van P5B-E C1 naar P5B-E Plus C2

Pagina: 1
Acties:

• The 7th Guest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-04 13:17
Ik heb onlangs een Core 2 Duo systeem besteld bij Azerty.
Ik had gevraagd om een P5B-E met C2-stepping. Helaas is het er één met C1-stepping. :( Ze bieden me aan het om te ruilen voor een P5B-E Plus met C2. De vraag is: is dit zinvol? Ik heb de pc laten assembleren en dus moet de hele pc retour. :'( De verzendkosten naar Azerty krijg ik dan wel vergoed, maar is het de hele hassle waard? Het is toch zo dat de C1/C2-stepping betrekking heeft op de werking van asynchroon geheugen bij Kinston en A-Data? Ik heb synchroon PC4200 geheugen en overklok (nog) niet.

• TommyCP
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-08-2025
Op Anandtech stond een tijdje terug een artikel waarin de C1 en de C2 stepping werden vergeleken. Hun conclusie was dat de verschillen tussen de twee minimaal zijn.

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2851

[ Voor 0% gewijzigd door TommyCP op 01-12-2006 12:33 . Reden: typo ]

>>>insert witty remark here<<<

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:48

B-lennium

Volvo 164 1975!

stel je voor dat het 1% winst op levert.....
scheeld +/- 100 fps in een game, mij lijkt het de moeite niet waard, zeker niet als je het artiekel hier boven hebt gelezen.

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• The 7th Guest
  • Laatst online: 28-04 13:17
Dat artikel ken ik al en vroeg me af of het :? in de toekomst :? nog verschil zou maken. Ik had het waarschijnlijk ook zo gehouden.
Anyway, mijn mobo bleek na 2 dagen helemaal gaar dus gaat retour en er komt wellicht een P5B-E Plus voor in de plaats. Die heeft solid capacitors :O , nooit gemist maar wel leuk 8)

• Dnc1n
  • Laatst online: 18-11-2025
Oud topic, maar wil er toch even op reageren, de p5b-e plus is niet het enige verschil de solid condensatoren, ook kwa asus features is de plus rijker.

Wat meer asus features dus (asusled o.a.), een betere NIC (Attansic ofzo is langer niet zo bekend als Marvel). Ook de verdeling van pci-e sloten is bij de plus anders, hier heb je dus 1 pci-e 4x slot en 1 pci-e 1x slot, ipv 3 pci-e 1x sloten.

Stel de NIC is 3x nix moet je daar ook weer in investeren :p Slechte keuze is de P5b-e Plus dus zowiezo niet.