Toon posts:

Onzeker over een systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een systeem samengesteld op sallandautomatiseringen.nl en ik ben nogal onzeker of dit een goede keus is.

Hierbij wil ik jullie ook vragen om even naar dit systeem te kijken. En dan te zeggen of ik het goed gedaan heb of dat je iets anders zou doen.

Budget licht rond de 1000 euro

Eisen:

Gewoon een redelijke PC waar ik een even mee door kan.

Het systeem is te vinden op:
http://crew.ndis.nl/daniel/stuff.jpg

Sepcs:

Cooler Master Behuizing Centurion 5 Zwart, Zilver, Geen Voeding, 1 X 80mm , 1 X 120mm
Tagan Voeding TG480-U22 480 Watt
Asus Moederbord P5B-E Plus
Intel Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, 1066 MHz, Boxed
Corsair TWIN2X 1024-5400C4 1024 MB, PC5400, 675 MHz, 4, Kit Of 2
Asus VGA GeForce 7900GS 256 MB
Maxtor DiamondMax 10 RoHS Compliant 320 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300

* De video kaart is gekozen omdat ik deze later weer wil vervangen voor een Dx10 versie ( 8800 ) waneer deze daalt in prijs
* Ik heb al een DVD brander.

Ik ben vooral onzeker over het moederbord.
Het feit dat er gewone PCI sloten op zitten verbaast mij.

Hierbij wil ik jullie alvast bedanken!

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2006 20:59 ]

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10-2025

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Ziet er zover ik kan zien goed uit.

Maar dat er PCI sloten op zitten is normaal.
Er zijn bijna geen moederborden zonder PCI, dit komt doordat PCI kaarten (geluidskaarten/netwerkkaarten/tvkaarten) niet in PCI-e sloten passen en dus ook niet zullen werken.

Je kunt PCI-e niet echt als vernieuwde versie zien, maar meer zoals de overgang van ATA (IDE) naar Sata.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je post.

Mijn probleem zit hem hier: Ik zie het bord als een combi bord omdat er dus PCI-E en PCI op zit en dat verward mij.. maar kwa performance zit er geen verschil in? tussen een moederbord met en zonder pci ?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Budget? :? Eisen? En waarom verbaast het je dat er PCI sloten op het moederboard zitten? Er zijn nog voldoende toepassingen te vinden voor PCI. Bijvoorbeeld een TVkaart, Wlan kaart, geluidskaart, enz.
Geef trouwens ook even een lijstje met specs, een linkje is een beetje vervelend.

Ik zou trouwens een zwaardere voeding nemen als er een DX10 kaart in moet komen.

[ Voor 12% gewijzigd door RoD op 30-11-2006 20:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op donderdag 30 november 2006 @ 20:49:
Budget? :? Eisen? En waarom verbaast het je dat er PCI sloten op het moederboard zitten? Er zijn nog voldoende toepassingen te vinden voor PCI. Bijvoorbeeld een TVkaart, Wlan kaart, geluidskaart, enz.
Geef trouwens ook even een lijstje met specs, een linkje is een beetje vervelend.
Budget ligt rond de 1000 euro

Sepcs:

Cooler Master Behuizing Centurion 5 Zwart, Zilver, Geen Voeding, 1 X 80mm , 1 X 120mm
Tagan Voeding TG380-U01 380 Watt
Asus Moederbord P5B-E Plus
Intel Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, 1066 MHz, Boxed
Corsair TWIN2X 1024-5400C4 1024 MB, PC5400, 675 MHz, 4, Kit Of 2
Asus VGA GeForce 7900GS 256 MB
Maxtor DiamondMax 10 RoHS Compliant 320 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300

Enkele dingen die ik mij af vraag:
380watt voldoende?
Moederbord met PCI en PCI-E scheelt dat niet in de performance dan een moederbord met alleen PCI-E?

• RoD
  • Niet online

RoD

380W is niet voldoende als er later een DX10 kaart in moet komen, zoals ik al zei.
En ik zie niet in waarom de aanwezigheid van PCI sloten er voor zou zorgen dat er performanceverlies zou optreden?
Maare, wat zijn nou je eisen precies?

Ps, zet die specs even in de TS.

Verwijderd

Topicstarter
Zou een 480watt voeding wel voldoen ?

want dan wil ik deze erin zetten:
Tagan Voeding TG480-U22 480 Watt

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik denk het wel. Maar kijk voor de zekerheid even in het voedingen topic in OH.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
480 watt is voorlopig genoeg maar als je een 8800 erin zit zou ik zelf graag wat meer speling willen hebben. Echter is het wel een A-merk dus je zal het wel redden. Kijk ook naar de hoeveelheid PCI-e stekkers op een voeding. Niet elke heeft er 2.

Je videokaart zal ik wat goedkoper doen. Geen idee of je veel geld tot je beschikking hebt maar je kan beter even een kaartje van 60 euro kopen en dat geld opsparen voor de toekomende kaart. Behalve als je echt zo'n snelle nodig hebt natuurlijk.

PC-4600 (Of was het 4300?) is snel genoeg als je niet wilt overclocken. Als je dit wel wilt doen is PC5300 genoeg. Verder is de Seagate Barracuda beter in snelheid en betrouwbaarheid. Voor de rest ziet het er goed uit :)

• RoD
  • Niet online

RoD

Of PC5300 genoeg is hangt er maar net vanaf hoe ver je wilt overklokken. Aangezien die C2D's aardig ver op te rekken zijn is misschien PC6400 niet onverstandig. Ook een Artic Freezer 7 Pro is dan geen slecht idee. Maar of dat nog in het budget past...

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:39
Heb zelf een voeding van 550W erin hangen... trekt m aardig...

• RoD
  • Niet online

RoD

CappieL schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 13:58:
Heb zelf een voeding van 550W erin hangen... trekt m aardig...
En wat wil je er mee zeggen?

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:39
En wat wil je er mee zeggen?
Dat 380W niet voldoende is, ik had eerst een 400W Q-Tec in mijn kast hangen.
Heb deze snel vervangen...

• RoD
  • Niet online

RoD

CappieL schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 14:01:
[...]

Dat 380W niet voldoende is, ik had eerst een 400W Q-Tec in mijn kast hangen.
Heb deze snel vervangen...
Dus omdat jij 550W in je pc hebt hangen is 380W niet genoeg? En Q-Tec maakt slechte voedingen dusja...
Verder gaf de TS zelf al een 480W voeding aan.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Idd. Q-tec 400 geeft constant iets van 250. Een A-merk voeding zoals Tagan geeft ook echt constant 480 zoals aangegeven :)

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 09:42
Vergeet gewoon dat er PCI op zit, dat maakt echt helemaal niks uit voor je performance.
Dat er een fdd-aansluiting opzit maakt toch ook niks uit.

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 13:53:
Of PC5300 genoeg is hangt er maar net vanaf hoe ver je wilt overklokken. Aangezien die C2D's aardig ver op te rekken zijn is misschien PC6400 niet onverstandig. Ook een Artic Freezer 7 Pro is dan geen slecht idee. Maar of dat nog in het budget past...
die Artic Freezer 7 Pro kan er nog wel bij dat maakt niet veel uit, ik denk dat het idd ook wel verstandig is dat er een degelijke koeler op komt.

maar ik ben zo wie zo niet van plan om te gaan overclocken dus dat gegeugen laat ik achterwege
Pagina: 1