OEM licenties (Win XP Pro & Office 2003)

Pagina: 1
Acties:
  • 799 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Beste mensen,

Ik heb zo ongeveer heel tweakers afgezocht over het volgende:

4 bestaande clients en geen enkele licentie.

Op deze clients moet Windows XP + Office 2003 worden geinstalleerd zodat ik een standaard Office Systeempje heb.

Zoals ik en jullie weten hebben we van Windows XP en Office 2003 verschillende soorten licentieovereenkomsten, te weten:

- OEM
- RETAIL
- VLK
etc.

Het is natuurlijk voor de handliggend om lekker OEM licenties te kopen wat betreft Windows XP, maar in dit geval mag dat niet.

Nu lees ik in sommige topics en op google het volgende: je mag een OEM licentie van Windows XP kopen wanneer je ook een hardwareonderdeel koopt om Windows XP te laten werken. Met andere woorden: als ik een muis of toetsenbord of een hdd of processor koop, dan mag ik het wél kopen en gebruiken, en ben ik NIET illegaal bezig.

Vandaag weer wat mensen gesproken, en die spreken dit verhaal helemaal tegen!

Ik zie dus door de bomen het bos niet meer!

Ook geldt dit voor Office 2003 Pro. Mag ik wel of geen OEM licentie kopen wanneer ik bijv. een diskettestation koop om mijn oude documenten terug te halen?

Bvd. ;)

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-03 13:41
Ik werk in een computer winkel en ik mag een OEM licentie meegeven met de hardware die benodigd is om de software te gebruiken. Wij als winkel zijn daar soepel in, en als je een muisje erbij koopt zullen we niet moeilijk doen. Ik denk dat het eerder aan de verkoper ligt die je voor je hebt dan dat het aan de hardware ligt die je zou moeten aanschaffen.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ik ben nog steeds van mening dat je wel degelijk een OEM licentie mag kopen; het is de *verkoper* die zich niet aan de afspraken met MS houdt.

En wat je ook zou kunnen doen, is (op papier) de pc's eerst aan de verkoper verkopen en daarna met OEM software terugkopen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Allereerst, kan niet geloven dat je hier niks over op GoT of MS-site gevonden hebt...

Maar anyway, je kunt officieel niet meer een muis+oem pakketje (ver-)kopen:
http://blogs.msdn.com/mss...ve/2005/09/07/461950.aspx

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Iva_Bigone schreef op donderdag 30 november 2006 @ 18:43:
Allereerst, kan niet geloven dat je hier niks over op GoT of MS-site gevonden hebt...

Maar anyway, je kunt officieel niet meer een muis+oem pakketje (ver-)kopen:
http://blogs.msdn.com/mss...ve/2005/09/07/461950.aspx
Goed lezen! Ik heb hier wel naar gezocht, en van alles gevonden, maar het ene wordt weer na het andere tegengesproken, dus ik zie door de bomen het bos niet meer!

Het gaat er mij alleen om, wanneer de mensjes van de BSA komen controleren ik straks safe zit als ik OEM licenties koop?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je safe wilt zijn voor de BSA moet je het niet op dit forum vragen ;) Sorry, maar zoals je zelf ook al zegt zijn er net zoveel verschillende verhalen als topics over, dus stel de vraag even aan Microsoft zelf en post het hier :)

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
elevator schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 00:09:
Als je safe wilt zijn voor de BSA moet je het niet op dit forum vragen ;) Sorry, maar zoals je zelf ook al zegt zijn er net zoveel verschillende verhalen als topics over, dus stel de vraag even aan Microsoft zelf en post het hier :)
Maar ook Microsoft is hierin partijdig. Microsoft zegt 'mag niet', daarvoor hoef je hen niet te bellen. Maar aangezien je de software koopt van een verkoper, niet van Microsoft, kun je de vraag beter aan de verkoper stellen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Pagina: 1