe je als volgt:
zet je instellingen eerst goed (net zo vaak op alt + shift klikken totdat ie goed staat :P )

dan ga je naar configuratiescherm > landinstellingen > talen (tabblad) > details.

onderin staat een knopje toetsinstellingen, klik die aan, en je kan per actie, de sneltoets instellen.

volgens mij is dit "schakelen tussen talen", dus die klik je aan, wijzigen, en je haalt de / het vinkje(s) weg.

klaar :)

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
nick_haak schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 18:23:
toetsenbord is gewoon goed, is een windows instelling.

je kan die sneltoets ook uitzetten, heb ik ook gedaan, dat doe je als volgt:
zet je instellingen eerst goed (net zo vaak op alt + shift klikken totdat ie goed staat :P )

dan ga je naar configuratiescherm > landinstellingen > talen (tabblad) > details.

onderin staat een knopje toetsinstellingen, klik die aan, en je kan per actie, de sneltoets instellen.

volgens mij is dit "schakelen tussen talen", dus die klik je aan, wijzigen, en je haalt de / het vinkje(s) weg.

klaar :)
Bedankt voor je reply, maar het heeft niet geholpen. Bij mij stonden die twee sneltoetsen al ingesteld met 'geen' toets (dus uit). Vinkjes heb ik niet met winXP MCE NL.

Maar als het niet aan het tobo ligt, waarom heb ik dan geen probs met die oude standaard PS/2 tobo.
Heb inmiddels in ieder geval een 'Cherry Cymotion Master Xpress' keyboard besteld.

[ Voor 4% gewijzigd door Patriek op 02-12-2006 19:40 ]

Pagina: 1