zwarte balken met powerdvd

Pagina: 1
Acties:

• aeroxtaxi
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10-2024
hallo,

ik heb onlangs mijn pc op de tv aangesloten dmv een s-videokabel en een geluidkabel om films te bekijken via de harde schijf. Ik speel de films af met powerdvd 7 en de tv is een breedbeeld tv. De dvd ondersteund 16:9 maar toch krijg ik zwarte balken op de tv.

Kan dit zijn omdat mijn pc monitor geen wide screen is, of moet ik powerdvd op een speciale manier instellen?

bvd

aeroxtaxi

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Is je TV niet toevallig 16:10, in plaats van 16:9?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-07 13:45
RoD schreef op donderdag 30 november 2006 @ 19:09:
Is je TV niet toevallig 16:10, in plaats van 16:9?
TV is 16:9.

Probleem is eerder dat je monitor als 4:3 staat en dat er 16:9 overgaat en de tv zich niet goed afstelt. Of dat er een 2,35:1 film (theathrical widescreen) ipv 2,15:1 (widescreen) is.

Verwijderd

Nvidia kaart?

Full screen device op secundary display zetten bij opties. Als dat niet werkt dual view ipv clone proberen, of andersom.

• aeroxtaxi
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 19:17:
Nvidia kaart?

Full screen device op secundary display zetten bij opties. Als dat niet werkt dual view ipv clone proberen, of andersom.
nee dit werkt ook niet.

dan ligt het denk ik toch aan mijn 4:3 scherm.

iemand anders die dit zelfde probleem kent en weet hoe dit op te lossen valt?

Verwijderd

Bij mij werkt dit als ik een dvd (of alle andere films ook) afspeel in VLC, en dan 4:3 als ratio kies.

• aeroxtaxi
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 19:48:
Bij mij werkt dit als ik een dvd (of alle andere films ook) afspeel in VLC, en dan 4:3 als ratio kies.
hoe doe je dat?

Verwijderd

gewoon de dvd laten afspelen in VLC, en dan in het menu <video> <aspect ratio> en dan <4:3> kiezen. Het ziet er niet uit op een gewoon scherm dan, maar op de tv ziet het er dan wel goed uit.

dit is de de link van vlc player voor moest je hem niet hebben:
http://www.videolan.org/vlc/

eens geinstalleerd kan je gewoon met de rechtermuisknop in deze computer kiezen om af te spelen in VLC.

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-05 10:57
Als je je computer aangesloten hebt via s-video, dan staat deze waarschijnlijk op 1024x768 en dus niet op breedbeeld. Je krijgt dan inderdaad zwarte balken onder en boven en een raar uitgerekt beeld.
Je moet powerdvd op een of andere manier laten denken dat het wel breedbeeld is.

• aeroxtaxi
ik heb bij powerdvd een optie gevonden waarbij is het aspect ratio kan instellen. Dit werkt bij de meeste films wel.

dank jullie wel voor de moeite.

gr. aeroxtaxi
Pagina: 1