Windows Setup ziet 2 Unknown Disks en noemt bootschijf F:

Pagina: 1
Acties:

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:38
Sys:

Asus P5B-E
E6600
2 gig G.Skill geheugen
WD 250 GB SATA2 disk

Nu gebeurt het volgende:
Ik boot van mn cd rom speler, en ga naar Windows Setup. Setup geeft het volgende weer: 1 maal een disk van 250 gb, en 2 maal een "unknown disk" ("there is no disk in this drive"). Ik heb echt geen flauw idee waar deze twee unknown disks vandaan komen. Die WD Sata schijf is de enige schijf die ik gebruik, en hiernaast heb ik nog een cdrom speler, een floppydrive en that's it.
Als ik nu Windows op mn 250 gig schijf installeer noemt Windows deze schijf bij het partitioneren al gelijk F (en ik wil natuurlijk dat dit C zou zijn). Blijkbaar zorgen de twee Unknown Disks dus dat letter C wordt weggekaapt. Als Windows is geinstalleerd worden de Unknown Disks in Disk Management weergegeven als "removable disks"...heel vaag allemaal.

Heeft iemand er een idee over wat hier aan de hand kan zijn? Alvast dank.

Edit: Nou net nu ik dit topic heb gemaakt kom ik erachter wat het veroorzaakte. Mijn monitor heeft aan de zijkant een cardreader en wat USB poorten, deze worden op de pc via USB aangesloten. Dit had ik al gedaan (tesamen met mijn USB muis en keyboard). Dit veroorzaakte twee unknown drives en zorgte ervoor dat Windows op F werd geinstalleerd...je moet er maar opkomen <zucht>

[ Voor 17% gewijzigd door Stoffa op 01-12-2006 02:22 ]

Verwijderd

Yup, cardreaders hebben die eigenschap :P

Overigens kun je altijd nog achteraf in schijfbeheer de letter van je partitie veranderen om zo alsnog C:\ te verkrijgen.

• ToBe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 03:26:

Overigens kun je altijd nog achteraf in schijfbeheer de letter van je partitie veranderen om zo alsnog C:\ te verkrijgen.
Ik heb dit probleem ook een keer gehad, dat op de F: schijf Windows geinstalleerd was, echter kon ik dit later niet veranderen naar de C: schijf. Ik kreeg de melding dat het niet kon omdat het de schijf was waarop Windows geinstalleerd was.

Dit was trouwens Windows 2000.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 03:26:

De schijfletter van de partitie waarop je Windows hebt geinstalleerd kun je helaas niet zonder meer achteraf wijzigen en de schijfbeheer staat ook niet toe om de systeempartitie van schijfletter te laten veranderen. Mocht je dat überhaupt voor elkaar krijgen met 3rd party tooltjes, dan zal Windows niet meer kunnen booten omdat er o.a. in het register en alle ini/config bestanden van programma's nog steeds de oude schijfletter staat.

Verwijderd

Jep. schijfstation driveletter van een reguliere disk kan je wel wijzigen maar niet de schijf waar Windows opstaat.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Koppel even die kaartlezer intern af, en probeer dan te installeren

* Snake doet hetzelfde.
Voor mij MOET Windows namelijk op C:\ staan, en nergens anders.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:38
Snakiej schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 07:09:
Koppel even die kaartlezer intern af, en probeer dan te installeren

* Stoffa doet hetzelfde.
Voor mij MOET Windows namelijk op C:\ staan, en nergens anders.
Uiteraard heb ik dat gedaan, ik kan zelf ook niet leven met Windows op F.
BalusC heeft gelijk: je kan F niet zomaar even in C veranderen, ik heb dat namelijk gedaan...en vervolgens bootte windows idd niet meer (had ik al verwacht maar was t proberen waard).

Ik heb nu iig Windows gewoon op C, die cardreader heeft me heel wat uurtjes gekost zeg vannacht..

Verwijderd

Domme fout van mij :X

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je leert er gelukkig van :P

Verwijderd

Laatst heb ik hetzelfde gehad bij een installatie, waarbij er een cardreader geïnstalleerd was.
Tijdelijk uitschakelen van de USB in de BIOS is dan voldoende.
De cardreader hoeft dan fysiek niet losgekoppeld te worden :)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:06
Nog makkelijker : partitie aanmaken -> rebooten -> setup vervolgen

De aangemaakte partitie is nu C: geworden :)

Verwijderd

Het erge is .. ik weet het gewoon. Maar op een of andere manier was het me ontschoten. Kwalijk :P
Pagina: 1