Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Denk dat je daar even overheen hebt gekeken, want dan had je Windows XP en 2000 BSOD guide ook vast opgemerkt
Maar gezien de hoeveelheid screnshots: petje af voor de moeite
Omdat ik vnl STOP-fouten, IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL's en PAGE_FAULT_IN NONPAGED_AREA's zie (da's meestal software), en je aangeeft dat je je windows al een paar krre opnieuw geinstalleerd hebt, neig ik in eerst instantie toch richting je harddisk. Je zegt dat je HD-tune hebt gebruikt...heb je ook al een tooltje van de fabrikant zelf gebruikt? Die zijn namelijk wat specifieker
En ik zou als ik jou was ook eens een kijkje nemen in Windows XP en 2000 BSOD guide ,Daar kun je denk ik ook wel wat mee aanvangen.
Tot slot: Welke windows gebruik je, en wat heb je voor hardware in je PC zitten? Dat analyseert wat makkelijker voor ons namelijk
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=
[ Voor 29% gewijzigd door Bor op 30-11-2006 18:22 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Bor de Wollef schreef op donderdag 30 november 2006 @ 18:20:
IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL's en PAGE_FAULT_IN NONPAGED_AREA meldingen duiden meestal op defect geheugen. Download memtest eens en laat deze het geheugen testen voor een paar uur lang (elk reepje afzonderlijk). Links naar memtest zijn voldoende te vinden. Je kunt er een bootflop of bootcd voor maken.
Ik heb memtest86+ 12 uren gedraaid en niets gevonden
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Maar ook elk reepje afzonderlijk? Dit maakt namelijk behoorlijk verschil in de uitkomst af en toe.
Verder zowiezo alle overclocks uitzetten, ook tijdens het testen (welke test je ook uitvoert).
[ Voor 31% gewijzigd door Bor op 30-11-2006 18:23 ]
voeding of ventilators
ligt er iets aan gelijk "smart fans" die trager draaien?
anders pc opendoen en kijken of alles vollen bak draait.
Het beste wat TS kan gaan doen is gewoon systematisch troubleshooten. Alle onderdelen zover mogelijk afzonderlijk, windows reinstall, draaien met zo min mogelijk hardware in de pc etc. Kortom: zaken gaan elimineren.
Hey bedankt voor je reply, maar ik heb dit probleem al eerder aangekaart in het Windows fora maar daar kreeg ik te horen dat het hier in moest.The Eagle schreef op donderdag 30 november 2006 @ 18:17:
Dit lijkt me meer een gevalletje voor een ander subforum, namelijk Windows Clients
Denk dat je daar even overheen hebt gekeken, want dan had je Windows XP en 2000 BSOD guide ook vast opgemerkt
Maar gezien de hoeveelheid screnshots: petje af voor de moeite
Omdat ik vnl STOP-fouten, IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL's en PAGE_FAULT_IN NONPAGED_AREA's zie (da's meestal software), en je aangeeft dat je je windows al een paar krre opnieuw geinstalleerd hebt, neig ik in eerst instantie toch richting je harddisk. Je zegt dat je HD-tune hebt gebruikt...heb je ook al een tooltje van de fabrikant zelf gebruikt? Die zijn namelijk wat specifieker
En ik zou als ik jou was ook eens een kijkje nemen in Windows XP en 2000 BSOD guide ,Daar kun je denk ik ook wel wat mee aanvangen.
Tot slot: Welke windows gebruik je, en wat heb je voor hardware in je PC zitten? Dat analyseert wat makkelijker voor ons namelijk
Vaak crashes, bsod, lange opstarttijd, BIOS crash. etc etc. (hier kaart ik aan dat ik steeds BSOD, crashes etc heb
Over me systeem.
Ik heb een Asus 400W Voeding.
4 Fans (120MM).
P180 Antec case.
Asus A8N-E.
Sapphire X1900XT
AMD3500+ Athlon.
2x512 MB kingstone RAM.
Maxtor 300GB HDD Sata.
Ik draai op Windows XP.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
@CodeCaster, me voeding werkt toch prima lijkt me, graka ook. Beetje moeilijk testen ben ik bang..
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
@Bor de Wollef, ik heb nog niet getest met de reepjes appart, maar wel crashes gehad met verschillende reepjes er in. Ik zal ze appart testen en zien wat er uit komt. Ik heb nu niets meer overgelockt.
Ik ben nu bezig zo min mogelijk apparatuur te gebruiken, heb net 1 HDD er uitgehaald en heb 1 reepje geheugen. Tot nu toe gaat het nog wel goed. Zou het dan aan me voeding liggen, lijkt me raar een 400W is toch best veel.. en ik was nu opzoek naar info over die bestands namen die me fouten geven
@SIMPY.be, ik heb vrij veel fans in me pc ja,
4x 120MM.
2x 80MM (in me voeding).
1x 60MM op me videokaart.
1x Zalman CNPS9500 Heatsink.
Alles draaid zo hard mogelijk.
Andere randapparatuur zijn;
1x DVD brander (Iomega)
1x DVD speler (Samsung)
1x HDD (heb er net 1 uitgehaald, had er dus 2).
Ik heb trouwens nieuw geheugen bestelden een raptor schijf hopelijk komen deze binnenkort en kan ik wat dingen proberen.
Bedankt voor de replys
[ Voor 30% gewijzigd door MrVegeta op 30-11-2006 18:39 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Memorytests kwam ik toen ook foutloos door.
Bleek t aan m'n vdimm te liggen (voltage van t geheugen) .. stond way too low.
En nu maar hopen dat dit ook jou gaat helpen, succes ermee
EDIT: Nu niet zomaar je vdimm gaan verhogen heh! .. Eerst ff uit gaan zoeken op wat voor voltage je geheugen moet draaien, dan pas aan gaan passen.
[ Voor 29% gewijzigd door sjhgvr op 30-11-2006 18:40 ]
Haha
[ Voor 5% gewijzigd door MrVegeta op 30-11-2006 18:42 ]
Jup, alleen ik had mijn systeem niet overclocked. Weet wel dat als je je CPU gaat overclocken door je FSB omhoog te gooien, de kans groot is dat je geheugen ook overclocked word, en om die stabiel te laten draaien, heeft die dan ook weer meer spanning nodig. Maar persoonlijk raad ik "overclocken" af, wil je toch overclocken, zorg dan eerst dat alles op standaard snelheden stabiel loopt.MrVegeta schreef op donderdag 30 november 2006 @ 18:41:
Je bedoelt dat de vdimm veel te laag stond in je bios? Hm zal eens kijken naar meer info daarover.
Haha
Me systeem heeft prima gewerkt hoor met een flinke overklok van me cpu en videokaart heb ik een hele poos gedraaid, maar op een gegeven moment moest ik alles formatte en gamede ik niet meer zoveel en toen heb ik alles maar terug gezet das al een half jaar geleden denk ik.
Daarom vindt ik het ook zo raar, ik heb al maanden niets aan me pc verandert en toch krijg ik zomaar errors etc..
[ Voor 50% gewijzigd door MrVegeta op 30-11-2006 19:23 ]
Misschien je voeding of toch ene temperatuurprobleem? Log de diverse spanningen, temperaturen en toerentallen en pluis na een volgende crash je logs 'ns na.. wie wete vind je wat interessant
Anders wordt het een beetje "trial and error" troubleshooten: een andere voeding proberen, dan een ander mobo en later nog desnoods de andere componenenten (mem/cpu)...
Verwijderd
en wanneer komen de bsods, tijdens spelen of gewoon tijdens surfen.
want ik denk dat je x1900xt iets teveel vraagt van je voeding
Tja dat weet ik ook niet zeker, bij apparaat beheer staat bijvoorbeeld wel een "onbekend apparaat" die kwam er nadat ik de Ati drivers had verwijdert en de Omega drivers had geinstalled, maar mijn X1900XT staat wel goed geinstalleerd.
Net ook iets wazigs, ik zou me andere reepje geheugen er in doen om te zien of die het goed zou doen.
Bats! BSOD toen ik Windows wou booten "Mooi fucker heb ik je!" toen voor de zekerheid alles nagelopen nog een keer geboot en weer BSOD, ik dacht dat ik er eindelijk af zou zijn.. Hm toch maar voor de zekerheid het geheugen in de andere slot gebruiken, dus geheugen er uit gehaald en het andere geheugen naar slot 1 gedaan, want het kan ook aan het mobo liggen..
Dus ik weer booten en nu doet ie het wel helemaal... k dan ligt het aan het mobo, ff kijken door het andere reepje geheugen er in te doen en te booten. En dan kom ik wel in Windows met beide reepjes geheugen..
Ik heb mijn Diskette station, DVD speler, (extra) HDD er afgehaald, alle fans op 50% lopen ipv 100 om me voeding wat te besparen, maar eens zien of het verschil maakt.
Waarom denk je dat het de videokaart zou kunnen zijn?
Omdat veel van de meldingen in de BSOD's gerelateerd zijn aan de driver voor de videokaart, win32k.sys (grafisch sub systeem) etc. Stond al in een van mijn eerdere posts.MrVegeta schreef op donderdag 30 november 2006 @ 21:06:
Dat is mogelijk, het zouden ook de drivers van de videokaart kunnen zijn, maar het werkt goed..
Waarom denk je dat het de videokaart zou kunnen zijn?
Buiten dat, nog een andere grafische kaart geprobeerd?
Het lijkt mij een probleem met je geheugen, als het alleen je graka was zou je wss geen USBPORT.sys error krijgen.. Goed, misschien zit t wel in je moederbord? Wie weet..
Wat ik zou doen is zo veel mogelijk 'spare' onderdelen proberen, geheugen, HD, graka en evt. mobo/cpu ?
Probleem met IRQL BSOD is dat het vrijwel alles kan zijn, google er maar eens op, rampzalige fout om te troubleshooten.. veel succes en laat ons de resultaten weten
Dit topic hoort hier dus niet thuis. Omdat er reeds veel replies zijn die aangeven dat het mogelijk aan de videokaart (of iets gerelateerd aan dat) zou kunnen liggen aan de videokaart. Hiervoor zou ik je eerder doorverwijzen naar Videoplanken & Beeldkanonnen of naar Processors, Mobo's & Geheugen in geval dat het moederbord voor de incompatibiliteit zorgt (of het geheugen defect zou zijn). Toch ga ik dat niet doen. Lees hieronder daar meer over.Vragen over problemen horen hier niet thuis alsmede vragen en/of discussies over een bepaald hardware onderdeel, daar zijn de andere fora voor.
Dat is nadrukkelijk niet de bedoeling! Dat topic in Windows Clients is verplaatst naar PMG.Hey bedankt voor je reply, maar ik heb dit probleem al eerder aangekaart in het Windows fora maar daar kreeg ik te horen dat het hier in moest.
Vaak crashes, bsod, lange opstarttijd, BIOS crash. etc etc.
Nu vraag ik mij af waarom je daar niet verder bent gegaan? Of sterker nog, waarom niet in het nog oudere topic 'Driver problemen met X1900XT.'
Die topics zijn niet 'versleten' of iets dergelijks en kunnen prima gebruikt worden, immers lijkt het probleem nog steeds niet veranderd te zijn. Bij deze wil ik je dan ook vragen om in dat laatste topic verder te gaan en daar de bevindingen incl. volledige en relevante specificaties te plaatsen.
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Dit topic is gesloten.
![]()