[Vista] uPnP werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-02 13:35
Dag mensen!

Ik draai hier zoals jullie ondehand wel weten Vista RTM, maar mij is opgevallen dat uPnP niet werkt of aanstaat... Ik heb in Network and Sharing Center 'Network Discovery' aanstaan en de firewall uit gezet. Tevens heb ik in Network mijn 'ASUS Wireless Router' enabled. (ASUS WL-500G)
Doch zegt Live Messenger bij Extra -> Opties -> Verbinding dat ik via een niet-uPnP verbinding verbonden ben... Iemand enig idee hoe ik dit aan kan zetten (file-transfers zijn namelijk enorm traag, in tegenstelling tot in XP)?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Je moet uPnP toch aanzetten, ga eens kijken bij je geinstalleerde Windows onderdelen, netwerkonderdelen :) en klik het daar aan :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• plofkip
Snakiej schreef op donderdag 30 november 2006 @ 22:48:
Je moet uPnP toch aanzetten, ga eens kijken bij je geinstalleerde Windows onderdelen, netwerkonderdelen :) en klik het daar aan :)
Ja dat herinnerde ik mij ook van XP, maar volgens mij installeert Vista het automatisch... Het staat in ieder geval niet onder Programs and Features -> WIndows Features....
Ik heb namelijk deze handleiding gevolgd, maar dat werkt hier blijkbaar niet:
http://windowshelp.micros...e8d-90f07250d8101033.mspx

• plofkip
Any1? :)

• plofkip
Nog steeds geen oplossing voor gevonden...

Verwijderd

Dit vind ik in de help van vista:
"UPnP-technologie in- of uitschakelen

Als uw computer is aangesloten op een netwerk, is het mogelijk dat het netwerkbeleid zo is ingesteld dat u deze stappen niet kunt uitvoeren.

Standaard wordt UPnP-technologie door Windows Firewall geblokkeerd, maar u kunt deze blokkering opheffen.

Klik hier om Netwerk- en deelcentrum te openen.

Als netwerkdetectie is uitgeschakeld, klikt u op de knop met de pijl ‌ om de sectie uit te vouwen.

Klik op Netwerkdetectie inschakelen en klik vervolgens op Toepassen. Typ het wachtwoord of een bevestiging als u wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging."

Of had je dat al gedaan?

• plofkip
Had ik al gedaan ja...

(ook al kan dat nu niet meer: FaNtJuH in "[Vista] Zes onderdelen weg uit configura..." )

[ Voor 118% gewijzigd door plofkip op 06-01-2007 16:57 ]

Pagina: 1