snellere verbinding == hogere gemiddelde bandbreedte?

Pagina: 1
Acties:

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Ik vroeg me af of misschien iemand weet of de gemiddelde bandbreedte ook een flink stuk omhoog gaat als je een sneller ADSL abonnement neemt?
Ik heb nu een 4Mbit lijn van Speedlinq en haal inderdaad wel pieken van 4Mbit/s.
Maar de continue doorvoersnelheid is nogal instabiel/wisselend en een continue doorvoersnelheid van 256Kb/s is niet echt haalbaar.
Ik kijk vaak naar streams vanuit Azie en zeker in de avond uren haperen die erg hinderlijk.
Zoals gewoonlijk kan/wil Speedlinq nergens op reageren dus ik vroeg me af of iemad misschien weet of het zin heeft om bv een 12Mbit lijn te nemen om zo een grotere continue doorvoersnelheid te krijgen?
Heb je met een sneller abonnement ook meer voorrang op het achterliggende ADSL netwerk?

Het lijkt nu haast wel of een paar leechers alle bandbreedte gebruiken en andere gebruikers haast van de glasvezel worden afgedrukt. :?
Het lijkt wel of ik tussen 6 en 11 met 40 andere mensen mijn ADSL verbinding deel. :(
(Nee, de WLAN is goed beveiligd :7)

Senile! Senile Oekaki

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ach ik erger mij er al jaren aan.

Als ik betaal voor een 10Mbit lijn, wil ik die 24/7 kunnen voltrekken, maar dat leveren ze niet.

Ik denk dat je gewoon op dezelfde hoogte zit met je abbo als iedereen op dat netwerk, ongeacht hoeveel je betaald/ wat je snelheid is. Want 1 pakketje is altijd even snel bij jouw, je krijgt gewoon meer bandbreedte ( meer pakketjes tegelijk )

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

-=bas=- schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 01:53:
Ik vroeg me af of misschien iemand weet of de gemiddelde bandbreedte ook een flink stuk omhoog gaat als je een sneller ADSL abonnement neemt?
Normaal gezien wel. Je provider laat dan meer toe om sneller te kunnen downloaden, je modem is dan hoger ingesteld door hen.
Ik heb nu een 4Mbit lijn van Speedlinq en haal inderdaad wel pieken van 4Mbit/s.
Maar de continue doorvoersnelheid is nogal instabiel/wisselend en een continue doorvoersnelheid van 256Kb/s is niet echt haalbaar.
Ik kijk vaak naar streams vanuit Azie en zeker in de avond uren haperen die erg hinderlijk.
Je moet niet zo snel beschuldigende vinger naar provider wijzen als de streams in Azie haperen! Deze streams moeten door flink hoop hubs en kabels. Daardoor duurt het langer voordat het bij je komt en is storingkans groter. Bovendien worden streams ook wel meer verdeeld onder meerdere kijkers. Als de server gewoon niet meer trekt, dan houdt het op. Ligt niet aan je ADSL.
Zoals gewoonlijk kan/wil Speedlinq nergens op reageren dus ik vroeg me af of iemad misschien weet of het zin heeft om bv een 12Mbit lijn te nemen om zo een grotere continue doorvoersnelheid te krijgen?
Heb je met een sneller abonnement ook meer voorrang op het achterliggende ADSL netwerk?
Afstand tot de centrale speelt een rol. Zit je dichtbij, dan kan je wat sneller gaan, maar veraf juist lagere snelheid dan verwachte maximale snelheid. Voor max snelheid moet je letterlijk boven de centrale gaan wonen. ADSL2 is zelfs nog gevoeliger qua afstand, maar is wel goedkoper.
Het lijkt nu haast wel of een paar leechers alle bandbreedte gebruiken en andere gebruikers haast van de glasvezel worden afgedrukt. :?
Het lijkt wel of ik tussen 6 en 11 met 40 andere mensen mijn ADSL verbinding deel. :(
Dat hoeft niet. Bij kabel is dat sharing effect groter. Kan ook aan hun drukkere servers liggen, die trekken gewoon meer niet. Servers moeten meer sharen tussen al die gebruikers, niet ADSL zelf!
(Nee, de WLAN is goed beveiligd :7)
Houden zo :P
Voor mijn part is het bijna niemand gelukt om werkelijke snelheid zoals aangegeven te behalen. Het is altijd ongeveer tussen 4-20 Mbit als het aan ADSL2 ligt. Je kan wel iets sneller gaan als je hogere abbo neemt. Maar de afstand tot centrale, de drukte op de servers, en van verre sites streams kijken kan nooit sneller gaan. Kijk dan liever streams in je eigen land, dan heb je minder last van al die hubs en lange netwerken en gaat het zichtbaar beter en vlotter. Je moet dus niet zeuren als het niet sneller wilt. Kijk eerst om je heen, er kunnen meerdere factoren zijn die ervoor zorgen dat het gewoon niet sneller kan.
Lijkt dat niet logisch? :) Nou, wees blij dat je internet werkt en vlot draait.

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
de overboeking is echt niet zodanig dat je zo laag uitkomt. Als je lijn instabiel is zou je echt moeten bellen met de technische helpdesk om de lijn te laten meten etc.

De snelheid omhoog gooien zal een averechts effect hebben. overstappen naar een ADSL 2+ profiel kan wel helpen, maar dan moet je wel dicht bij de wijkcentrale zitten