Draadloos door routeren (WRT54G -> WRT54GL)

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-03 17:54

DaWaN

'r you wicked ??

Topicstarter
Ik heb hier een situatie en ik weet niet helemaal hoe ik er uit moet komen.

Ik heb een WRT54G met DD-WRT waaraan ik aan de WAN poort een internet verbinding heb hangen, dit werkt.
Nu heb ik een WRT54GL (ook DD-WRT) en deze moet het internet van de ene router oppakken en doorrouteren zodat de clients via de WRT54GL kunnen verbinden.
De WRT54G moet eigenlijk helemaal onzichtbaar worden dus ik wil dat die gewoon naar die ene router connect en niets meer doet.
Ik weet nu niet precies hoe ik het in moet stellen. Ik heb de WRT54G nu op client ingesteld naar de WRT54GL maar deze pakt hem niet op als WAN, logisch, maar hoe moet ik nu dus op die WRT54GL instellen dat hij internet vanaf de WRT54G pakt.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-03 17:14
Als ik goed snap wat je bedoelt is de situatie het volgende:

WRT54G = Een Bedraade Router die verbonden is met internet
WRT54GL = een Draadloze Router

Beide Routers zijn geflashed naar een DD-WRT Firmware revisie

Nu ken ik zelf de DD-WRT Firmware niet maar volgens mij kun je het globaal zo oplossen:

je laat de WRT54G Lekker aan internet hangen, en legt een kabel van de LAN1 van de 54G naar de WAN van de 54GL, de 54GL moet gewoon een dynamisch ip op vragen aan de 54G, en de 54G moet een dynamisch ip verstrekken.

Verder moet je opletten dat de IP's van de 54G en de IP's van de 54GL niet in dezelfde range's zitten, (stel bijvoorbeel de 54G in op 192.168.99.1 en verder, en de 54GL op 192.168.1.1 en verder)

De 54G onzichtbaar maken wordt nog een truuk, maar als alles goed staat zou het normale internet verkeer gewoon dwars door de 54G moeten gaan zonder dat je er last van hebt.

(oh trouwens waarom sluit je niet alleen de 54GS aan en gooi je de 54G (bij wijze van spreken) weg? Of heb je de extra bedraade poorten nodig?

Suc6, en ik hoop dat ik snapte wat ik denk dat jij dacht :P

~ Mijn prog blog!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:44
Met DDWRT heb je WDS ondersteuning. Waarom stel je beide routers niet in draadloos en combineer je ze met elkaar via WDS?

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Topicstarter
Het klopt wat je bedoelt, het enige probleem is dus dat die kabel naar de WAN poort niet fysiek mogelijk is, dat moet draadloos, in feite moet die ene router het internet dus aan de andere doorgeven.
Ik wil het internet dus niet van de WAN poort pakken maar wireless, hoe stel ik dit in op de WRT-54GL

Schema

Internet-->WRT54G-->Wireless-->WRT54GL-->Clients

[ Voor 29% gewijzigd door DaWaN op 30-11-2006 22:10 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-03 16:19
DaWaN schreef op donderdag 30 november 2006 @ 22:04:
Het klopt wat je bedoelt, het enige probleem is dus dat die kabel naar de WAN poort niet fysiek mogelijk is, dat moet draadloos, in feite moet die ene router het internet dus aan de andere doorgeven.
Je wilt dus gewoon de WANpoort draadloos hebben zodat de 2e router routert tussen WLAN en de 4 ethernet poortjes?

Je moet daar idd gewoon client voor selecteren in DD-WRT.
Client mode – The radio interface is used to connect the internet-facing side of the router (i.e., the WAN) as a client to a remote accesspoint. NAT or routing are performed between WAN and LAN, like in "normal" gateway or router mode. Use this mode, e.g., if your internet connection is provided by a remote accesspoint, and you want to connect a subnet of your own to it.
Ik snap alleen niet wat het nut van een dergerlijke config is, aangezien je dat ook prima kan icm WDS. Bijkomend voordeel is dat je dan ook het AP-deel van je WRT54GL kan blijven gebruiken waardoor je feitelijk dus 2 AP's hebt (en dus beter bereik)

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Topicstarter
DJSmiley schreef op donderdag 30 november 2006 @ 22:11:
[...]

Je wilt dus gewoon de WANpoort draadloos hebben zodat de 2e router routert tussen WLAN en de 4 ethernet poortjes?

Je moet daar idd gewoon client voor selecteren in DD-WRT.
OK, maar hoe stel ik het dan in op de router waar ik het doorrouter ?

Pagina: 1