Geen internet via ISDN (Fritz modem)

Pagina: 1
Acties:

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Allereerst moet ik zeggen dat ik ISDN verdeelkastje opnieuw heb aangesloten. Ik weet niet of bedrading goed is, maar de ISDN monitor van Fritz toont aan dat er signaal is van ISDN kastje in meterkast.

Inbellen naar Tiscali 0676060001 werkt direct en ik heb ipadres toegekend. Lijkt niks aan het handje te zijn. Maar dat schijn bedreigt. Ik krijg toch nog geen toegang tot websites. Een onderzoekje in CMD venster geeft aan dat DNS toch niet goed doorheen komt, of er wordt niks verwerkt.
De DNS instellingen zijn al ingevuld volgens Tiscali. (Er is ook speciaal dual-ISDN 0676060005 nummer, welke ook goed laat aanmelden.)
Wat echter wel werkt is de ping naar ipadres. Dus er is toch wel verbinding gemaakt, want aanmelden verloopt snel, en ik kan pingen op ip adres niveau. Ook DNS adressen laten zich goed pingen.

Maar waarom DNS aanvragen niet verwerkt worden is mij de vraag.
De internet over lan komt wel goed door, maar zodra ik Fritz ISDN ga inschakelen, doet het niet meer. Websites zijn niet gevonden. Ik ben zelf wel verbaasd over.

Wie herkent deze probleem?

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Ik ontdek nu dat ook via LAN geen internet mogelijk is. Alle DNS aanvragen zijn in de mist gegaan. Dat betekent dat de computer geen enkele site/domein kan weergeven.
Er is duidelijk wat ontregeld op DNS niveau, want op IP adres is er niks aan de hand.
Maar pingen of browsen met domeinnaam, het kan niet vinden dus omzetten naar IP gaat niet.

Hoe zal ik oplossen. Ik ga even FAQ kijken of daar wat in zit.

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Op dit moment nog nergens een oplossing gevonden. Ik weet niet hoe ik ga aanpakken.