spontane reboots

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• toraq
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

toraq

Shoving is the answer

Topicstarter
Ik heb nogal een vaag probleem.
Zodra ik de cd-rom speler benader begint windows met blauwe schermen te gooien (cdfs(getal).vxd), ik dacht eerst dat mijn cd-rom stuk was, maar ik heb sinds vandaag een mooie lite-on 12x10x32 en daar gebeurt het ook bij, soms krijg ik geeneens een blauw scherm maar reboot het hele zaakje meteen.
Ik heb ook even de bootende win98 se cd geprobeerd en die doet het wel, dus het ligt aan windows.
Heeft iemand hier ook al eens last van gehad ? en hoe heb je dat toen opgelost ?
ik zie geen andere opties meer dan format & windows opnieuw installen en dat doe ik liever niet ivm met alle programma's opnieuw installen.

[update]
epox 7kxa. 128 mb pc100 ram.
300 watt voeding.
[/update]

I am a shover robot, do not trust the pusher robot, I will protect you from the terrible secrets of space!

Verwijderd

Lijkt wel of je voeding het niet trekt, hoeveel watt is ie en wat heb je er allemaal aan hangen, en, ram wil wel eens voor reboots zorgen heb ik gemerkt. Maar of dat hier zo is, weet ik niet...

Verwijderd

had ik ook, kwam doordat een of ander progje een driver had vervangen voor een "betere".
Heb het toen opgelost door windows opnieuw te installeren.

• toraq
  • Niet online

toraq

Shoving is the answer

Topicstarter
niemand ?

I am a shover robot, do not trust the pusher robot, I will protect you from the terrible secrets of space!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Op donderdag 01 februari 2001 19:46 schreef SirCommieBastard het volgende:
had ik ook, kwam doordat een of ander progje een driver had vervangen voor een "betere".
Heb het toen opgelost door windows opnieuw te installeren.
Windows opnieuw installeren doet soms wonderen!

• toraq
  • Niet online

toraq

Shoving is the answer

Topicstarter
no offense : maar ik vroeg of iemand nog een methode wist waarbij ik niet windows opnieuw hoefde te installen :)

Verwijderd

Volgens mij heeft cdfs.vxd iets te maken met geluidsbestanden (kijk ook hier http://www.davecentral.com/8966.html) misschien is er een conflict met je geluidskaart (software) of heb je niet de juiste versie van de vxd ?

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
nee cdfs lijkt me cd file system. een bestand wat het cd volume uit moet lezen.
als dit niet lijmt met je andere vxd's en dll's dan kun je idd probjes krijgen
windows 98 se of niet
zal es ff kijke wel versie cdfs ik heb staan

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• .oisyn
  • Laatst online: 22-08 13:19

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Misschien moet je je cdlaatje wat minder vaak als koffiebekerhoudertje gebruiken. Er is namelijk de kans dat je wat morst in de cdrom drive, en ja, dat is natuurlijk niet goed voor dat ding :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• .oisyn
  • Laatst online: 22-08 13:19

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

maar omdat ik zie dat je nu ook een onzinnige reply op mijn posts probeert te doen, kom ik hier met een nog onzinniger reply:

misschien moet je eens proberen je cdrom drive open te schroeven, en dan met behulp van een paar krokodillenbekjes je 12 volt verbinden met een van de connectoren op de printplaat, en dan je computer opstarten.

Als het probleem er nog steeds is (dus dat je computer nog steeds opstart) dan stel ik voor om je hele mobo in aluminiumfolie te wikkelen... dit zou meestal wel moeten helpen.

Als ie het dan NOG doet, dan is het misschien handig om de powerconnector op je mobo te hotwiren met de powerkabel die naar het stopcontact gaat.

Als het dan NOG werkt, dan moet je naar de praxis gaan en daar een grote moker kopen, en daarmee vervolgens je hele rotte bak in elkaar meppen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• toraq
  • Niet online

toraq

Shoving is the answer

Topicstarter
Op zaterdag 03 februari 2001 00:56 schreef OiSyN het volgende:
maar omdat ik zie dat je nu ook een onzinnige reply op mijn posts probeert te doen, kom ik hier met een nog onzinniger reply:

misschien moet je eens proberen je cdrom drive open te schroeven, en dan met behulp van een paar krokodillenbekjes je 12 volt verbinden met een van de connectoren op de printplaat, en dan je computer opstarten.

Als het probleem er nog steeds is (dus dat je computer nog steeds opstart) dan stel ik voor om je hele mobo in aluminiumfolie te wikkelen... dit zou meestal wel moeten helpen.

Als ie het dan NOG doet, dan is het misschien handig om de powerconnector op je mobo te hotwiren met de powerkabel die naar het stopcontact gaat.

Als het dan NOG werkt, dan moet je naar de praxis gaan en daar een grote moker kopen, en daarmee vervolgens je hele rotte bak in elkaar meppen.
thanks nou doet hij het weer :):):):):)

Pagina: 1