Toon posts:

Sateliet Internet buiten europa

Pagina: 1
Acties:
  • 1.034 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers

Mijn vader zit sinds enige maanden in het buitenland, op Curacao, Nederlandse Antillen. Omdat wij ( lees, het gezin) nog tijdelijk in Nederland wonen, en we toch contact willen houden hebben we daarzo breedband internet aangeschafd. (Welke ik persoonlijk in Oktober heb aangelegd :9 )

Nu is de ontwikkeling in Curacao niet zo bijster snel, en heeft mijn vader het snelste abbonement wat denkbaar is op het eiland (512/256) voor 399 GULDEN per maand. Dus ongeveer 180 Euro's
Nu hoor ik jullie denken dat dit wel genoeg moet zijn voor een beetje internetten en msn. Maar helaas is dit niet het geval.

Bellen via skype is niet te doen, een webcam aanzetten kan helaas niet, en het versturen van emails met bijlages >100KB moet je maar niet proberen.

Daarom ben ik gaan rondkijken voor sateliet internet, ik vond een aantal providers, maar de prijzen, daar sloeg ik van achterover. 2000-4000 Euro per maand, en dan nog de installatie. Ik vond echter ook:

http://www.bysky.nl/index.php/Product_overzicht

Leek mij opzich een goed alternatief, maar ik vraag me af wat Sateliet echt brengt, is het inderdaad nog zo dat je een uplink lijn nodig hebt, en dat men op bepaalde tijden niet online kan zijn. En wat zijn de kosten ervan. ZIjn er tweakers met ervaringen, en tips waar ik echt naar moet kijken

Verwijderd

Aangezien de voorbeelden die je aanhaalt vooral gebruik maken van de upload, zal je upstream dus ook goed moeten zijn.
Als je de huidige lijn houdt voor de uplink, verstuur je je mails maar even snel als nu.
Enkel het binnenhalen van e-mails (om dit voorbeeld te nemen) zal rapper gaan.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:46
Sat i-net kost geen 4000 per maand, hooguit 100. Voor europa zijn er enkele goedkope aanbieders, maar op het amerika-continent zijn ze al veel verder vooruit -> lagere prijzen, denk aan 50 euro per maand. Ik kom zo nog met een linkje. De uitrusting is duur, de maandprijzen vallen wel mee.

edit: Heb er namelijk ook veel naar gezocht, en had bijna iets aangeschaft (wel in europa). Dus op dat gebied kan ik je wel iets vertellen.

Je hebt 2 soorten:
Downlink en uplink via sat: duur
Downlink sat, uplink bijv. modem, ISDN, whatever. -> al vanaf 19 euro per maand.

Als je echter een webcam wil gebruiken of grote mails verzend, is een grote uplink wel handig -> modem valt af.

[ Voor 40% gewijzigd door maarud op 30-11-2006 20:17 ]

Verwijderd

Ik ben er zelf ruim 2jr geleden ook achteraan geweest.
Hardware kostte iets van ca 1750€. Maand abbo iets van 60a70€. (bysky)
Dit is dus volledig sat internet, geen uplink via modem.

Update lees net je link naar bysky:
Overal dalen de prijzen, behalve bij bysky, daar stijgen ze :|

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2006 20:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
^^

Bedankt voor jullie snelle antwoord, het is echter een pre om een snelle upload te hebben. Mijn vader moet geregeld PDF-jes versturen naar mensen. Helaas gaat dit vaak zo langzaam, dat ik nu maar inlog in webmail, en alle mailtjes verstuur als ik thuis ben. Echter ik heb niet al te veel tijd dus die oplossing kan niet eeuwig blijven. Wij stellen liever een snelle upload, en een wat langzamere download. Dan ene download van 4Mbits en een upload van 128Kbit

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:46
O.a. dit al tegengekomen:
» Up to 1000 Kbps download speed
» Up to 200 Kbps upload speed
» 50/350 MB FAP Up/Down more info
» 1 Public IP available at added cost
» Free Email-WebMail Accounts
» Requires .74 meter dish or larger
» .98 meter dish requires non-pen mount and 1 or 2 watt radio

Monthly Price - $99
Schijnt een hele goede te zijn, was ook in europa, maar was te weinig animo voor hierzo.

http://www.groundcontrol.com/direcway/

Of deze, een van de beste:

Hughesnet (voorheen DirecWay)

Pricing information:
[plaatje ff weggehaald, kost me vrij veel bandbreedte, je vind de prijzen wel op hun site]

Oftewel; niet duur! (in verhouding tot...)

[ Voor 29% gewijzigd door maarud op 04-12-2006 18:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga zeker even alle linkjes doorlezen, alvast bedankt.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-02 22:55

knakworst

Get more sats!

Je hebt ook wireless op curacao:

http://www.scarlet.an/scarletone.htm

Hier staat ook nog wat info, ook over curacao:

http://www.bonairetalk.co...81/250807.html?1153501279

Het schijnt dat je voor een uplink satelliet officieel 24.000 NAF per jaar moet betalen???

[ Voor 60% gewijzigd door knakworst op 01-12-2006 14:32 ]

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-02 21:31

LieveNiels

On Fire

Ik heb me hier niet in verdiept oid, maar ik herrinner me iets van satteliet-internet en absurde datalimieten + eveneens absurde prijzen voor iedere mb extra. Ik zou er wel even op letten hoe dat geregeld is dus.

Tijdje trug waren er nog een paar vrienden van mij aan het stagelopen op curacao, en er is daar dus ergens een bar+terras waar je gratis van hun wifi gebruik mag maken als je daar een drankje besteld. Webcammen ging buitengewoon goed, dus met die upload daar zit het wel snor. Ideaal voor incidenteel gebruik dus.

[ Voor 42% gewijzigd door LieveNiels op 01-12-2006 15:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
LieveNiels schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 15:45:
Ik heb me hier niet in verdiept oid, maar ik herrinner me iets van satteliet-internet en absurde datalimieten + eveneens absurde prijzen voor iedere mb extra. Ik zou er wel even op letten hoe dat geregeld is dus.

Tijdje trug waren er nog een paar vrienden van mij aan het stagelopen op curacao, en er is daar dus ergens een bar+terras waar je gratis van hun wifi gebruik mag maken als je daar een drankje besteld. Webcammen ging buitengewoon goed, dus met die upload daar zit het wel snor. Ideaal voor incidenteel gebruik dus.
Volgens mij moet dat ergens op Punda zijn dan, daar heb ik ook wel eens met mijn laptop gezeten, internet was sneller, maar upload is toch max 256KBit op het eiland. Internet via de sateliet hebben we na overleg maar laten varen, een datalimiet van 2GB per maand. We verhuren appartementen waarbij de gasten ook kunnen internetten. dus 10 gebruikers maximaal is 200MB de man, dat doe ik in 10 minuten downloaden/msn/webcam/mailen etc

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-02 22:06

wouterve

Swinger of States

Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 20:07:
Nu is de ontwikkeling in Curacao niet zo bijster snel, en heeft mijn vader het snelste abbonement wat denkbaar is op het eiland (512/256) voor 399 GULDEN per maand. Dus ongeveer 180 Euro's
Nu hoor ik jullie denken dat dit wel genoeg moet zijn voor een beetje internetten en msn. Maar helaas is dit niet het geval.
Als je op Curaçao ANG 399,- betaalt voor 512/256, dan word je behoorlijk gepiepeld, mag ik wel zeggen. 512 kbps heb je al vanaf ANG 195,- per maand bij Mio (het voormalige Curanet) en voor ANG 315,- per maand heb je al een ADSL-connectie van 1mbit/256 kbit bij OneNet (een divisie van UTS, de lokale KPN). Ditzelfde abonnement is ook verkrijgbaar bij Interneeds. Zowel Curanet/Mio als OneNet, als Interneeds zijn providers die al jarenlang op het eiland actief zijn en behoorlijk betrouwbaar zijn. Curanet/Mio is daarvan de populairste. De verbinding bij Pleincafé Wilhelmina, dat hierboven al even werd genoemd, is een verbinding van OneNet en is ook prima bruikbaar. Er wordt daar werkelijk door hordes mensen tegelijkertijd geskyped ;).

Tsja, en internet zal nog steeds niet supersnel zijn. Je moet er rekening mee houden dat je je op een klein eilandje bevindt dat slechts een vrij beperkte uplink heeft van het eiland af naar de bewoonde wereld, en dat zelfs dan het gros van het verkeer eerst richting Florida moet om vervolgens verder gerouteerd te worden. De ping zal dus vrij hoog zijn, klopt. Maar ik moet zeggen dat ik weinig moeite heb gehad met het versturen van grote mailtjes (mits ik gebruik maakte van de mailserver van de provider) en ook webcammen is eigenlijk altijd goed gegaan, mits niet te hoge instellingen en eisen :).

Mijn advies: zoek sowieso een andere verbinding, want je betaalt veel teveel voor wat je krijgt en wellicht dat dat helpt met de problemen die je nu ervaart :) . En anders misschien je eisen maar bijstellen, of, want ik las dat het om een appartementencomplex gaat (op Brakkeput trouwens?), het onmogelijk maken dat een huurder je volledige verbinding dichttrekt door wat throttling toe te passen :P .

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 20:24:
^^ Mijn vader moet geregeld PDF-jes versturen naar mensen. Helaas gaat dit vaak zo langzaam,......
mag hij ze zippen... scheelt soms tot de helft.... alle beetjes helpen.
Andere provider kiezen lijkt mij ook een prima optie zoals hierboven aangeraden wordt.
Pagina: 1