ATi X700 (mobile) problemen met PowerPlay

Pagina: 1
Acties:

• c0deaddict
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01 12:11

c0deaddict

Don't be lame, be KLEI

Topicstarter
Hallo.

Ik heb laatst de nieuwste ATi mobility video drivers op m'n laptop geinstalleerd voor de X700 die erin zit (uiteraard heb ik eerst de oude drivers gedeinstalleerd alvorens de nieuwe te installeren). Alles werkte goed totdat ik de AC er is een xtje uit haalde, het beeld wordt vanaf dat moment niet meer goed geupdate. Alleen de randen van vensters worden nog geupdate, de "inhoud" van de vensters veranderd niet meer. De laptop reageert nog wel op alle interrupts (keyboard etc.)

Na wat gepruts in de ATi Control panel ben ik erachter gekomen dat het aan PowerPlay ligt. Deze optie staat by default aan. Als ik deze uit zet werkt de video driver opeens wel als ik de AC eruit haal. Uiteraard is het niet wenselijk om PowerPlay uit te zetten, aangezien met PowerPlay een hoop stroom bespaard kan worden door de video kaart onder te klokken.

Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

Specs:
Laptop: MSI M635
Video kaart: X700 mobile
ATi driver: 6.11 (maar heb dit probleem ook met eerdere versies gehad)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 22:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb je toen je je drivers update ook drivercleaner gebruikt? Wil nog wel eens schelen namelijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• c0deaddict

c0deaddict

Don't be lame, be KLEI

Topicstarter
Heb de drivers verwijderd en drivercleaner pro de restanten laten verwijderen. Helaas werkt PowerPlay nog steeds niet. Het lijkt er wel op alsof ik de GPU clocks niet mag wijzigen.. :?

• c0deaddict

c0deaddict

Don't be lame, be KLEI

Topicstarter
Subtiele kick :)

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook gehad met mijn M635. Dit was te verhelpen door de drivers van MSI te gebruiken, die van ATi doen het inderdaad niet. Ik heb er wel eens achteraan gemaild, maar daar heb ik nooit antwoord op gekregen.

Succes ;)

• c0deaddict

c0deaddict

Don't be lame, be KLEI

Topicstarter
Thanx het werkt weer :)
Pagina: 1