[Outlook 2003] Vastlopen bij connecten naar Exchange 2003

Pagina: 1
Acties:

• Surfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-03 23:19
Ik heb een probleem met Outlook 2003:

Een computer heeft Outlook 2000 en connect zonder problemen naar een Exchange 2003 machine. Ik upgrade Outlook naar 2003, draai alle updates van office.microsoft.com en probeer opnieuw te connecten naar de Exchange server, en Outlook loopt keihard vast. Geen beweging meer in te krijgen. Sterker nog, als ik al de "naam controleren" knop aanraak bij het instellen van het profiel, gaat het fout. Hard afsluiten van het Outlook.exe proces zegt dat rundll32.exe een fout heeft gegenereerd.

Andere computers op hetzelfde netwerk met Outlook 2003 kunnen wel zonder problemen connecten naar Exchange, andere computers met Outlook 2000 ook. Er zijn alleen twee van de 6 computers met bovenstaand probleem.

Het ligt niet aan gebruikersinstellingen oid, want als ik als de user op de "foute" computer met mijn roaming profile inlog op een van de werkende 2003 computers, dan werkt alles als een speer. Log ik daarna weer in op de foute computer, dan loopt Outlook weer vast. Het ligt dus echt aan Outlook 2003 op die machine. Als ik Outlook 2003 weer uninstall, en er weer 2000 op zet, werkt alles weer.

Het kaal installeren (dus niet upgraden) van Outlook werkt ook niet.

Alle PC's zijn voorzien van Windows XP SP2 met alle uptodate patches.

“I'd give an arm to be ambidextrous!"

• Surfer
Hmm, ik heb net wel iets gevonden, maar dat maakt het verhaal alleen nog maar vager:

Bij de instellingen van de Exchange client in Outlook heb je een knopje "Meer instellingen". Daar heb je weer een tabje Beveiliging. Als ik nu "Netwerkverbinding bij Aanmelden" zet op NTML-wachtwoordverficatie in plaats van Kerberos/NTLM-wachtwoordverificatie, dan wil hij wel de naam controleren, maar gaat het nog steeds fout als ik Outlook opstart. Aan de server lijkt het niet te liggen, want de andere 2003 machine kan prima connecten met Kerberos/NTLM als instelling.

• Surfer
niemand? :'( Ik weet zelf ook niet echt meer waar ik moet kijken.

Hoe zit het eigenlijk met ondersteuning vanuit Microsoft zelf? Ik bedoel, je geeft toch iets van 1500/2000 euro uit voor een Windows/Exchange server en iets van 400 Euro voor office 2003. Zit daar dan iets van ondersteuning bij ofzo?