iMac 24" - welke videokaart nemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-02 23:21
Hallo, ik mag (voor anderen) een iMac 24" bestellen. Nou is de vraag of voor het werk dat er op gedaan gaat worden de standaard GeForce 7300GT voldoende is of dat een 7600 toch z'n voordelen heeft.
Wat er op gaat gebeuren:
- fotobewerking
- videobewerking, in eerste instantie iMovie
- video kijken, (misschien later ook wel in 1080 HD?)

- het standaard browsen en surfen
- zo goed als geen games

Ik vermoed dat de 7300 het prima gaat doen voor deze taken, maar ik zit met een vraag. Op een andere iMac, de 20" met een Ati-kaart, zie ik nog weleens dat als je bv in een venster scrollt dat er 1 rij pixels het net niet helemaal bij kan houden en dat is dus echt niet gewenst, ik noem het maar even tearing. Trekt de 7300 het op het toch wel grote scherm zonder te gaan stotteren? Ook met dingen als Expose en de realtime preview van effecten in iMovie?

Verwijderd

1080p kan zelfs op de Intel GMA950 videokaart van de Macbook, dus ik denk niet dat je je daar zorgen over hoeft te maken :)

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:50

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Voor videobewerken heb je toch geen zware kaart nodig? Volgens mij kun je gerust voor de goedkope variant gaan.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Q schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 00:13:
Voor videobewerken heb je toch geen zware kaart nodig? Volgens mij kun je gerust voor de goedkope variant gaan.
Correctie: Core Video maakt net als Core Image en het toekomstige Core Animation gebruik van de GPU. iMovie en Final Cut maken al redelijk wat gebruik van Core Video en Core Image en dit zal alleen maar meer worden. Op zich volstaan beide GPU's, maar ik zou er wel rekening mee houden.

Voor het afspelen van 1080i doet het niet echt terzake, dat gaat zoals gezegd inderdaad ook prima met een Intel GMA950.

Launching containers into space

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:50

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Whieee schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 01:17:
[...]

Correctie: Core Video maakt net als Core Image en het toekomstige Core Animation gebruik van de GPU. iMovie en Final Cut maken al redelijk wat gebruik van Core Video en Core Image en dit zal alleen maar meer worden. Op zich volstaan beide GPU's, maar ik zou er wel rekening mee houden.
Je hebt videobewerken en videobewerken. Volgens mij wordt je GPU alleen zwaar belast als je al die fancy effectjes gaat misbruiken. Als je het bij wat eenvoudige overgangen houdt en wat knip en plak werk dan valt het allemaal wel mee denk ik zo.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Nu weet ik niet hoeveel het verschil is op een Mac systeem qua prijs, maar zo is een 7300 qua prijs niet veel minder als een 7600. Je kan dus evengoed de duurdere pakken, is ook mooi meegenomen moest je ooit een spelletje willen draaien, @ mac of @ windows.

Want die 7300 trekt op niets.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Pagina: 1