Speedlinq e-mail probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 3.060 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 23:19
Ik heb net 1 week Speedlinq ADSL, en alles werkt goed :) , op 1 ding na:
- e-mail/Outlook Express en www.speedlinq.nl/IE-browser werken niet :'(

Het lijkt erop dat het een DNS-server probleem is want:
- als ik het IP-adres van mijn mailserver (mail.xxxx.speedlinq.nl) invul, werkt e-mail :?
- als ik het IP-adres ipv www.speedlinq.nl invul kom ik met IE op www.speedlinq.nl, :|
alleen webmail en servicepunt werken dan niet... ;(

Weet iemand wat je hier aan kan doen? Ik heb een standaard Speedtouch 546 modem (goed ding!).
De helpdesk van Speedlinq ga ik niet eens meer proberen na alles wat ik heb gelezen.... om te janken, wat een wan-club is dit...!@#! :'( Mijn e-mail werkt tenslotte, met de 'work-around'. >:)

Alleen . . . hoe kom dit? Genereert Speedlinq deze problemen soms om helpdesk belverkeer te genereren en dus inkomsten te genereren?? :X
Het zou me niet verbazen. Tenzij iemand kan zeggen hoe dit probleem kan worden opgelost. 8)7
Blijft vreemd: ADSL bij Speedlinq, alles werkt behalve URL's die eindigen op "speedlinq.nl". |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Niet toevallig de nieuwste firmware erop (6.1 ofzo)?
Die maakt je standaard lan domein namelijk hetzelfde als je externe IP heeft. Dus je interne hosts worden pc1.speedlinq.nl enzo, slaat nergens op, werkt ook totaal niet, zeker niet van buitenaf. Ik zou teruggaan naar 5.4.0.14 als je 6.x hebt. Kheb dit gedrag gezien bij mijn reserve ST546 die ik testte met 6.x en het beviel me niet. Dacht dat dat best wel eens wat speedlinq.nl hosts kon gaan slopen.

[ Voor 15% gewijzigd door BèR op 01-12-2006 00:26 . Reden: verduideleicht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukat
  • Laatst online: 01-09 23:19
Bedankt voor de tip. Ik heb de softwareversie: 5.4.0.14. Ik zal niet upgraden naar versie 6.x

Ik het probleem ondertussen opgelost, als volgt:
Ik heb in de TCP/IP eigenschappen van mijn PC de DNS server adressen vastgezet op: 195.18.114.5 / 195.18.115.5
Dat zijn de IP-adressen die speedlinq opgeeft op de website (de modem krijgt automatisch een ander IP-adres van een DNS server).

Nu werken www.speedlinq.nl, webmail, servicepunt en POP3-email allemaal weer goed.
Blijft vreemd. Probeert Speedlinq helpdesk telefoontjes te genereren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
Nee, ik betwijfel dat dit met opzet gebeurt. Ik denk gewoon dat je domein in je modem verkeerd staat ingesteld. Dat is wel op te lossen, maar moet via Telnet/CLI interface van t modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet wat je probleem is, dat van die email hoort zo....

Van speedlinq.nl:

E-mail adressen
Met Speedlinq kunt u onbeperkt e-mail adressen aanmaken. De persoonlijke domeinnaam die u kiest bepaalt uw e-mail adres. Uw persoonlijke domeinnaam komt achter het @teken en eindigt altijd op .speedlinq.nl Alles wat voor het @-teken geplaatst wordt, wordt naar uw e-mail box gestuurd.

Voorbeeld: gekozen persoonlijke domeinnaam : www.verkerk.speedlinq.nl
E-mail wordt dan: chantal@verkerk.speedlinq.nl maar ook marco@verkerk.speedlinq.nl en babybianca@verkerk.speedlinq.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
Ik denk dat jij niet snapt wat het probleem is, HateBreeder.

Boukat kan niet connecten naar sommige speedlinq.nl servers met de standaard DNS instellingen, en ik vermoed dat dat door een probleem in de DNS-(relay-)server van z'n modem zit. Dat emailgedrag wat jij copypaste klopt, en daar is ook geen probleem mee :)

• Tinted contacts
  • Laatst online: 22-12-2022
boukat schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 15:35:
Ik heb in de TCP/IP eigenschappen van mijn PC de DNS server adressen vastgezet op: 195.18.114.5 / 195.18.115.5
Dat zijn de IP-adressen die speedlinq opgeeft op de website (de modem krijgt automatisch een ander IP-adres van een DNS server).
Net ADSL van speedlinq aangeschaft EN ook hetzelfde probleem.
Doch...bovenstaande DNS adressen verhelpen het probleem bij mij niet
Heeft iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
boukat schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 15:35:
Bedankt voor de tip. Ik heb de softwareversie: 5.4.0.14. Ik zal niet upgraden naar versie 6.x

Nu werken www.speedlinq.nl, webmail, servicepunt en POP3-email allemaal weer goed.
Blijft vreemd. Probeert Speedlinq helpdesk telefoontjes te genereren?
Bedankt voor deze instellingen! Het werkte bij mij ook niet goed met www.speedlinq.nl, nu wel. Scheelt weer bellen met die dure helpdesk. Snap niet dat ze dit niet verwerken in een standaard brief of ergens als waarschuwing in een mail. Lijkt mij dat dit probleem wel bekend moet zijn bij SL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dames en heren,

ik heb met bovenstaande gegevens eindelijk www.speedlinq.nl weten te bereiken.
Net als de webmail e.d. _/-\o_

Nu heb ik niet veel verstand van computers, maar misschien kan iemand van jullie me helpen.
Ik heb bij mijn speedlinq-abbo een standaard modem (546) van speedlinq gekregen.

Nu heb ik van mijn vorige abbo (wanadoo->orange) een wireless speedtouch 570.
Eigenlijk wil ik graag wireless internet, dus de 570 gebruiken ipv de 546.
Maar met het CD-tje van Speedlinq en Wanadoo kom ik er niet uit.

Als ik de settings van de speedtouch (570) bekijk, zie ik bij diagnostics dat alles klopt op mijn IP-connectivity na. Geen IP-adress en geen DNS. Ik vermoed dat dit komt omdat ik niet de juiste .tpl file van de CD heb ingeladen bij het installeren (hierop zullen wel de gegevens van speedlinq staan!). Op die CD staan natuurlijk geen settings voor de 570!

Hoe kom ik nu aan de juiste .tpl file voor mijn speedlinq abbo?
of...
Hoe kan ik mijn settings aan het modem (ST570) zo aanpassen dat ik we een IP-adres en DNS krijg ingesteld? :?

Anybody????

trouwens echt een te gek forum, heb er al vaak wat aan gehad al kan ik zelf niet veel nuttige info met jullie delen, helaas........... :X
Pagina: 1