vage strepen

Pagina: 1
Acties:

• Tower410
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-07 18:27
Ik heb een nieuwe tft op mn pc gezet gister, alleen ik heb nu bij kleine lettertje last van rare strepen in beeld... Zie het plaatje

In Word
Op internet
Valt wat minder op bij een site of zo, maar het is wel storend...

Ligt dit aan de monitor of de instellingen? Mijn broer heeft namelijk de zelfde monitor maar hij heeft het niet. Het is soms echt storend lezen zo...

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik zie eigenlijk geen strepen? :X
Gebruik je Cleartype? Misschien eens proberen, daar werden de letters bij mij een stuk scherper van.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ik zie niets op de screenshots, kan je het markeren ofzo? En als je broer dezelfde tft heeft, wissel ze om, weet je meteen of het aan de monitor zelf ligt.

succes!

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Bullebas
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-03-2025
Op die screenshotjes zijn echt geen rare strepen te zien. Waarschijnlijk ligt het echt aan je monitor, en niet aan je videokaart. Geeft je monitor wel zijn eigen resolutie weer? Ik zou nog maar even met de instellingen spelen.

• Tower410
als je op de screenshots niks ziet zal het inderdaad wel aan de onitor liggen denk ik ja. Verder staat alles ook hetzelfde ingesteld als bij mijn broer, dus daar kan het niet aan liggen... Cleartype helpt opzich wel, maar dan worden de vage strepen een beetje donkerblauw of zo... heel vaag 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Tower410 op 30-11-2006 22:13 ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Draai je wel de native resolutie van de monitor? Anders gaat hij interpoleren.

Koop al mijn ads!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik weet wat je bedoelt.

Je ziet het niet op de screenshots, ook niet op een CRT, maar doe dat Word documentje maar eens op een TFT, en je ziet de strepen, het is alsof op een rij pixels er maar x aantal zwarte 'inkt' is, de rest begint dan te verkleuren

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Snakiej schreef op donderdag 30 november 2006 @ 22:20:
Je ziet het niet op de screenshots, ook niet op een CRT, maar doe dat Word documentje maar eens op een TFT [...]
De screenshot bekijken op een TFT is gelijk aan het bekijken van het Word document op een TFT.
[...] en je ziet de strepen, het is alsof op een rij pixels er maar x aantal zwarte 'inkt' is, de rest begint dan te verkleuren
Waarschijnlijk heb je het over een TFT die niet via DVI is aangesloten, maar via D-Sub. Om beeld via (analoog) D-Sub weer te geven moet de TFT goed gesynchoniseerd zijn (handmatig of automatisch), anders krijg je het effect wat jij beschrijft. Een CRT heeft daar geen last van, aangezien die rechtstreeks kan werken met de synchronisatiesignalen van D-Sub.

• Tower410
ik heb alles wel ingesteld volgens de gebruiksaanwijzing en als ik hem automatisch laat afstellen blijft het... Hij zit inderdaad via de d-sub aangesloten...
Hoe moet ik hem goed synchroniseren dan?

[ Voor 12% gewijzigd door Tower410 op 01-12-2006 15:36 ]

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Vaak helpt een druk op de 'auto' knop voldoende. Het kan zijn dat het afhankelijk is van wat er op dat moment weergegeven wordt. In dat geval zijn er wel ergens op internet speciale afbeeldingen te vinden daarvoor.
BenQ heeft een programmatje die zo'n afbeelding genereert: http://benq.nl/support/do...23&page=downloads&dtype=A
Ik verwacht dat dat ook werkt bij niet-BenQ schermen.

Edit: ondanks dat BenQ aangeeft dat het het beste werkt op 1024x768, kan je dat het beste op de native resolutie van je scherm uitvoeren. Ik vermoed dat dat een standaard-tekst is.

[ Voor 18% gewijzigd door Zr40 op 01-12-2006 22:39 ]

• Tower410
Ja, bedankt, het heeft gewerkt! :) Ik zie nu alles gewoon scherp! _/-\o_

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat heeft gewerkt? Een druk op de auto-knop?

Koop al mijn ads!

Pagina: 1