De tital is iets wat vaag maar ik zal er wat duidelijkheid in verschaffen.
Ik heb een XPMCE machine draaien welke media aan mijn Xbox 360 streamed en tevens als fileserver functioneert. Ik heb sinds enige tijd het probleem dat ik de server soms niet kan benaderen op zijn share of dmv remote desktop.
1. 2 PC's, fileserver en laptop zitten allemaal in de juiste IP range
2. Alle machines zitten in dezelfde werkgroep
Na wat testen bleek dat ik de server wel op IP basis met remote desktop kan benaderen. Hieruit concludeer ik dat er een probleem moet zijn met de DNS. Er is echter, als ik hem op IP basis overneem, niks aan de hand.
Ik heb de eventviewer bekeken en daarin zie ik wel 2 melding staan:
http://www.eventid.net/di...17&source=BROWSER&phase=1
Heeft iemand een idee wat er precies aan de hand is en hoe ik dat kan fixen?
Ik heb een XPMCE machine draaien welke media aan mijn Xbox 360 streamed en tevens als fileserver functioneert. Ik heb sinds enige tijd het probleem dat ik de server soms niet kan benaderen op zijn share of dmv remote desktop.
1. 2 PC's, fileserver en laptop zitten allemaal in de juiste IP range
2. Alle machines zitten in dezelfde werkgroep
Na wat testen bleek dat ik de server wel op IP basis met remote desktop kan benaderen. Hieruit concludeer ik dat er een probleem moet zijn met de DNS. Er is echter, als ik hem op IP basis overneem, niks aan de hand.
Ik heb de eventviewer bekeken en daarin zie ik wel 2 melding staan:
enDe browser kan geen lijst met servers bij de masterbrowser \\JEROENKAAP op netwerk \Device\NetBT_Tcpip_{3E8839F0-F6F3-463F-BC79-FA1F6E5B928E} ophalen. De gegevens bevinden zich in de foutcode.
Bekijk ik de site bij Microsoft over wat de foutcode inhoudt, dan is daar geen informatie over beschikbaar. Hierzo wel:De Browser-service heeft te vaak de reservelijst op transport \Device\NetBT_Tcpip_{3E8839F0-F6F3-463F-BC79-FA1F6E5B928E} niet kunnen ophalen. De reservebrowser is gestopt.
http://www.eventid.net/di...17&source=BROWSER&phase=1
Heeft iemand een idee wat er precies aan de hand is en hoe ik dat kan fixen?
[ Voor 3% gewijzigd door JeroenNietDoen op 30-11-2006 20:42 ]