Redhat booten op een andere pc

Pagina: 1
Acties:

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Hallo,

We hebben hier een server die het heeft begeven. Nou hebben we een andere server kunnen regelen, maar kun je een linux installatie zo opstarten in een nieuwe pc ivm andere hardware?

Beide pc's zijn een P4, maar het moederboard etc verschilt. Zelf denk ik dat je eerst iets van een hardware profiel weg zult moeten gooien? En als dat zo is hoe moet dat dan?

Alvast bedankt :)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

• Keeper of the Keys
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-01 12:20
Zolang de kernel (+SW) niet speciaal voor een andere architectuur is gecompileerd heb je geen probleem.
(Het draaien van een een K7-kernel op 686, of x86-64 op gewoon x86 gaat gewoon niet, ik zorg er meestal dan ook voor dat ik naast een geoptimaliseerde kernel ook nog een i386 kernel heb geinstalleerd staan, dan kan ik op alle x86 hardware terecht)

Verwijderd

Dat ligt er maar aan welke kernel je gebruikt. Als je een "standaard" kernel gebruikt van een distributie, is de kans groot dat al je gewone (veelgebruikte) hardware het doet. Als je een specifieke kernel hebt, bijvoorbeeld in verband met ondersteuning voor speciale hardware, of toegespitst op dat ene systeem en niets anders, zul je een andere kernel moeten installeren, of compileren.

Met een rescue CD van een linux distributie kun je over het algemeen redelijk goed proberen of het installeren van die distributie gaat werken. Na het opstarten kun je met chroot als alles goed gaat omschakelen naar je "oude" systeem met de kernel van de rescue CD. Als dat werkt, kun je de distributie over je oude linux distributie heen zetten, maar ik zou er eerder voor kiezen om eerst backups te maken. Als je geen hele specifieke dingen hebt veranderd, is de kans vrij groot dat je systeem zonder al teveel problemen overgezet kan worden.