Zalman CNPS7700-cu VS Blue Orb II

Pagina: 1
Acties:

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Topicstarter
Zoals de titel het al zegt,
ik heb een nieuwe cpu-koeler nodig voor op mijn E6300, om mee over te clocken, met de boxed cooler loopt hij op 2,42 ghz, maar ik wil hem om en nabij de 3 ghz hebben.

Vanwege de hoge geluidsproductie van de Tuniq Tower zit ik aan deze twee te denken.
De reden dat ik geen 9500 of 9700 wil, is de prijs, hoewel ik het voor de Tuniq Tower wel over had gehad.

Maar nou heb ik me lam gezocht naar reviews/benchmarks waarin de 7700cu direct tegenover de Blue Orb II staat, maar ik kan niks vinden, en nou heeft hardware.info een heel erg mooi vergelijkingstabbeletje, maar dan krijg je zo'n lekkere vergelijking waarbij alleen de decibellen met elkaar vergeleken worden. 8)7

Dus is mijn vraag aan jullie, hebben jullie enig idee welke koeler beter is?

[ Voor 7% gewijzigd door Maarten-NForce op 30-11-2006 20:28 ]

www.koopeendroom.nl

Verwijderd

Waarom koop je niet de tuniq tower en zet je er zelf een stillere 120mm fan in? Denk dat dat nog steeds beter is.

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Topicstarter
Nou, de Tuniq Tower staat in de pricewatch door de moeilijke verkrijgbaarheid maar bij een winkel, en daar staat hij voor 45 euro.

Voor een nieuwe fan ben je toch al snel 10/15 euro verder,

en nou voel ik er dus niet veel voor, om bijna 60 euro voor een koeler te gaan betalen.

www.koopeendroom.nl

Verwijderd

als je cpu veel loopt te idlen, dan is een 7700cu echt een mooie optie, gebruik je je cpu héél vaak tot het einde mag je wel iets anders kopen, zo'n 7700cu maakt VEEL lawaai als je hem echt moet laten draaien.

Ik heb hier een 7700cu hangen op een 4200x2 (dus wel wat meer verbruik dan die 6300), en met 2 80 mm's erachter op 4.7 volt (maken dus géén lawaai) kan ik de fan gewoon stil zetten en blijft mijn cpu rond de 40° hangen (ik gebruik géén c&q). Ook bij af en toe wat zwaardere pieken (3D tekenen, niet renderen) kan ik mijn fan uit laten, maar dan loopt de cpu op naar de 60°, soms richting de 70 (maar alles voor de stilte)

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:41

tijmeng

Panasonic 7J

Mn broertje heeft de blue orb II icm met de 6300. Het ding koelt perfect maar de bouwkwaliteit is veel minder dan de zalman die ik heb. Het mobo wordt absurd krom getrokken bij bevestiging en alles voelt wat goedkoper aan.

Ik zou zelf toch voor de zalman gaan.

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Topicstarter
Aangezien ik mijn cpu meestal hooguit 20/30 procent heb belast,
alleen bij bijvoorbeeld NFS Carbon zal ik vast wel hoger zitten,
maar daar komen mijn speakers wel boven uit, ga ik dan denk ik toch maar voor de 7700cu

edit: Net nog even het gewicht van beide koelers nagegaan, waarop ik wou reageren op Tijmengs reactie, hierbij zeg je dat het mobo krom wordt getrokken, maar ligt dat dan niet aan het mobo zelf?
Want beide koelers wegen 800/900 gram

[ Voor 35% gewijzigd door Maarten-NForce op 30-11-2006 20:40 ]

www.koopeendroom.nl

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Je kan ook kiezen voor bv een Arctic Freezer Pro, heatpiped cooler die (als het goed is) deze 2 met gemak verslaat. Daarnaast is hij ook stukken lichter, dus geen kromtrekkende shizzles :)

Instagram / YouTube

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-01 15:34

CdD

Ik heb zelf de Blue Orb II. Ben heel erg tevreden. Zou zeker die Thermaltake kopen en niet die Zalman. Die Blue Orb II vind ik persoonlijk mooier dan die Zalman 7700..
In m'n andere pc heb ik een Zalman 7000Cu, maar die vind ik een beetje tegenvallen.

Ik zou voor de Blue Orb II gaan.

Edit:
Ga je nou niet druk maken over je mobo die krom kan gaan trekken, dat gebeurt écht niet hoor..

[ Voor 16% gewijzigd door CdD op 30-11-2006 21:05 ]

99pixels.nl

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Ik zou ze geen van tweeën halen maar in plaats daarvan een Scythe Ninja. Eventueel zelf een betere fan erbij of gewoon alleen casefans gebruiken en je hebt een zeer effectieve en stille luchtkoeling.

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Topicstarter
Het is zo dat ik door alle reviews helemaal door de war raak,
want op toms hardware wordt gezegd dat (ik geloof op een P4 570) die cpu onder load 54 is voor de Tuniq Tower en 56 voor de 7700CU, op andere sites wordt weer gezegd dat de Blue Orb II het beste is

En het maakt mij niks uit hoe mooi de koeler is, want ik heb toch geen window in mij pc ;)

www.koopeendroom.nl

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-01 15:34

CdD

Maarten-NForce schreef op donderdag 30 november 2006 @ 21:33:
Het is zo dat ik door alle reviews helemaal door de war raak,
want op toms hardware wordt gezegd dat (ik geloof op een P4 570) die cpu onder load 54 is voor de Tuniq Tower en 56 voor de 7700CU, op andere sites wordt weer gezegd dat de Blue Orb II het beste is

En het maakt mij niks uit hoe mooi de koeler is, want ik heb toch geen window in mij pc ;)
Zoals je zelf al zegt, maakt het dus weinig uit welke koeler je neemt. Ook het uiterlijk kan je niks schelen. Ik zou dan gewoon naar de prijs kijken. Ik zou dan dus óf een Scythe Ninja kopen, óf een Thermaltake Blue Orb II óf een Zalman 7700Cu. Alledrie zijn ze goed.

99pixels.nl

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-02 11:17
Artic Freezer 64 Pro is tha Bomb. Beter dan de Zalman 9500 CU Hij is stiller en maar 14 Euro :) Ik heb zelf bijde coolers en de Zalman ligt nu niets te doen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Topicstarter
Dus jij hebt thuis de 9500CU, de 7700CU, en de AF 64 pro,
en de AF 64 is volgens jou de stilste koeler en die ook het beste presteert?
Want als dat echt zo is verandert mijn verhaal;)

www.koopeendroom.nl

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-02 11:17
Maarten-NForce schreef op donderdag 30 november 2006 @ 22:33:
Dus jij hebt thuis de 9500CU, de 7700CU, en de AF 64 pro,
en de AF 64 is volgens jou de stilste koeler en die ook het beste presteert?
Want als dat echt zo is verandert mijn verhaal;)
Ik heb de 7700 CU gehad en de 9500 En de Artic heb ik nog. De Artic Freezer 64 non pro was 8c beter dan de 7700 cu. De 9500 was weer 8/10c beter dan de Artic non pro. En de Artic Freezer 64 Pro was 2c cooler dan de 9500 en veel stiller. Vooral het stiller zijn vond ik toen belangrijk en de prijs was ook erg mooi.

De Boxed heatpipe cooler van AMD deed het ook een stuk beter dan de 7700 CU.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Topicstarter
Maar klopt het dat de Arctic Freezer 64 pro niet op LGA775 kan?
En als dit inderdaad het geval is, dan lijkt mij de ARctic Freezer 7 pro toch wel een alternatief?

[ Voor 44% gewijzigd door Maarten-NForce op 30-11-2006 23:07 ]

www.koopeendroom.nl

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Topicstarter
Ik heb een arctic freezer 7 pro en twee 80 mm casefans van coolermaster besteld,
gisteren binnen gekregen en ik ben er heel tevreden over.

Dus bedankt voor jullie hulp ;)

www.koopeendroom.nl

• The__Virus
  • Laatst online: 09:25
Maarten-NForce schreef op donderdag 30 november 2006 @ 22:51:
Maar klopt het dat de Arctic Freezer 64 pro niet op LGA775 kan?
En als dit inderdaad het geval is, dan lijkt mij de ARctic Freezer 7 pro toch wel een alternatief?
Arctic Freezer 64 Pro = Arctic Freezer 7, alleen ze zijn respectievelijk geschikt voor de sockets van AMD en Intel.

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Topicstarter
Ja dat klopt;)
Maar ik was een beetje in de war gebracht door een vergelijkingstabel op hw.info
KoelerArctic freezer 64 proArctic freezer 7 pro
RPM Min
300
300
RPM Max
2200
2500

testresultaten
Geluidsproductie High-Speed
]57.1 dbA
60.8 dbA
Geluidsproductie Low-Speed
57.1 dbA
60.8 dbA
Temperatuur bij 100 Watt / High-speed
57.5 Celsius
58.2 Celsius
Temperatuur bij 120 Watt / High-speed
64.8 Celsius
65.5 Celsius

Dat hier 25 minuten werk in zit 8)7

www.koopeendroom.nl

• The__Virus
  • Laatst online: 09:25
Ja zitten wat verschillen in inderdaad, komt door de manier van aansluiten op Intel borden die verschilt (4 pins). Maar goed als ie meer aan kan is het alleen maar beter ;).
Pagina: 1