Toon posts:

Beeld steeds 3 seconden op zwart...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds kort een Samsung 21" 215TW TFT monitor,

Nu doet het probleem zich voor dat als ik hem via DVI aansluit dat het beeld bij het gebruik van bijv. Maya steeds voor een paar seconden op zwart springt, net alsof de monitor geen input krijgt.
Als ik de monitor via VGA aansluit dan gebeurt dit niet alleen dan blijft het beeld bij een film op zwart.

Iemand een idee of dit een software of een hardware probleem is?

Alvast hartelijk bedankt voor de reacties

Systeem:
Intel Pentium 4 531 3,0 GHz (S775, 1MB, 800MHz)
ASUS P5P
Geforce 5700le 256mb
2x512mb pc 3200

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-05 14:13
Kun je misschien een andere dvi monitor proberen of deze monitor op een andere pc met dvi ?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, heb helaas zo geen andere monitor voor handen,

Als het de videokaart zou zijn, zou de storing zich dan ook moeten voordoen als ik een dvi-vga connector op de op de dvi poort aansluit? of denk ik nu te makkelijk?

Dan kan ik in elkgeval de dvi input van de monitor uitsluiten.....

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-05 14:13
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 21:51:
Nee, heb helaas zo geen andere monitor voor handen,

Als het de videokaart zou zijn, zou de storing zich dan ook moeten voordoen als ik een dvi-vga connector op de op de dvi poort aansluit? of denk ik nu te makkelijk?

Dan kan ik in elkgeval de dvi input van de monitor uitsluiten.....
lijkt me niet aangezien die hetzelfde signaal doorgeeft (sluit wat dvi specifieke signalen uit welke misschien het probleem veroorzaken), maar het valt te proberen, als je dan nog problemen hebt is het toch echt de videokaart

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik denk dat je geen hardware defecten hebt. Het gebeurd wel vaker bij een monitor met meerdere ingangen dat de instellingen voor video-weergave (of 3D) niet helemaal juist staan.

Kijk bij je videokaart instellingen maar eens bij de weergave van video. Staat deze bij weergave op primair of secundair ingesteld? Verander deze instellingen eens en kijk naar het effect.

Testing, one, two ...