Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wat te doen met smartcards?

Pagina: 1
Acties:

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-11 22:15
Ik heb een Funcard 4-smartcard ( met een Atmel 90S8515 procesor en 256kbit (32Kbyte) EEPROM) en een Infinity USB Phoenix cardwriter, en een magic-module (pcmcia module waar je bijv. een coderingssysteem op kan emuleren om andere smartcards te gebruiken voor sat-tv). Nu is mijn vraag; wat kan ik er nog meer mee, behalve tv kijken? Bijv. toegang tot een pc verschaffen als je een smartcard in die magic-module stopt die in een laptop zit?

Heb deze site al doorgenomen, maar daar wordt niet besproken welke mogelijkheden ik heb.

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:54

McFizban

Hackito ergo sum.

Ja kan zelf een programma op de kaart zetten.
Dan kun je zoals je al zei een beveiligingssysteem voor je PC maken. Maar dan moet je de cardwriter/reader gebruiken. Niet de Magic-module, die kan alleen gebruikt worden in een DVB apparaat met CAM interface.

Je kunt ook een geheugenstuentje maken om al je pin codes en wachtwoorden veilig op te slaan.

Maar de chipkaart is niets meer dan een microcontroller in een chipkaart behuizing. Je kan er dus dingen mee die ook met een microcontroller kunnen. Je hebt alleen veel minder aansluitingen tot je beschikking.

Kijk ook eens op ePanorama voor meer info over smartcards, wat je er mee kan en hoe je ze programmeert.

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.