IBM/Lenovo Thinkpad R-serie robuust?

Pagina: 1
Acties:

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Ik wil graag overstappen naar een andere laptop, want ik zit nu opgescheept met een Acer Travelmate 4500 waaraan na een anderhalf jaar gebruik een hoop mis aan is. Omdat ik veel reis en 'm op mijn studie gebruik, moet ik een degelijke, stevige nieuwe hebben.
Daarbij dacht ik aan een Thinkpad, ik heb er al eens een uit de T-serie gehad, en die was zeer robuust.

Nou zit ik te denken aan een R60, omdat die meer de opties heeft die ik er bij zoek, maar die heeft wel een andere behuizing dan de T-serie. In een aantal reviews wordt die vermeld als minder dan de T-serie. Mijn vraag is nou: is die behuizing nog steeds een robuuste of zou die toch best snel kunnen slijten zoals veel budgetlaptops?

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-01 21:49
Ik denk niet dat je je daar zorgen over moet maken. Thinkpads zetten gewoon een hoge standaard op het gebied van degelijkheid en zelfs de 'minder' degelijke varianten steken met kop en schouder boven de gemiddelde notebook uit.
Vergeleken met de T-series gebruiken ze geen magnesium en carbon fiber componenten maar degelijk plastic. Maar ze hebben wel weer de magnesium rollcage die de interne componenten beschermd en de harddiskbescherming die de T-serie ook heeft. En de bovenkant is naar ik weet wat groffer om krassen minder opvallend te maken.

Als je zoveel reist heb je meer aan een licht notebook en zou dus eerder voor de T60 gaan. Wat heb je nodig dat je toch de R60 kiest? Voor zover ik weet heeft die alleen nog een s-video poort (die mis ik wel op mijn T60) en een firewire-poort extra.

Verwijderd

Een R60 zal niet zomaar slijten. Ik heb anderhalf jaar een R52 gebruikt en die ziet er nog als nieuw uit. Is ook zeer degelijk gebouwd. Erg veel verschil met een T serie zal je niet merken. Je moet je wel bedenken dat een T serie de top van de top is. Een een R serie daar niet veel voor onder doet.

• MightyMauz
Ik heb zeker ook aan de T60 gedacht, maar die is stukken duurder en nog moeilijker te krijgen. Het gewicht is geloof ik geen issue, want ik loop nu rond met een Acer van 3kg en die Z60 is nog iets lichter. Een laptop past precies in een mijn ouderwetse Kipling rugzak en is daarmee prima te vervoeren.
Ik ben gewoon heel terughoudend geworden en vooral omdat die Thinkpads nergens te zien zijn, ben ik voorzichtig. Ik ben wel gecharmeerd van de 1400x1050 resolutie, de x1400 grafische kaart en dus een stevige behuizing.

Verwijderd

ik heb een tijdje met een r60 mogen spelen en kan je vertellen dat hij minstens zo sterk is als een t60 maar wel een goeie cm dikker. met name het display is vrij lomp.

• MightyMauz
Dus om de stevigheid hoef ik me geen zorgen te maken? Die vele treinreizen overleeft hij wel?

Verwijderd

Zeker weten.

Verwijderd

Hoe is het scherm van een R60? Wilde eerst een Z61m kopen maar denk dat ik nu toch maar ga voor een duurdere R60 met een 1400x1050 scherm.

Probleem is dat die Thinkpads nergens in de winkel staan en ik wil er toch graag wel eerst eentje in het echt gezien hebben voordat ik tot aanschaf overga.

Iemand in de buurt van Zwolle met een R60 en een 1400x1050 scherm??? 8)

Verwijderd

Er zijn betrouwbare sites als bluelink.nl...via Lenovo.nl kun je meer officiele resellers vinden.

De R60 is zwaarder dan de T60, maar is wel veel goedkoper. Als gewicht geen issue is, dan is R60 een goede keuze.
Pagina: 1