[java] Zip uitpakken (op FTP)

Pagina: 1
Acties:

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-11 11:21
Dag,

Ik ben momenteel bezig met een script/applicatie, om een ZIP te uploaden naar een FTP en deze automatisch uit te laten pakken.
Het uploaden gaat goed, uitpakken op zich ook, alleen werkt dit enkel 'lokaal' (ik kan dus alleen zip-files op mijn computer uitpakken).

Hoe krijg ik het voor elkaar om het geuploade zip-bestand uit te pakken? Heeft iemand tips? Ik krijg het niet voor elkaar :'(

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je zal een applicatie op je server moeten draaien die het mogelijk maakt om iets uit te pakken, mogelijk een PHP-script of iets dergelijks. Vanaf je client kun je dat niet zomaar doen, tenzij je shell-toegang hebt.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik moet je teleurstellen, maar RAW ftp kan niet uitpakken, daarvoor moet je SSH access hebben tot de server ( ik neem aan dat je upload naar een Linux server ).

Dan kan je met een scriptje ( bash, php, whatever ) je zip uitpakken.

Grom @ -NMe-

[ Voor 3% gewijzigd door Snake op 30-11-2006 22:59 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• aaajeetee
Crap, ik heb geen SSH-toegang :(

Dan maar geen ZIP, dan maar alle bestanden uit een map kopieren..

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Waarom zou je eerst de gezipte bytes naar de server sturen, dan de gezipte bytes teruglezen, unzippen op client en de geunzipte bytes alsnog naar de server sturen? Dan gaant de infomatie drie keer over het netwerk. Bepaal eerst waar je het unzip algoritme wil/kunt draaien.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

ajt schreef op donderdag 30 november 2006 @ 23:04:
Dan maar geen ZIP, dan maar alle bestanden uit een map kopieren..
Een PHP-script of iets dergelijks is geen optie?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• matthijsln
  • Laatst online: 27-11 13:24
Er is een niet-officiele uitbreiding op het FTP protocol om data gezipt te verzenden. Een aantal servers ondersteunt dit:

http://rfc.netvolante.jp/...ton-ftpext-deflate-03.txt

• aaajeetee
MSalters schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 00:35:
Waarom zou je eerst de gezipte bytes naar de server sturen, dan de gezipte bytes teruglezen, unzippen op client en de geunzipte bytes alsnog naar de server sturen? Dan gaant de infomatie drie keer over het netwerk. Bepaal eerst waar je het unzip algoritme wil/kunt draaien.
Dat wou ik dus op de server gaan doen, en dan ook op de server uitpakken. Dan is er ook geen ge-heen en weer toch?
Nu dit niet kan, heb ik het zo gemaakt dat er hele mappen geupload kunnen worden.

PHP script heb ik al, maar wou kijken of het met Java ook kon :) (zodat degeen het gewoon vanaf z'n pc kan runnen zegmaar).

(tis ook meer een 'ik heb verder toch neits anders te doen'-projectje, maar goed :p)
Pagina: 1