nieuwe pc piept en gaat niet door

Pagina: 1
Acties:

• djrein86
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-04 19:53
hallo,
ik heb sinds vandaag een nieuwe pc, heb hem zelf in elkaar gezet, en deed het in 1 keer goed
deed de windows cd erin, en ging alle bestanden laden, toen ik op enter moest drukken deed hij niks, dus ik ging checken wat het was, en zag het, ik had de keyboard plug in de muis connector aangesloten
dus ik verwissel ze en ik denk ik doe alvast de muis er ook in, dus ik plug die in een usb connector
ik restart de pc, gaat normaal, krijg alle specs te zien, tot dat ik zwart scherm krijg en begint in eens de pc bliepjes te geven, heel snel achter elkaar.
dus ik haal de usb muis er uit en restart de pc opnieuw, en opnieuw bliepjes
ik heb ook het cmos gecleard maar helpt ook niet. kheb alle kabels er uit gehaald en opnieuw aangesloten maar dat hielp ook niks.
ik kan verder wel in het bios kijken en wat doen, maar zodra hij door wil gaan lijkt het of hij de cd niet ziet of dat hij een windows instalatie zoekt maar niet vind. kzou het verder niet durfen zeggen wat het is

Specs:
Intel core 2 duo e6600 (standaard koeling)
2 x Sata2 7200rpm8 8mb harddisk
Crosair 2048MB ddr2 (2x 1GB) (twin2x2048-6400)
Asus P5B-V, G965 moederbord
Standaard kast met 380watt voeding

(Er zitten geen losse insteek kaarten op het MOBO, ook geen videokaart)

Mvg Rein

[ Voor 3% gewijzigd door djrein86 op 30-11-2006 20:27 ]

Verwijderd

deed het in 1 keer goed
gevolgd door:
en zag het, ik had de keyboard plug in de muis connector aangesloten
Daar spreek je jezelf natuurlijk al tegen ;)

Ik zou eens kijken of alles goed vast zit. Met name je geheugen, CPU en insteekkaarten.

En je hebt toch wel afstandsbusjes gebruikt om je moederbord in de kast te monteren?

Kijk ook of je bv. je videokaart wel van extra spanning hebt voorzien.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2006 20:19 ]

• djrein86
ik bedoelde met in 1 keer goed, dat de pc opstarte, dus dat alles herkend werd aangezien het een nieuwe machine is,
jah alles zit correct, dus ook met afstandbusjes, en ik heb geen videokaar of andere kaarten er in zitten. bios herkent ook alles.
ik heb alles nog een keer bekeken en alles zat er correct in, kan het niet komen door die usb muis, die ik had ingeplugd?

[ Voor 3% gewijzigd door djrein86 op 30-11-2006 20:25 ]

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-05 22:50
Staat in Hangen en opstartproblemen:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

BIOS piep codes:
http://www.bioscentral.com/
http://www.comptechdoc.org/hardware/beepcodes/index.htm

Wat voor foutmelding komt eruit?

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• djrein86
ik denk dat de bliep dit is (Any other beep(s) RAM Problem. ) want er staat verder niet over een langdurige piepjes achterelkaar
maar volgens mij is dat het ook niet,
ik krijg gewoon een zwart scherm, en dan begint de pc te bliepen, allemaal korte bliepjes achter elkaar, en het stopt niet, het blijft doorgaan

• FireWood
djrein86 schreef op donderdag 30 november 2006 @ 20:50:
ik denk dat de bliep dit is (Any other beep(s) RAM Problem. ) want er staat verder niet over een langdurige piepjes achterelkaar
maar volgens mij is dat het ook niet,
ik krijg gewoon een zwart scherm, en dan begint de pc te bliepen, allemaal korte bliepjes achter elkaar, en het stopt niet, het blijft doorgaan
Al je RAM eruit gehaald en 1 latje opnieuw erin gedaan? daarna de andere gebruikt?

• djrein86
Gevonden, ik heb de 2 ddr2 modules verwisseld, ze zaten eerst allebei singel, dus in a1 en a2, heb dat veranderd naar a1 en b1
Vooralsnog bedankt voor de antwoorden.

• FireWood
Daar mag je moederbord niet over de zeik van gaan. Controleer je geheugen aub met memtest. Weet je zeker als het goed is.

Verwijderd

Ben je nog steeds zeker dat je alles meteen goed hebt gedaan? ;)

• djrein86
h.edink schreef op donderdag 30 november 2006 @ 21:10:
Daar mag je moederbord niet over de zeik van gaan. Controleer je geheugen aub met memtest. Weet je zeker als het goed is.
dat zal ik doen, en ik zal dan wel ff hier een berichtje maken van het geheugen als ik het getest heb
en @HlpDsK:
jah nu is alles goed:)

• battler
  • Laatst online: 30-06-2025
Zelfde probleem gehad, geheugen erin pc start niet op. Geen geluidskaart dus heb ik eerst even alles nagekeken daarna geheugen modules omgegooid. Asus p5b met e6400 en 2x 1gb ddr 2.
Op de geheugen modules kan je zien welke er eerder is geproduceerd uit die serie (of het is een stickertje voor de sier) aan de hand hiervan heb ik ze omgedraaid.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Pagina: 1